

Mutlaka İzlenmesi Gereken Bir Slayt.Eğitimde Devrimin Hikayesi "Köy Enstitüleri"
-
Mutlaka seyredilmesi gereken bir slayt cumhuriyet yıllarında eğitimde yapılan en büyük devrimin hikayesi....

Bence şu an dahi yeniden kurulmalı yeniden yapılandırılmalı
http://www.dosya.cc/FOTOGRAFLARLAKOYENSTITULERI.pps.html (1880 kb)
-
teşekkürler bakalım nasılmış
-
ben birçok yerde Köy Enstitüleri çok iyi okullar eğitimlerinini çok iyi olduğunu duymuştum ama komünizme Köy Enstitülerinde çok yayğın olduğunu ordan mezun olanlarında hep komünist olduğunu okumuştum.
-
ombra bunu yazdı:
-----------------------------
ben birçok yerde Köy Enstitüleri çok iyi okullar eğitimlerinini çok iyi olduğunu duymuştum ama komünizme Köy Enstitülerinde çok yayğın olduğunu ordan mezun olanlarında hep komünist olduğunu okumuştum.
-----------------------------
Doğrudur bu tür bilgiler var ancak esas kapanma nedenleri toprak ağaları,o bölgelerde bulunan şeyhler(şıhlar) bu oluşumu siyasi malzeme yapan siyasiler .O bölgedeki ağalar okumuş marabayla uğraşmak istemediler okumuş düşünen maraba işlerine gelmedi bunun için öncw şıhları kullandılar kızları öne sürdüler kızlar erkekler bir arada diye bir sürü olay çıkardılar baktılar öyle olmuyor siyasilere baskı yaptılar o zaman yönelik en uygun suçlama aracı komünistlikti orada yetişen pırıl pırıl insanları bunla suçladılar Atatürkün büyük bir özenle açılmasına ön ayak olduğu ilim ve irfan yuvaları kapandı ....Nrden mi bu kadar kesin biliyorum rahmetli dedem nur içinde yatsın cılavuz enstitüsünden mezun olup 33 yıl doğuda öğretmenlik yaptı. -
ombra bunu yazdı:
-----------------------------
ben birçok yerde Köy Enstitüleri çok iyi okullar eğitimlerinini çok iyi olduğunu duymuştum ama komünizme Köy Enstitülerinde çok yayğın olduğunu ordan mezun olanlarında hep komünist olduğunu okumuştum.
-----------------------------
Okumus,aydin dusunebilen ,kemalist degerlere sahip cikan nesiller birilerini rahatsiz etti , sonrasinda kapatti o birileri ,o birileri ki daha neler neler yapti....otu boku komunizme baglamayin...her boku komunizmin uzerine atarak asil dusmanin ustunu kapattilar...gunumuzde komunizmmi kaldi hoca...yillardir komunizme dusman olduk sovyetler yikildi ama memleket yine duzelmedi...demekki sorun kumunizm degilmis...yillardir abd ile dostuz ayagi cekenler hala cekiyorlar ama memleket hala bok gibi....yani asil sorun abd. -
Vaktiniz var ise sonuna kadar izleyin derim yokluk yıllarında bir avuç insanın onurlu mücadelesi ve bunun sonun da olanlar....
Toplam Hit: 1382 Toplam Mesaj: 6