P4 Ten P2 Ye Harddısk Degıstırdım Acılmıyor
-
sole bı problemım var p4 makınadan soktugum bı hddyı p2 makınaya takıyorum acılısta hata mesajı verıyor mavı ekranda takılıyor ıste krıtık bı ıslem gerceklestıgı ıcın wındows bılgısayarı kapattı dıe bunu nasıl halledebılırım hdd yı p4 e takıp format atmaya calısıyorum ama bu mavı ekran cıkıyor her seferınde
yardımcı olursanız sevınırım
-
donanımsal olarak değiştirdiğin için açamazsın madem format atacaksın..niye işletim sistemini açmaya çalışıyorsun başlangıç disketini tak direk format işine dal....
-
p4 deki hdd yeni modeldir büyük ihtimal o yüzden p2 kasa eski olduğu için o yeni hdd yi desteklemiyo.
-
p2 anakartları 32 Gb (yada ona yakın bişey) e kadar hdd boyutu destekliyor bundan büyük hdd leri takarsanda 32 gb olarak görür anakart ve fdiske girip 32 gb lık kısmına fdisk format atarsan sorunsuzca kullanırsın bilgisayarını ama 60 gb hdd nin 60 ı da formatlıysa o hdd ye p2 anakarttan ulaşamazssın fdiskle partitionlar dahil uçuracaksın ham bir hdd yapacaksın belki paritionları uçurma işini bile p2 de yapamayabilirsin. ama p2 de 32 gb olarak formatladın mı o hdd yi o şekilde kullanabilirsin.
Benim bildiklerim bu yönde umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
aynı konuyu başka bi foruma açmışsın seni çakal seniiiiii seni
-
yardımlarınız ıcın sagolun
ben sole yaptım p2de hdd ye format attım ama kurmadım sonra soktum p4e taktım ordan yukleme yaptım sımdı gayet ıyı bı sekılde clısıyor
acaba bı problem cıkartırmı daha sonra
ayrıca ben baska bı forumda bu konuyla alakalı bı topıc acmadım
-
biz ne dedik..direk format at dedik :))
-
Removed...
-
Windows'da sistemin çalışıp çalışmaması direk anakartın chipsetine bağlıdır. Sistemden Intel chipsetli bi anakartı söküp SIS chipsetli yada VIA chipsetli anakart takarsan çalışmaz. Diğer durumlar içinde aynı şey söz konusudur ama intel'i söküp intel takarsan sorunsuz çalışır. Benzer olarak hard disk değiştirme olayında da aynı durum söz konusudur. Ekran kartı, ses kartı, işlemci, ram fasa fisodur, son sözü chipset söyler...
