folder Tahribat.com Forumları
linefolder Oyunlar
linefolder Oyun Modlama İle İlgili Bir İki Sorum Var. Bi Bakar Mısınız?



Oyun Modlama İle İlgili Bir İki Sorum Var. Bi Bakar Mısınız?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SkynetX
    SkynetX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Şubat/2015
    Erkek

    Merhabalar herkese,

     

    Başlıkta sözünü ettiğim konuda 1-2 merak ettiğim konu var. Yardımlarınızı bekliyorum.

     

    1. Oyunlarda kullanılan ikilik dosyaları nasıl okuyabilirim ve yeniden oluşturabilirim? Bu dosyalar farklı bir şekilde kripto ediliyor sanırım.

    2. Trainer oluşturmak istiyorum. RAM üzerindeki bilgileri nasıl okuyup değiştirebilirim? 

    Ve bir de Java/.NET ile yazılan oyunlarda trainer kullanabilmek içni yine RAM e mi müdahele etmeliyim? 

     

    Bu konularda bildiğiniz kaynak, kitap falan ya da sizin bilgileriniz varsa yardımcı olur musunuz?

     

    Not: C/C++, Python üç dilden birini kullanmayı düşünüyorum.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SkynetX
    SkynetX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Şubat/2015
    Erkek

    /yukarıııııı

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SerYolcu
    SerYolcu's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ocak/2010
    Erkek
    SkynetX bunu yazdı
     

    1. Oyunlarda kullanılan ikilik dosyaları nasıl okuyabilirim ve yeniden oluşturabilirim? Bu dosyalar farklı bir şekilde kripto ediliyor sanırım.

    2. Trainer oluşturmak istiyorum. RAM üzerindeki bilgileri nasıl okuyup değiştirebilirim? 

    Ve bir de Java/.NET ile yazılan oyunlarda trainer kullanabilmek içni yine RAM e mi müdahele etmeliyim? 

     Bu konularda bildiğiniz kaynak, kitap falan ya da sizin bilgileriniz varsa yardımcı olur musunuz?

     Not: C/C++, Python üç dilden birini kullanmayı düşünüyorum.

     

     Soru 1. Oyunlarda kullanılan ikilik dosyaları nasıl okuyabilirim ve yeniden oluşturabilirim? Bu dosyalar farklı bir şekilde kripto ediliyor sanırım.

     Cevap 1 - Oyunlarda kullanılan ikilik dosyalar diyerek, çalıştırılabilir EXE uzantılı dosyaları diyor isen,

    Bu EXE dosyalar kripto edilmek değil de, daha çok sıkıştırılırlar.

    Mesela UPX, ASPack gibi programlarla bu EXE dosyaları sıkıştırabilir, sıkıştırmayı açabilirsin.

    https://www.google.com.tr/#q=EXE+compressor

    https://en.wikipedia.org/wiki/Executable_compression

    Yukarıdaki linkleri inceleyebilirsin.

    Cevap 1'in devamı - Bazı oyunlar, çalışma anında bazı dosyaları kullanırlar.

    Mesela, harita dosyaları, kaplama dosyaları, ses dosyaları v.b.

    Hem EXE dosyalarının hem de diğer dosyaların içeriğini HEX Editor Programları ile inceleyebilirsin.

    https://www.google.com.tr/#q=HEX+editor

    İçeriğini inceleyeceğin dosyaların ne işe yaradığı önemli.

    Örneğin bir resim dosyasının içeriğini hex editor ile incelerken, bir kaç byte ını değiştirerek

    çok değişik sonuçlar elde edemezsin.

    Ama EXE türü dosyaların içeriğinde bir kaç byte i değiştirirsen programın çalışmayabilir.

    Soru 2 - Trainer oluşturmak istiyorum. RAM üzerindeki bilgileri nasıl okuyup değiştirebilirim? 

    Cevap 2 - Google da Ram edit yazdım Şu program karşıma çıktı.

    https://mh-nexus.de/en/hxd/

    Program hakkında kısaca türkçe bilgi.

    http://www.programlar.com/hxd

    Soru 3 - Ve bir de Java/.NET ile yazılan oyunlarda trainer kullanabilmek içni yine RAM e mi müdahele etmeliyim?

    Evet, senin amacın trainer yazmak ise yine RAM e müdahale etmelisin.

    Ama Java / .NET ile yazılmış programı decompile edip kaynak kodda değişiklik de yapabilirsin.

     Soru 4 - Bu konularda bildiğiniz kaynak, kitap falan ya da sizin bilgileriniz varsa yardımcı olur musunuz?

    Cevap 4 - Senin sorduğun sorular daha çok "tersine mühendislik" "reverse engineering" konularına giriyor.

    Biraz da "cracking" konusuna dahil oluyor.

    Google da "tersine mühendislik" "reverse engineering" "cracking" kelimeleri ile arama yaparsan, karşına bol bol kaynak çıkar.

    Soru 5 - Not: C/C++, Python üç dilden birini kullanmayı düşünüyorum.

    Cevap 5 - Programcılık yeteneğini geliştirmen için ilk önce Python, sonra da C yi öğrenmeni tavsiye ederim. En sona da C++ ı koyuyorum.


    Ondan çocuk olmamıştır (Kimsenin babası değildir). Kendisi de doğmamıştır (kimsenin çocuğu değildir). İhlas Suresi 3 üncü ayette bunlar yazar.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SkynetX
    SkynetX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Şubat/2015
    Erkek

    @SerYolcu;

     

    Hocam cevap için çok teşekkür ediyorum. 

     

    Değiştirmek istediğim dosyalar çalıştırılabilir exe dosyalarından ziyade oyunun kullandığı kaynak dosyaları. İşte harita dosyaları, oyunun kayıt dosyası gibi dosyalar.

     

    Bu işlemi yapan araçlar da HEX editörden ziyade, bildiğin dosyayı açıyorlar, okunabilir hale getirip, değişikliği yapıp tekrar paketliyorlar. Yani anladığım kadarıyla böyle.

    İşte bu olayı merak ediyorum.

     

    Tekrar teşekkürler. Verdiğin kaynakları, anahtar kelimeleri inceliyorum.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    inside
    anonim6918524
    anonim6918524's avatar
    Banlanmış Üye
    Bilgi/Destek Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    1. Bu oyun motoruna ve geliştiricinin (varsa) ekstra kullandığı koruma yöntemlerine göre değişir. Oyun motorunun resourcelarla ilgili kendine ait custom bir dosya formatı olabilir ya da resourceları tga, dds, obj, fbx, bik, ogg, vb. şekillerde yiğidin malı meydandadır düsturuyla tutuyor olabilir. Oyunun geliştirildiği oyun motorunu araştırırsan büyük ihtimalle yanıtı bulursun. Oyunlar performansa çok ihtiyaç duyduğundan ve imaj dosyalarının boyutu büyük olduğundan bu tür şeyler ciddi şekilde korunmaz zaten. Bu sorunun cevabı göreceli olduğundan belli bir yanıtı yok. Unity oyunları için farklı editörler vardır, Source Engine için farklı, Unreal için farklı vs.

    2. Öncelikle Cheat Engine istenilen adresi bulmada faydalı olacak, işi hızlandıracaktır. Devamında, burdan yola çıkılarak bir trainer geliştirilebilir. Sitede eski bir loader&trainer dokümanım var. Bu konuyu orada anlatmıştım.

    anonim6918524 tarafından 01/Haz/16 23:22 tarihinde düzenlenmiştir

    λ
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SkynetX
    SkynetX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Şubat/2015
    Erkek
    FireX bunu yazdı
     

    Abi teşekkürler. Yazdığın belgeleri okumaya başladım.

Toplam Hit: 1427 Toplam Mesaj: 6
oyun game modding