Normal Bir Zeka Sorusu
-
Benim sorum normal olcak, o kadar da güzel değil :)
Hadi iki tane olsun :)
1. Bir fincan sütümüz ve bir fincan da kahvemiz var. Bir kaşık sütten alıyoruz ve kahve fincanına döküyoruz. İyice karıştırıp oradan da bir kaşık alıyoruz ve süte döküyoruz.
Ve soru :
Kahvedeki süt mü fazladır ? Yoksa sütteki kahve mi?2.
-
1.yoğunluk farkı
2.buz ile bıçak yaptı soktu soktu sonra havuza attı havuzda eridi buz bıcak bulamadılar. böyle giyor
-
1. soruda aslında ilk etapta dusununce sutten aldımız 1 kasık sütü kahveye dokup iyce karıstırınca ve bir kasıkta ordan alıp kahveye dktugumuzde, kahveden alacagımız miktar ilk etapta sütten aldıgımız kadar olmayacagından kahvedeki süt daha fazladır gibi geliyor ama. diyelim ki 10 damla süt olsa kahvenin icinde ve karıstırp 1 kasık aldıgımızda 9 damla 9 damla kahve ve 1 damla süt geldigni varsayarsak. süte geri gidecek olan 9 damla kahve ve 1 damla süttür. nihayetinde sütten başta 10 almıştık 1i geri koyunca geri 9 almıs oluruz sütten. Kahvenin icinde de yine 9 kahve ve 1 damla süt aldıgmzdan or da da durum aynı olacaktır.
Yazarken bile 5-6 kere fikir değiştirdim :D Son karaım 2 side eşittir. Aslında öyle gelmiyor ama hesaplayınca böyle cıkıyor :D
Ayrıca benim sorum süper deil diye diger konuya gonderme yapmıssın. Oraya baktım cevabı 65+aykkabı bulmussun. Acıklaması yoktu nasıl hesapladıgını anlatırmısın ?
-
1. ilk fincanda sütteki kahve ikinci fincanda ise kahvedeki süt fazladır.
2. zaten adamı havuza atmış sapladığı cismi değil. Bu yüzden neyle öldürdüğünü bilmeyiz =)
-
çok saçma sorular :/
-
1.
kaşığın kapasitesini 5mL olarak düşünürsek ilk başta 5mL kadar sütü bir fincan kahvenin içine atıyoruz.. Karıştırdığımızda nerede olursa olsun kaşığa tamamen süt gelmesi imkansız oluyor.. yani kaşığın toplam hacmine kesinlikle süt ve kahve gelmeli.
süt + kahve=5 mL
ilk başta sadece sütü kahveye 5 mL olarak koyduk ama ikince fincana toplam 5mL olarak koyacağız. Bu yüzden süte konulan kahve miktarının başlangıctaki kooyulan süt miktarına eşit veya ondan büyük olması imkansızdır.. En fazla 4.999.. mL olabilir. bu yüzden kahvedeki süt daha fazladır.
2. Buzla öldürmüş olabilir.
-
arkadaşlar ilk soru ikisi de eşit, ikinci soru da ilk mesajdaki arkadaşın dediği gibi buzla öldürülmüş eleman.
@Frank kardeşim.
adamın zararı = durup dururken yoldan geçen adama 15 TL vermiş oldu(para üstü)
+durup dururken komşu esnafa 50 TL vermiş oldu (sahte parayı aldı, gerçeğini verdi)
+ durup dururken toptancıya almadığı ayakkabı için parasını verdi. (çünkü ayakkabıyı bedavadan elemana verdi)
= 65 TL + ayakkabının maliyeti
-
mizahi bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşlar ilk soru ikisi de eşit, ikinci soru da ilk mesajdaki arkadaşın dediği gibi buzla öldürülmüş eleman.
@Frank kardeşim.
adamın zararı = durup dururken yoldan geçen adama 15 TL vermiş oldu(para üstü)
+durup dururken komşu esnafa 50 TL vermiş oldu (sahte parayı aldı, gerçeğini verdi)
+ durup dururken toptancıya almadığı ayakkabı için parasını verdi. (çünkü ayakkabıyı bedavadan elemana verdi)
= 65 TL + ayakkabının maliyeti
-----------------------------hocam bende diyorum ki.
+durup duruken komsudan aldıgı 50 tlnin icinden 15 tlyi verdi adama ki o 15 zaten dukkan sahibinin değildi
+ 35 lirasını da kasaya atmıştı. ona 15 lira ekleyip yan dukkana borcunu verdi. Bu kalan 35 gozardı ediliyor.
Yanlıs anlama ben mi yanlıs hesaplıyorm diye dusundum de uzerine gttikce karısıyor ama dogru denklem kuruldgunda 15+ayakkabı maliyeti cıkıyor sanırm. Soruyu soran da cevap vermemiş daha.
Soyle dusunursen adamın zararını dusunmek yerine dukkana giren musterinin kârını düsünelim. Yan komsuya giren cıkan yok cunku. gelen musterinin dukkana gelirken 0 lirası vardı para sahte oldgndan. Giderken de 15 lirası ve ayakkabısı oldu. Senin hesapta sahte para 0 sayılmıyor -50 sayılıyor. Ya da benim kafam cok karıstı sacmalıyorm :D
-
Frank bunu yazdı:
-----------------------------
mizahi bunu yazdı:
-----------------------------
arkadaşlar ilk soru ikisi de eşit, ikinci soru da ilk mesajdaki arkadaşın dediği gibi buzla öldürülmüş eleman.
@Frank kardeşim.
adamın zararı = durup dururken yoldan geçen adama 15 TL vermiş oldu(para üstü)
+durup dururken komşu esnafa 50 TL vermiş oldu (sahte parayı aldı, gerçeğini verdi)
+ durup dururken toptancıya almadığı ayakkabı için parasını verdi. (çünkü ayakkabıyı bedavadan elemana verdi)
= 65 TL + ayakkabının maliyeti
-----------------------------hocam bende diyorum ki.
+durup duruken komsudan aldıgı 50 tlnin icinden 15 tlyi verdi adama ki o 15 zaten dukkan sahibinin değildi
+ 35 lirasını da kasaya atmıştı. ona 15 lira ekleyip yan dukkana borcunu verdi. Bu kalan 35 gozardı ediliyor.
Yanlıs anlama ben mi yanlıs hesaplıyorm diye dusundum de uzerine gttikce karısıyor ama dogru denklem kuruldgunda 15+ayakkabı maliyeti cıkıyor sanırm. Soruyu soran da cevap vermemiş daha.
Soyle dusunursen adamın zararını dusunmek yerine dukkana giren musterinin kârını düsünelim. Yan komsuya giren cıkan yok cunku. gelen musterinin dukkana gelirken 0 lirası vardı para sahte oldgndan. Giderken de 15 lirası ve ayakkabısı oldu. Senin hesapta sahte para 0 sayılmıyor -50 sayılıyor. Ya da benim kafam cok karıstı sacmalıyorm :D
-----------------------------
kardeşim ben iyi artislik yapıyorum ama, sen doğru söylüyorsun sanki :F
