Online Excel Veya SQL'e Veri Çekmek
-
Merhabalar gençler.
Yapmak istediğim şey biraz karışık o yüzden dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
Diyelim ki;
TCMB'den online olarak döviz bilgilerini çekiyorsunuz excel'e. Bunun bazı formülleri var, ekliyorsunuz günlük geliyor. Lakin ben bunu istemiyorum. Daha ayrıntılı bilgi çekmem lazım. Mesela Sayfa1, Sayfa2 diye giden yerlere Dolar, Euro, Sterlin diye isimler verdim. Geriye doğru sitede ki yayınlardan Dolar'ın 3 ay önce ki alım satım fiyatını da listeleyebilmeliyim. Çünkü Excel'de forml yazıp; o tarihte ki ve günüzmüde ki Dolar-Sterlin farkını ve birbirleri ile ilgili paritenin nasıl bir eğri çizdiğini görmek istiyorum. Sanırım konuyu anlatabilmişimdir.
Bunun için Excel veya Access hadi hiç biri olmadı SQL ile yapılabilir sanıyorum. Fikirleriniz ve önerileriniz nelerdir?
-
Hocam oncelikle excell ve access ten bi kurtul derim verileri ms sql yada mysql aktarirsan islerini daha kolay yaparsin diye dusunuyorum cunku veriler artacaktir her gun buda ilerde sorun cikartir .
-
Olabilitesi var. İyi de XxXxXxX.com sitesinden atıyorum 10 yıl öncesine ait verilerden itibaren günümüze kadar olan verileri nasıl çektireceğim? XML gibi çalışacak anladığım kadarıyla?
-
HannibALgan bunu yazdı
Merhabalar gençler.
Yapmak istediğim şey biraz karışık o yüzden dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
Diyelim ki;
TCMB'den online olarak döviz bilgilerini çekiyorsunuz excel'e. Bunun bazı formülleri var, ekliyorsunuz günlük geliyor. Lakin ben bunu istemiyorum. Daha ayrıntılı bilgi çekmem lazım. Mesela Sayfa1, Sayfa2 diye giden yerlere Dolar, Euro, Sterlin diye isimler verdim. Geriye doğru sitede ki yayınlardan Dolar'ın 3 ay önce ki alım satım fiyatını da listeleyebilmeliyim. Çünkü Excel'de forml yazıp; o tarihte ki ve günüzmüde ki Dolar-Sterlin farkını ve birbirleri ile ilgili paritenin nasıl bir eğri çizdiğini görmek istiyorum. Sanırım konuyu anlatabilmişimdir.
Bunun için Excel veya Access hadi hiç biri olmadı SQL ile yapılabilir sanıyorum. Fikirleriniz ve önerileriniz nelerdir?
Elizabeth olaya veritabanı yönünden bakmış ama programlama kısmını es geçmiş. En ortayollu çözüm Excel veya Access kullanmak.
Eğer Excel tabloları ile çalışmayı tercih ediyorsan, arşivlenmiş kurları Access'de saklayıp Excel'de çağırmanı tavsiye ederim.
Yani özetle, Excel'de eskikurgetir diye bir fonksiyon oluşturduğunu farz edersek:
Bu fonksiyonla 11 Ağustos 2001 dolar kurunu getirmek istediğinde fonksiyon önce veritabanına baksın, kayıt yoksa webdeki kaynağından alıp veritabanına eklesin ve sana bilgiyi geri döndürsün. Ve ondan sonra aynı güne ait bilgi istediğinde veritabanından gelsin. Klasik önbellekleme işte.
buzukatak tarafından 07/Kas/14 15:57 tarihinde düzenlenmiştir -
buzukatak bunu yazdıHannibALgan bunu yazdı
Merhabalar gençler.
Yapmak istediğim şey biraz karışık o yüzden dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
Diyelim ki;
TCMB'den online olarak döviz bilgilerini çekiyorsunuz excel'e. Bunun bazı formülleri var, ekliyorsunuz günlük geliyor. Lakin ben bunu istemiyorum. Daha ayrıntılı bilgi çekmem lazım. Mesela Sayfa1, Sayfa2 diye giden yerlere Dolar, Euro, Sterlin diye isimler verdim. Geriye doğru sitede ki yayınlardan Dolar'ın 3 ay önce ki alım satım fiyatını da listeleyebilmeliyim. Çünkü Excel'de forml yazıp; o tarihte ki ve günüzmüde ki Dolar-Sterlin farkını ve birbirleri ile ilgili paritenin nasıl bir eğri çizdiğini görmek istiyorum. Sanırım konuyu anlatabilmişimdir.
Bunun için Excel veya Access hadi hiç biri olmadı SQL ile yapılabilir sanıyorum. Fikirleriniz ve önerileriniz nelerdir?
Elizabeth olaya veritabanı yönünden bakmış ama programlama kısmını es geçmiş. En ortayollu çözüm Excel veya Access kullanmak.
Eğer Excel tabloları ile çalışmayı tercih ediyorsan, arşivlenmiş kurları Access'de saklayıp Excel'de çağırmanı tavsiye ederim.
Yani özetle, Excel'de eskikurgetir diye bir fonksiyon oluşturduğunu farz edersek:
Bu fonksiyonla 11 Ağustos 2001 dolar kurunu getirmek istediğinde fonksiyon önce veritabanına baksın, kayıt yoksa webdeki kaynağından alıp veritabanına eklesin ve sana bilgiyi geri döndürsün. Ve ondan sonra aynı güne ait bilgi istediğinde veritabanından gelsin. Klasik önbellekleme işte.
Kafamda planladığım bir iş var. Bunun için çok öenmli bir olay bu benim için. Hoşşş aslında uğraşsam manuel olarak da bu verileri Excel'e aktarırım. Ama hergün hergün bu istatistikleri nasıl yükleyeyim yahu. Bi hastalansam veya unutsam bütün veriler bozulur. Bu yüzden oluşturacağım veritabanı veya excel'in online şekilde her gün saat 23.59'da kaynak olarak göstereceğim internet sitesinden verileri alması lazım. Konuyu gizlemediğim için alenen anlatmıyorum ayrıntılarını...
-
HannibALgan bunu yazdıbuzukatak bunu yazdıHannibALgan bunu yazdı
Merhabalar gençler.
Yapmak istediğim şey biraz karışık o yüzden dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
Diyelim ki;
TCMB'den online olarak döviz bilgilerini çekiyorsunuz excel'e. Bunun bazı formülleri var, ekliyorsunuz günlük geliyor. Lakin ben bunu istemiyorum. Daha ayrıntılı bilgi çekmem lazım. Mesela Sayfa1, Sayfa2 diye giden yerlere Dolar, Euro, Sterlin diye isimler verdim. Geriye doğru sitede ki yayınlardan Dolar'ın 3 ay önce ki alım satım fiyatını da listeleyebilmeliyim. Çünkü Excel'de forml yazıp; o tarihte ki ve günüzmüde ki Dolar-Sterlin farkını ve birbirleri ile ilgili paritenin nasıl bir eğri çizdiğini görmek istiyorum. Sanırım konuyu anlatabilmişimdir.
Bunun için Excel veya Access hadi hiç biri olmadı SQL ile yapılabilir sanıyorum. Fikirleriniz ve önerileriniz nelerdir?
Elizabeth olaya veritabanı yönünden bakmış ama programlama kısmını es geçmiş. En ortayollu çözüm Excel veya Access kullanmak.
Eğer Excel tabloları ile çalışmayı tercih ediyorsan, arşivlenmiş kurları Access'de saklayıp Excel'de çağırmanı tavsiye ederim.
Yani özetle, Excel'de eskikurgetir diye bir fonksiyon oluşturduğunu farz edersek:
Bu fonksiyonla 11 Ağustos 2001 dolar kurunu getirmek istediğinde fonksiyon önce veritabanına baksın, kayıt yoksa webdeki kaynağından alıp veritabanına eklesin ve sana bilgiyi geri döndürsün. Ve ondan sonra aynı güne ait bilgi istediğinde veritabanından gelsin. Klasik önbellekleme işte.
Kafamda planladığım bir iş var. Bunun için çok öenmli bir olay bu benim için. Hoşşş aslında uğraşsam manuel olarak da bu verileri Excel'e aktarırım. Ama hergün hergün bu istatistikleri nasıl yükleyeyim yahu. Bi hastalansam veya unutsam bütün veriler bozulur. Bu yüzden oluşturacağım veritabanı veya excel'in online şekilde her gün saat 23.59'da kaynak olarak göstereceğim internet sitesinden verileri alması lazım. Konuyu gizlemediğim için alenen anlatmıyorum ayrıntılarını...
Office uygulamalarının com arayüzleri var, bunlar aracılığı ile erişilip düzenlenebilir haldeler.
Web hizmetine / sayfasına bağlanıp istediğin verileri alan bir uygulama, powershell / vbs scripti yazıp bu işi istediğin saatte yapması için görev zamanlayıcısına ekleyebilirsin.
Bana da malum olmadığından ancak bu kadar öneri verebiliyorum :D
