folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder MVC Sınıfa Erişim Sorunu



MVC Sınıfa Erişim Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    Merhaba hocalar, EF Code First ile çalışıyorum Yazi ve Kategori classlarım var bunlar boş değil hepsinin en az 30 kaydı var.

    Controller'a şunları yazıp:

    Yazi yazilar = new Yazi();
    Kategori kategoriler = new Kategori();

     

    yazilar veya kategoriler üstünden dbdeki kayıtlara erişmek istiyorum fakat null değer döndürüyor. İzlediğim yolmu yanlış yoksa başka bir şey mi var?




    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek

    updurrahman


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Marsel
    crafty
    crafty's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2006
    Erkek

    dostum classlarını da paylaşırmısın lütfen nasıl erişim yapmaya calışıyorsun bi bakalım


    Kasnak yuvarlandı elek oldu, eski orospular melek oldu...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    pm den team yolla hocam yardımcı olayım


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek

    hocam sınıfları yazdın da, db den hiç veri çekiyo musun ?

    direk  ; Yazi yazilar = new Yazi() deyip yazilar. diye veri çekmeye çalışıyo olabilir misin ?
    db den nerde çekiyosun/nasıl çekiyosun hocam onlarıda bi göstertsene.


    .
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    network
    network's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek
    MaviGozluDev bunu yazdı

    hocam sınıfları yazdın da, db den hiç veri çekiyo musun ?

    direk  ; Yazi yazilar = new Yazi() deyip yazilar. diye veri çekmeye çalışıyo olabilir misin ?
    db den nerde çekiyosun/nasıl çekiyosun hocam onlarıda bi göstertsene.

    ++++++1


    I Love Software , Software is a life...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    erc
    erc's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Aralık/2010
    Erkek

    model kullansan ?

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek
    MaviGozluDev bunu yazdı

    hocam sınıfları yazdın da, db den hiç veri çekiyo musun ?

    direk  ; Yazi yazilar = new Yazi() deyip yazilar. diye veri çekmeye çalışıyo olabilir misin ?
    db den nerde çekiyosun/nasıl çekiyosun hocam onlarıda bi göstertsene.

    hocam Yazi yazilar = new Yazi() dedikten sonra mesela var a = yazi.Baslik; dediğimde a boş değer alıyor. Db'den çekme dediğim bu normalde dbde baslik kolonunda 49 tane kayıt var.

    classları paylaşayım
    Yazi:

     public class Yazi
        {
            [Key, DatabaseGenerated(DatabaseGeneratedOption.Identity)] 
            public int YaziID { get; set; }
            public DateTime Tarih { get; set; }
            [Required(ErrorMessage="Kategori seçilmesi zorunludur.")]
            public virtual int KategoriID_KategoriID { get; set; }
            [Required(ErrorMessage="Başlık boş bırakılamaz.")]
            [Column(TypeName = "nvarchar")]
            public string Baslik { get; set; }
            [Required(ErrorMessage="İçerik boş bırakılamaz")]
            [Column(TypeName="ntext")]
            [MaxLength]
            public string Icerik { get; set; }
            public string Yol { get; set; }
        }

     

    Kategori:

     public class Kategori
        {
            [Key, DatabaseGenerated(DatabaseGeneratedOption.Identity)] 
            public int KategoriID { get; set; }
            [Required]
            [Column(TypeName = "nvarchar")]
            public string KategoriAd { get; set; }      
            public string Yol { get; set; }
        }

    public class Kategori

    {

    [Key, DatabaseGenerated(DatabaseGeneratedOption.Identity)]

    public int KategoriID { get; set; }

    [Required]

    [Column(TypeName = "nvarchar")]

    public string KategoriAd { get; set; }

    public string Yol { get; set; }

    }


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek

    hocam içinde bişey yok ki değer getirsin.
    var a = yazi.Baslik diyosunda, "yazi" nın içi boş. db de "yazilar" ın içinde 49 kayıt varda, onlar hala db de.
    sen db den bi değer çekip "yazi" ya atıcan onları ki ondan sonra "yazi.Baslik" dediğinde veri gelsin. 
    senin Yazi yazilar = new Yazi(); yazdığın şey kendi başına oluşmuş bi nesne, senin veritabanınla bi alakası yok.

    modellerini oluştur , db den çektiklerini o modellere at ondan sonra kullan.

    MaviGozluDev tarafından 04/Tem/14 11:33 tarihinde düzenlenmiştir

    .
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nickalti
    Lightsaber
    Lightsaber's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2012
    Erkek
    MaviGozluDev bunu yazdı

    hocam içinde bişey yok ki değer getirsin.
    var a = yazi.Baslik diyosunda, "yazi" nın içi boş. db de "yazilar" ın içinde 49 kayıt varda, onlar hala db de.
    sen db den bi değer çekip "yazi" ya atıcan onları ki ondan sonra "yazi.Baslik" dediğinde veri gelsin. 
    senin Yazi yazilar = new Yazi(); yazdığın şey kendi başına oluşmuş bi nesne, senin veritabanınla bi alakası yok.

    modellerini oluştur , db den çektiklerini o modellere at ondan sonra kullan.

    evet ben db den çekmiyormuşum, hallettim problemi teşekkürler
     


    İnsan; insan olsaydı,insan olmazdı..
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek
    Lightsaber bunu yazdı
    MaviGozluDev bunu yazdı

    hocam içinde bişey yok ki değer getirsin.
    var a = yazi.Baslik diyosunda, "yazi" nın içi boş. db de "yazilar" ın içinde 49 kayıt varda, onlar hala db de.
    sen db den bi değer çekip "yazi" ya atıcan onları ki ondan sonra "yazi.Baslik" dediğinde veri gelsin. 
    senin Yazi yazilar = new Yazi(); yazdığın şey kendi başına oluşmuş bi nesne, senin veritabanınla bi alakası yok.

    modellerini oluştur , db den çektiklerini o modellere at ondan sonra kullan.

    evet ben db den çekmiyormuşum, hallettim problemi teşekkürler
     

    estfrllh kolay gelsin.


    .
Toplam Hit: 867 Toplam Mesaj: 11