Netbook Format

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shamanist
    Shamanist's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Arkadaşlar elimde crea netbook var, recovery bölümü falan yok. Ben buna xp yüklemeye çalışıyorum ama bootable yaptığım usb ler başlangıçta çeşitli eksik dosya hataları veriyor. Ve işlem yarıda kalıyor. Bunun hakkında bilgisi olanlar yardımcı olabilirlerse sevinirim. İyi çalışmalar


    iyi biri değil... TBT
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Maresca
    Maresca's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    Shamanist bunu yazdı:
    -----------------------------

    Arkadaşlar elimde crea netbook var, recovery bölümü falan yok. Ben buna xp yüklemeye çalışıyorum ama bootable yaptığım usb ler başlangıçta çeşitli eksik dosya hataları veriyor. Ve işlem yarıda kalıyor. Bunun hakkında bilgisi olanlar yardımcı olabilirlerse sevinirim. İyi çalışmalar


    -----------------------------

    Anlatilan yontem ntldr bootable UFD (Usb Flash Disk) yapmak icindir. Ozellikle bootable UFD sorunlari olanlar icin gelistirilmistir. Diger amaclar icin konunun sonuna bakin.

    **Eger bu programi 2009 Mayis tan once deneyip basarisiz oldu iseniz, program Nisanda epey gelistirildi, bir daha deneyin

    **Program Vista, XP, 64bit, 32bit uyumludur. (Vista 64 de UAC i kapatmak gerekebilir)

    *********Assagida wimb in programinda kullanilan yontem(ler) disinda yeni bir yontem 2009 Nisan-Mayis aylarinda piyasaya dustu. (fbinst ile mbr öteleme/cogaltma yöntemi). wimb sonradan ekleme yaparmi bilemiyorum, Konuyu uzatmamak icin eklenmedi, assagidaki yontem ise yaramaz ise bildirin. Bunun haricinde birde syslinux yontemi var. Buldugunuz bulacaginiz geri kalan hemen hersey (%95) ya bunlarin türevleridir yada wimb in paketinin icinde zaten bulunmakta ve kullanilmaktadir.*********

     

    A) En kisa anlatim: Bunu indirin, ve kullanin: U_XP_SET.exe


    B) Resimli anlatim:

    UFD nizi takin, varsaydim sürücü harfi K: olsun

    fazla yaziya gerek yok, masaustunuze indirin, cift tiklayin, resimleri takip edin













    Vista ve Sonrasi icin program notu--------:
    Vista ve sonrasini kullananlar eger onceden dosyayi temin etmediler ise su hata ile karsilasacaklar.

    zaten yazildigi gibi bu sorunu altetmek icin bir arkadasinizdan dmadmin.exe yi isteyin, ~400KB lik bisi

    ve resimde goruldugu gibi \makebt\ klasorune koyun, sonra devam
    Vista ve Sonrasi icin program notu----SON--:


    Formata baslangic. YES diyelim












    Artik UFD niz NTDLR Bootable oldu (%99)

    NASIL TEST EDERİM
    bir test proseduru:
    i) tinyempire.com ntldrusb.zip dosyasinin icinde bulunan ntdetect.com ve ntldr isimli 2 dosyayi UFD nizin icine koyun.
    ii) BOOT.INI_grub.rar indir icindeki BOOT.INI dosyasini UFD nizin icine koyun.
    iii)
    Grub4dos_MENU.lst.rar indir
    Grub4dos_grldr.rar indir (grub4dos-0.4.4.zip den alinmadir)
    dosyalarinin icindeki MENU.lst ve grldr dosyalarini UFD nin icine koyun.

    Bilgisayarinizi UFD nizle acmayi deneyin,
    karsiniza su ekran geldi ise

    UFD niz bootable olmus demektir.

    Gerisi sizin bileceginiz is.
    Sorunlarinizdan ancak bootable yapamama olanlar cevaplanacaktir

    NOT: Grub4dos_grldr.rar nin icinde grub4dos un grub4dos-0.4.4.zip versiyonunun grldr dosyasi var. Eger zaman gecerde ilgilenememissem daha guncel grldr icin sitesinden indirin.


    Sorun UFD demi bilgisayarimda mi ?
    Test etmek cok kolay,
    Bir sanal pc programina ufd yi takin. Sanal pc yi calistiriyorsa sorun bilgisayarinizdadir.


    Gel bili bili gates
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shamanist
    Shamanist's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    arkadaşım bu yöntemler değil de, daha çok sata/ide sorunu olduğunu düşünüyoruz. Bios dan sata değişmiyor ve entegre etmek için sata driver bulamıyorum.


    iyi biri değil... TBT
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoktaliVirgul
    NoktaliVirgul's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    Nasıl bootable yaptığını söylememişsin.

    geçenlerde tahribattaki link: http://tahribat.com/Forum-Usb-Den-Format-Atma-Cd-Ye-Son-120808/
    benim alternatif tavsiyem: google'da USB_multiboot_10 yazıp aratınca gelen sayfa.

    If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you"re gonna see some serious shit.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shamanist
    Shamanist's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    NoktaliVirgul bunu yazdı:
    -----------------------------
    Nasıl bootable yaptığını söylememişsin.

    geçenlerde tahribattaki link: http://tahribat.com/Forum-Usb-Den-Format-Atma-Cd-Ye-Son-120808/
    benim alternatif tavsiyem: google'da USB_multiboot_10 yazıp aratınca gelen sayfa.

    -----------------------------

    Değerli arkadaşım, paylaşımını şimdi deniyorum. Lakin çalışmazsa bile iyi bir öğreti oldu benim için. Konu haricinde teşekkürlerimi sunuyorum.


    iyi biri değil... TBT
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shamanist
    Shamanist's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    NoktaliVirgul 'ün önerisi sorunumu çözmüş bulunmaktadır. Kendisine teşekkür ediyorum. Mod arkadaşlardan konunun kilitlenmesini rica ediyorum. Yeterince aydınlatıcı ve yararlı.


    iyi biri değil... TBT
Toplam Hit: 2684 Toplam Mesaj: 7