

Networkcüler, Net Cafe İcin Network Sorunu Yardim Lütfen..
-
Beyler simdi söyle bir durum var;
1 benim server pc, 30 bilgisayar (15oyun+15net)ve 2 hub 1i 16lik nete, 1i 32lik oyun bölümüne)..
Cafede easycafe(internet cafe yönetim programi http://www.tinasoft.com ) kullanmak ve onla yönetmek istiyorum, fakat 2 bölümde (oyun ve net) ayri hublarda oldugundan (cünkü hiz yavasliyormus iki hub birlestirilirse, yani internet hizi 32+16=48 a bölünürmüs) ve birbirlerine bagli olmadigindan ana pcye iki ethernet taktik,
1. yöntem ; server pcdeki bir etherneti landa oyun hubina, digerini net bölümünün hubina taktik, yalniz easycafe server programi geregi server pcnin sabit ipsi olmasi gerekiyor, ama her iki ethernete de sabit ip verdigimde cakisiyor, hata veriyor vs.. olmuyor anlayacaginiz bu durumda ikisine herhangi bir sekilde sabit ip verip sorunsuz calismalarini nasil saglayabiliriz ?
Eger olmuyorsa
2.yöntem; 2 hubi birlestirmek icin bir cross kablo yapip iki ucunu hublara mi takacagim ?(cross kablo dizilimini bir hatirlatirsaniz sevinirim unuttum) Böyle ise, oyun pclerini internetten bloklamak istiyorum, oyun pclerinden nete girilmesin, internet hizini düsürürmüs bir de, (ayrica düsürür mü yanitlayabilirmisiniz?) bunun icin bir program ya da bir windows ayari ne vardir ?
Kisacasi 1. yöntem
iki ayri hub, serverda iki ethernet ve iki ethernetde de sabit ip mi yapmak daha iyidir ve yapilir mi ?
2. yöntem
iki birbirine bagli hub, serverda tek ethernet, oyun pclerinde internet yok ve -32lik oyun hubinin 16lik internet hubiyla birlestirilmesi sonucu yavaslayacagi söylenen- internet hizi aynen eskisi gibi.. ?
Nasil ve hangi yöntem, karisik mi anlattim bilmiyorum ama anlayan bi yardim etsin hocalar.. Acil bu sorunu halletmem lazim.. -
Senin icin en iyi yöntem 2 hub`in birbirine baglanmasidir,
hub`ta bulunan standart portlarin yanissira bir cok HUB`ta bide uplink veya crossover portu bulunur.Hub üzerindeki port sayisi standart arti bir olur,Ve genelde uplink portunun hizi standart port hizinin 10 katidir.Uplink portu kullanici tarafindan 3 degisik sekilde kullanilabilir
1-) 2 HUB´in birbirine baglanmasi :Iki farkli hub´i birbirine baglayarak,tek hub gibi calistirabilmek icin uplink portlari cross baglantisiyla birbirleriyle birlestirilir.Cross baglanti UTP veya STP kabloyla yapilirken dikkat edilecek nokta 4 cift kablonun 2`sinin yer degistirilerek gerceklestirilmesidir.
2-)Uplink portu,HUB`in bagli bulundugu LAN`i bir MAN omurga kablosuna baglamakta kullanilabilir.
3-)Eger yukarida sayilan 2 madde icin UPLINK portu kullanilmaz ise,bu porta bir fastethernet veya gigaethernet kartina sahip bir server baglanilabilir.
Günümüzde bazi hublarinstandart port hizi 100 MbPs`dir.UPLINK portlarinin hizi ise 1000 mbPs`dir.
Bu maddelerden seni ilgilendireni 1. madde yani uplink portuna diger hub`i baglamak senin icin daha saglam olacaktir,
Cross Baglanti sekli
1-3(beyaz-turuncu)
2-6(turuncu-beyaz)
3-1(beyaz-yesil)
4-4(mavi-beyaz)
5-5(beyaz-mavi)
6-2(yesil-beyaz)
7-7(beyaz-kahverengi)
8-8(kahverengi-beyaz)
Aktif ag cihazi ile ethernet baglantisi yapilmak istenildiginde ise birebir baglanti yapilir.
Saygilarimla.... -
bak hub konusunda en mantıklı yaklaşımı kabus yazmış zaten uplink portuda genelde ilk veya son portdur bazı hub ve switchlerde bunun için ayrıyetten bir tanede anahtar bulunabiliyor, bu anahtarın amacıda o portun hangi amacla kullanıldığını belirleyebilmek cunku uplink olarak ayarlanmış bir port sadece bir sonraki dağıtım birimine veri gönderir veya ondan veri alır daha hızlı falaln filan kısacası
internet problemini 98 tabanlı bir sistemde easycafenin kısıtlamalarını kullanarak çözebilirsin mesela i.explorer için port 80 dir mirc için 6667,6669 veya 7000 dir easycafeden bunlları kapatabilirsin yani belirlenen portları kapat hatta sadece oyun oynanacak makinaların explorerlarını masa üstünden hatta nerden bulursan ucur sonra explorerın ayarlar bolumune gir bak ordada yasak siteler explorerın engelleri filan var haa bide explorera proxy belirt bi tane atmasyon güm bidahada hiç bir yere giremesin :)) bu dediklerimi bağlantı için kullanılabilecek diğer programlar içinde olusturabilirsin mesala ftp yi sil makinadan windowsun altından ve telnetide sil explorerda gümledi zati izin verceksen birtek winupdate e izin ver hem sizin acınızdan kolaylık olur
easycafeden kısıtlamaları oluşturdukdan sonra tabi bunları firewall kısmından yapıyorsun
haa bide şöle bir olay var easycafeye 2 ayrı cafeyi tanımlayabilirsin ama bunun için ücretli versiyonunu kullanman gerekir böyle bir secenekle 192.168.0.1 ve 192.168.1.1 gibi iki ayrı ip oluşturabilir ve serverın üzerinde tek easycafe programıyla iki ayrı sistemi kontrol edebilirsin
ama bence iki ayrı ethernet kullanmaktansa tek bir 1000 lik ethernetle hublardan birine direk girişle aynı verimi yakalayabilirsin bence -
ya bu kadar basit bi sorunu neden bu kadar uzatıyorsun ki?
-Nete girmeyecek makinelere dns numarası vermezsin nete giremezler.
-Hub yerine switch kullanabilirsin. hubların çalışma hızları 10 mb. ağda sürekli korozyona sebep olur. switchler 100 mb hızında çalıştıkları için nettede bir yavaşlama olmaz!
- hubdaki yada switchdeki uç sayıcı arttıkça netteki hızın düştüğünü kim çıkardı?Böyle bi saçmalık olmaz valla.
-birde hubları birbirine düz bağlantı ile bağla.
Turuncu B.
Turuncu
Yeşil B.
Mavi
Mavi B.
Yeşil
Kahverengi B.
Kahverengi
-
yazmayı unuttum çift ethernet nerden çıktı?
-
yaff orda öle yazmıyomuydu ben öle gördüm sanki :))
-
Ortadaki çakışma ethernet kartlarına aynı ip numarasını verdiğinden oluyor sende birine 10.10.10.10 verdiysen diğerini 10.10.10.11 ver sonrada gir ikitane kullanıcı al olsunda bitsin
-
kur active directory ü ethernetine verdiğin ip bloğunda bir ip aralığı belirle dağıtsın clientlere ip yi ip çakışması sorunu yaşamazsın
ikincisi hubları cross cabloyla bağlarsan gene rx tx yüklenmesi olacak buda yavaşlık demek
Toplam Hit: 3094 Toplam Mesaj: 8