folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Nesne Tabanli Programlama [PHP]



Nesne Tabanli Programlama [PHP]

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sniperscope
    sniperscope's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Mart/2009
    Erkek

    Uzun suredir yazmak istedigim ama neden hep yarim kalan bir dokuman olan php de nesne tabanli programlamayi anlatmaya calisacagim.

    surekli tamamini bitirip o sekilde yayinlayayim diye dusundum ama baktim bitecegi yok en azindan soyle bir giris yapayim, nasil olsa konu actim diye zorunluluktan devamini getirmem gerekecek.

     

    PHP DE SINIFLAR VE YAPILARI
    1)    Onsoz
    2)    Sinif nedir ?
    3)    Neden sinif kullanilmali ?
    4)    Siniflarin Avantaj ve Dezavantajlari.
    5)    Klasik bir sinif yapisi.
    6)    Kendini cagiran fonksiyonlar.
    7)    Extends ne demektir ?
    8)    Parent nedir ?
    9)    Sinif Fonksiyonlari

    Onsoz:
        Bu dokuman php de karmasik gibi gorunen ama aslinda oldukca basit olan siniflari ve bu siniflarin yapilarini anlatmaktadir.
        Bu dokuman Yabanci dilde yazilmis cesitli dokumanlarin cevirisi ve benim kendi deneyim ve bilgilerim dogrultusunda hazirlanmistir.
        Programlama dilinde belirli bir seviye den sonra gorulen TURKCE kaynak sikintisina kucuk bir katkisi olmasi dilegiyle.
        NOT 1 : Bu dokumani paylasirken lutfen iletisim bilgilerini degistirmeyiniz.
        NOT 2 : KlavyemdeTurkce karakter olmadigi icin Ingilizce yazmaktayim.
        Yazan : http://tahribat.com/Murit-sniperscope/


    Sinif Nedir:
        Php de siniflar icerisinde cesitli fonksiyonlari barindan dosyalardir.Bu baglamda her sinif bir fonksiyondur diyebiliriz
        fakat her fonksiyon birsinif degildir. Bir baska acidan bakarsak siniflar birer nesnedir.

    Neden Sinif Kullanimali:
        Aslinda php projelerimizde sinif kullanma diye zorunluluk olmamasina karsin buyuk projelerde (Bir kac kisi tarafindan gelistirlen projeler )
        sinif kullanimi gelistirme zamani acisindan cok buyuk bir avantaj saglamaktadir.
       
        Ornek vermek gerekirse: Proje icinde kullanici tarafindan cesitli sayfalarda dosya yukleme form u olmus olsun ve diyelimki
        toplam proje icerisinde 20 ayri sayfada bu islem gerceklesiyor olsun. Simdi 20 ayri sayfa icin ayni kodu tekrar tekrar yazmak
        zaman kaybindan baska birsey olmayacaktir. Diyelimki 2 ay sonra dosya yukleme yolumuz degisti. O zaman butun bu sayfalari tek tek
        acip icerisindeki dosya yolunu degistirmek ayri bir zaman kaybina neden olacaktir.
        Bunun onune gecmek ve zamandan tasarruf vede daha az hata ile yapmak istersek o zaman tek yapmamiz gereken dosya yukleme ile ilgili
        sinifi acip icerisindeki dosya yolunu degistirmek olacaktir. Neredeyse 1 dakikadan daha az surede toplam 20 sayfamizi degistirmis olacagiz.

    Siniflarin Avantaj ve Dezavatajlari:
        Avantajlari:
        1.    Yeniden kullanilabilirlik.
        2.    Yeniden duzenleme
        3.    Ayni proje icinde digger programcilara katilim kolayligi
        4.    Hata ayiklamada kolaylik
        5.    Baska projelerde kullanim.

        Dezavantajlari:
        1.    Kucuk projeler icin kullanissiz olmasi.
        2.    Calisma zamaninda hiz kaybi. (Sinif kullanilarak yapilan projeler normal programlara gore daha yavas calisirlar)

        Klasik bir Sinif yapisi:

        <?php
            // Oluşturduğumuz Sınıfın adı
            class sinif
            {
                // Sınıf içindeki Fonksiyonumuz
                function merhaba()
                {
                    // Buraya komutlar gelecek
                }
            }
        ?>

    Bu sinifi kullanmak icin oncelikle

    sinifi kendi projemize dahil etmemiz gerekiyor

    require_once('sinifin_oldugu_dosya_yolu/sinif_adi.php);

    daha sonra

    $sinif = new sinif(); // bu sekilde sinif isimli nesnemizi olusturuyoruz.

    Sinif icindeki fonksiyonlara ulasmak icin

    $sinif->merhaba();

    boylece sinif icindeki merhaba isimli fonksiyonumuza ulasmis olduk.

     

    Gece saat 01:30 olmus, arkasi yarin.

     

    Not: Anlatimda hatam olabilir, yanlis yer gorurseniz lutfen konu altina yazin.


    "Yer yuzunde hic bir pislik yoktur ki; altindan bir yahudi cikmasin" Adolf Hitler... "Turkiye de hicbir pislik yokturki altindan cemaat cikmasin" SniperScope "Nerede yavşak, hırsız varsa hepsi Allahçı" Fazil Say
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iQsuz
    iQsuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Nisan/2008
    Erkek

    devamini bekliyorum kardeşim

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PHP-SEO Developer
    Erdem
    Erdem's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Haziran/2002
    Erkek

    Hocam gerçekten güzel bir anlatım olmuş, umarım tüm muridlere yararlı olur.

    Lütfen anlatımını bozma bilen biri olarak anlatımı bilmeyen olarak okumaya çalışıyorum gayet başarılı buldum.

    Tüm dosyaların bittiğinde umarım döküman bölümüne eklenir.

    Takipteyim. Eksik yada eklenmesi gereken bir yer olursaki sanmıyorum her zaman yanındayız.

    Tebrikler yeniden...

    Devamını aksatma ama ;)


    Php for SEO nun ardından Php for Gcode (CNC)
Toplam Hit: 1135 Toplam Mesaj: 3