Mssql Db Export Ederkenki Türkçe Karakter Sorunsalı
-
:/ pcmde enterprise manager var. bunda bi db var.. bu dbyi hostumdaki db ye export ederken Türkçe karakter katliamı oluyor
bu sorunu nasıl çözerim nerde ne gibi düzenleme yapmam lazım scriptle alakalı bişey değil tamamen db ile alakalı bi olay
bendeki db de Türkçe karakterler düzgün ama export edince hepsi bozuluyor :/
-
latin char problemi büyük ihtimal
bozulsun
web sayfada
<META HTTP-EQUIV="Content-type" CONTENT="text/html; charset=windows-1254"/>
<META HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="tr"/>koyduğun anda düzelmesi lazım
-
hosttaki server ingilizce olduğu için varchar tanımladığın alanlarda bozulma olabilir.
kendi makinandaki kolonları nvarchar yap o şekilde exportunu al sonra hostuna yükle o zaman düzelmesi lazım
-
rene abü dediğin şekilde olmadı :(
tagext hocam sağol dediğini yaptım işe yaradı hostcuya ayarlarıda değiştirttim artık sorunum kalmadı
-
Bizdede aynı problem vardı...
Eğer dbyi yaparken, kendi bilgisayarının bölgesel ayarları ile oynamayıp server gibi ingilizce yapsan problemin hiç kalmazdı..
Server ayarları değiştirdiyse sorun yok o zaman...
