Oyun Modelleme Hakkında
-
Hocalar her zaman aklımda kalmıştır soram dedim sizlere. Bu Call of Duty, Crysis, Prince of Persia, Assasian Cred vb. gibi oyunların içerisindeki karkaterleri ve çevreyi modellemeyi nasıl yapıyorlar? Sadece 3ds Max ile yapmıyorlardır herhalde. Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Şimdiden teşekkürler....
-
http://www.crytek.com/cryengine/cryengine3/overview
bunun gibi oyun motorlarının editörleriyle yapıyorlar.
-
karakter modellemeleri sadece 1 programla yapılır. sadece 3ds max ı kullanarak yapabilirsin yani veya blender gibi alternatif programlarla. internette kararkter modelleme dersen dersleri vardır. bunları rigidleme işlemi falan var bunlarda 3ds max içinde halledilebilinir şeyler.
-
kabaca anlatmam gerekirse . heryeri cm cm modellemene gerek olmuyor. çevredeki objeleri modelliyorsun,karakterleri modelliyorsun. daha sonra seçtigin oyun motoru üzerinde yerleştirmek ve gerekli ayarlarını yapmak kalıyor. günümüz oyun motorlarında işleri kolaylaştırmaya yönelik bir çok şey var.
-
hocam her türlü 3d yazılımla yapmak mümkündür fakat oyun karakteri/objesi modellemek en zor modelleme kategorisine girer lakin oyunlarda, oyun motorlarına bağlı olarak polygon sayısı kısıtlıdır. örnek araca teker modelledin bunu hardsurface(birebir model yüksek detaylı) olarak modellersen o oyunu oynatıcak pc yoktur. o yüzden o teker mümkün olduğunca az polygon ile modellenir. örnek 6 köşeli modellenir ve kaplama teknikleri ile (bumpmap,normalmap vb.) gerçeğe yakın bir görünüm elde edilmeye çalışılır. modelleyen ve kaplayan kişinin tecrübesinebağlı olarak sonuç değişir. (cod4 zamanında ben modellemiştim 3,5 obje cod4 te point sınırlaması 10000 map başına mesela polygon bile değil yani düşünün) tabi şimdi ilerleyen teknolojiyle polygon sayısıda yükseliyor ps4 müydü yeni çıkacak olan onda tanıtımını izlemiştim 90000 polygon'a kadar destekliyormuş yanlış hatırlamıyorsam.
editt// türk lduğumuz için aklımda 3 kat fdazla kalmış :D 30000 miş 90000 değil
piskopatix tarafından 09/May/13 13:03 tarihinde düzenlenmiştir
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=IsYrQ2aKVcc#t=133s -
Hocalar teşekkür ederim peki sıfırdan başlamak istiyorum hobi niyetine oyun karkaterleri modellemek değilde sadece çevresini yapmak istiyorum. Başlamak için 3Ds max uygunmu çünkü okulda öğretmişlerdi az birşey daha detayına inerim gibi duruyor?
-
calpazhan bunu yazdı
Hocalar teşekkür ederim peki sıfırdan başlamak istiyorum hobi niyetine oyun karkaterleri modellemek değilde sadece çevresini yapmak istiyorum. Başlamak için 3Ds max uygunmu çünkü okulda öğretmişlerdi az birşey daha detayına inerim gibi duruyor?
neyle başladığın hiç farketmez hocam, modellediğin format zaten oyun motorlarınca kendi formatlarına çevrilir. sen modelleme işini öğren sonra o modelleri eklemek istediğin oyuna nasıl convert edip ekleyeceğine dair bilgileri oyun motoruna ait belgelerden okuyabilirsin.
Yeterki modelleme işini çöz yazılımın ne olduğu tın istersen sketchupla modelle. Tüm yazılımların ortak formatları var mesela wavefront standart, oyunlar içinde fazlası gerekmiyor.
-
konu çizik.
-
piskopatix bunu yazdıcalpazhan bunu yazdı
Hocalar teşekkür ederim peki sıfırdan başlamak istiyorum hobi niyetine oyun karkaterleri modellemek değilde sadece çevresini yapmak istiyorum. Başlamak için 3Ds max uygunmu çünkü okulda öğretmişlerdi az birşey daha detayına inerim gibi duruyor?
neyle başladığın hiç farketmez hocam, modellediğin format zaten oyun motorlarınca kendi formatlarına çevrilir. sen modelleme işini öğren sonra o modelleri eklemek istediğin oyuna nasıl convert edip ekleyeceğine dair bilgileri oyun motoruna ait belgelerden okuyabilirsin.
Yeterki modelleme işini çöz yazılımın ne olduğu tın istersen sketchupla modelle. Tüm yazılımların ortak formatları var mesela wavefront standart, oyunlar içinde fazlası gerekmiyor.
Hmm teşekkürler hocam bilgilerin için.
