folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder Networkcüler, Net Cafe İcin Network Sorunu Yardim Lütfen..



Networkcüler, Net Cafe İcin Network Sorunu Yardim Lütfen..

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WemB
    WemB's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2003
    Erkek
    Beyler simdi söyle bir durum var;

    1 benim server pc, 30 bilgisayar (15oyun+15net)ve 2 hub 1i 16lik nete, 1i 32lik oyun bölümüne)..

    Cafede easycafe(internet cafe yönetim programi http://www.tinasoft.com ) kullanmak ve onla yönetmek istiyorum, fakat 2 bölümde (oyun ve net) ayri hublarda oldugundan (cünkü hiz yavasliyormus iki hub birlestirilirse, yani internet hizi 32+16=48 a bölünürmüs) ve birbirlerine bagli olmadigindan ana pcye iki ethernet taktik,
    1. yöntem ; server pcdeki bir etherneti landa oyun hubina, digerini net bölümünün hubina taktik, yalniz easycafe server programi geregi server pcnin sabit ipsi olmasi gerekiyor, ama her iki ethernete de sabit ip verdigimde cakisiyor, hata veriyor vs.. olmuyor anlayacaginiz bu durumda ikisine herhangi bir sekilde sabit ip verip sorunsuz calismalarini nasil saglayabiliriz ?

    Eger olmuyorsa

    2.yöntem; 2 hubi birlestirmek icin bir cross kablo yapip iki ucunu hublara mi takacagim ?(cross kablo dizilimini bir hatirlatirsaniz sevinirim unuttum) Böyle ise, oyun pclerini internetten bloklamak istiyorum, oyun pclerinden nete girilmesin, internet hizini düsürürmüs bir de, (ayrica düsürür mü yanitlayabilirmisiniz?) bunun icin bir program ya da bir windows ayari ne vardir ?

    Kisacasi 1. yöntem

    iki ayri hub, serverda iki ethernet ve iki ethernetde de sabit ip mi yapmak daha iyidir ve yapilir mi ?

    2. yöntem

    iki birbirine bagli hub, serverda tek ethernet, oyun pclerinde internet yok ve -32lik oyun hubinin 16lik internet hubiyla birlestirilmesi sonucu yavaslayacagi söylenen- internet hizi aynen eskisi gibi.. ?

    Nasil ve hangi yöntem, karisik mi anlattim bilmiyorum ama anlayan bi yardim etsin hocalar.. Acil bu sorunu halletmem lazim..

    Ne Ezik Hamsi, Ne Pisi Pisi, Ne de Cimnastikci BeJeKe, Her Zaman Her Yerde KRAL FENERBAHÇE !
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kabus
    kabus's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Temmuz/2002
    Erkek
    Senin icin en iyi yöntem 2 hub`in birbirine baglanmasidir,

    hub`ta bulunan standart portlarin yanissira bir cok HUB`ta bide uplink veya crossover portu bulunur.Hub üzerindeki port sayisi standart arti bir olur,Ve genelde uplink portunun hizi standart port hizinin 10 katidir.Uplink portu kullanici tarafindan 3 degisik sekilde kullanilabilir

    1-) 2 HUB´in birbirine baglanmasi :Iki farkli hub´i birbirine baglayarak,tek hub gibi calistirabilmek icin uplink portlari cross baglantisiyla birbirleriyle birlestirilir.Cross baglanti UTP veya STP kabloyla yapilirken dikkat edilecek nokta 4 cift kablonun 2`sinin yer degistirilerek gerceklestirilmesidir.

    2-)Uplink portu,HUB`in bagli bulundugu LAN`i bir MAN omurga kablosuna baglamakta kullanilabilir.

    3-)Eger yukarida sayilan 2 madde icin UPLINK portu kullanilmaz ise,bu porta bir fastethernet veya gigaethernet kartina sahip bir server baglanilabilir.

    Günümüzde bazi hublarinstandart port hizi 100 MbPs`dir.UPLINK portlarinin hizi ise 1000 mbPs`dir.

    Bu maddelerden seni ilgilendireni 1. madde yani uplink portuna diger hub`i baglamak senin icin daha saglam olacaktir,

    Cross Baglanti sekli
    1-3(beyaz-turuncu)
    2-6(turuncu-beyaz)
    3-1(beyaz-yesil)
    4-4(mavi-beyaz)
    5-5(beyaz-mavi)
    6-2(yesil-beyaz)
    7-7(beyaz-kahverengi)
    8-8(kahverengi-beyaz)

    Aktif ag cihazi ile ethernet baglantisi yapilmak istenildiginde ise birebir baglanti yapilir.
    Saygilarimla....

    Biz seninle farkinda olmadan ayri pencerelerden ayni yildizlara bakmaya devam edecegiz.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    smoke
    smoke's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Haziran/2003
    Erkek
    bak hub konusunda en mantıklı yaklaşımı kabus yazmış zaten uplink portuda genelde ilk veya son portdur bazı hub ve switchlerde bunun için ayrıyetten bir tanede anahtar bulunabiliyor, bu anahtarın amacıda o portun hangi amacla kullanıldığını belirleyebilmek cunku uplink olarak ayarlanmış bir port sadece bir sonraki dağıtım birimine veri gönderir veya ondan veri alır daha hızlı falaln filan kısacası

    internet problemini 98 tabanlı bir sistemde easycafenin kısıtlamalarını kullanarak çözebilirsin mesela i.explorer için port 80 dir mirc için 6667,6669 veya 7000 dir easycafeden bunlları kapatabilirsin yani belirlenen portları kapat hatta sadece oyun oynanacak makinaların explorerlarını masa üstünden hatta nerden bulursan ucur sonra explorerın ayarlar bolumune gir bak ordada yasak siteler explorerın engelleri filan var haa bide explorera proxy belirt bi tane atmasyon güm bidahada hiç bir yere giremesin :)) bu dediklerimi bağlantı için kullanılabilecek diğer programlar içinde olusturabilirsin mesala ftp yi sil makinadan windowsun altından ve telnetide sil explorerda gümledi zati izin verceksen birtek winupdate e izin ver hem sizin acınızdan kolaylık olur

    easycafeden kısıtlamaları oluşturdukdan sonra tabi bunları firewall kısmından yapıyorsun

    haa bide şöle bir olay var easycafeye 2 ayrı cafeyi tanımlayabilirsin ama bunun için ücretli versiyonunu kullanman gerekir böyle bir secenekle 192.168.0.1 ve 192.168.1.1 gibi iki ayrı ip oluşturabilir ve serverın üzerinde tek easycafe programıyla iki ayrı sistemi kontrol edebilirsin

    ama bence iki ayrı ethernet kullanmaktansa tek bir 1000 lik ethernetle hublardan birine direk girişle aynı verimi yakalayabilirsin bence

    Kuzencigimee!!! Ssl itinayla kırılır:P https://account.footlocker.com azuzuzuzuuzuuuu
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xmesutx
    xmesutx's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2003
    Erkek
    ya bu kadar basit bi sorunu neden bu kadar uzatıyorsun ki?
    -Nete girmeyecek makinelere dns numarası vermezsin nete giremezler.
    -Hub yerine switch kullanabilirsin. hubların çalışma hızları 10 mb. ağda sürekli korozyona sebep olur. switchler 100 mb hızında çalıştıkları için nettede bir yavaşlama olmaz!
    - hubdaki yada switchdeki uç sayıcı arttıkça netteki hızın düştüğünü kim çıkardı?Böyle bi saçmalık olmaz valla.
    -birde hubları birbirine düz bağlantı ile bağla.
    Turuncu B.
    Turuncu
    Yeşil B.
    Mavi
    Mavi B.
    Yeşil
    Kahverengi B.
    Kahverengi


    XmesutX
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xmesutx
    xmesutx's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Eylül/2003
    Erkek
    yazmayı unuttum çift ethernet nerden çıktı?

    XmesutX
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    smoke
    smoke's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Haziran/2003
    Erkek
    yaff orda öle yazmıyomuydu ben öle gördüm sanki :))


    Kuzencigimee!!! Ssl itinayla kırılır:P https://account.footlocker.com azuzuzuzuuzuuuu
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Marcorodigy
    Marcorodigy's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Eylül/2003
    Erkek
    Ortadaki çakışma ethernet kartlarına aynı ip numarasını verdiğinden oluyor sende birine 10.10.10.10 verdiysen diğerini 10.10.10.11 ver sonrada gir ikitane kullanıcı al olsunda bitsin

    "ÖĞRENİN olm ÖĞRENİN önce okuyun kendinizbilin bu işler aldım yazıyı koydum alın okuyunla dönmez elalemin sikiynen geredeğe girilmez beyler" Düzgün konuşan bir ateist olmayı öğrendiğin zaman bekleriz...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RNA
    RNA's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ekim/2003
    Erkek
    kur active directory ü ethernetine verdiğin ip bloğunda bir ip aralığı belirle dağıtsın clientlere ip yi ip çakışması sorunu yaşamazsın
    ikincisi hubları cross cabloyla bağlarsan gene rx tx yüklenmesi olacak buda yavaşlık demek
Toplam Hit: 3094 Toplam Mesaj: 8