Pardusu Kaldırdım Bilgisayar Açılmıyor | Yardım
-
Merhaba arkadaşlar , başlıktanda anlaşılacağı üzere bilgisayara geçenlerde Pardus kurdum ( kurmaz olaydım ) c de win7 var d de pardus . Neyse bugun wındowstakı alanın bana yetmeyecegını anlayınca d yi disk yöneticisinden biçimlendirdim . Şimdi bilgisayarı açarkende grub loading error 17 diyor kalıyor. Ne yapmam gerek ?
-
win 7 cdsini takıp onarmayı denermisin.
-
Hocam win7 de bir sorun yok ki :| sadece pardus ilk boot ettiği için windowsa geçemiyorum ama deniyeyim .
-
Reistyle bunu yazdı:
-----------------------------
Hocam win7 de bir sorun yok ki :| sadece pardus ilk boot ettiği için windowsa geçemiyorum ama deniyeyim .
-----------------------------http://nonpasaran-windows7.blogspot.com/2010/06/windows-7-hasar-gormus-mbr-kaydn.html
Mbr onarman gerekiyo zannımca hocam (:
-
windowsa gecememenın sebebi zaten tanımlı bootloaderin Grub olması onu sılınce acmıyo
bu konuda arkadasa da soyledım
http://www.tahribat.com/Forum-Windows-7-Ve-Xp-Ayni-Anda-Kurulmuyor-135156/1/#1560533
bu ıkı yontem ile cok rahat yaparsın önce yöntem 1 i dene sonra olmazsa yöntem 2 yi
-
musdawdaf bunu yazdı:
-----------------------------
windowsa gecememenın sebebi zaten tanımlı bootloaderin Grub olması onu sılınce acmıyo
bu konuda arkadasa da soyledım
http://www.tahribat.com/Forum-Windows-7-Ve-Xp-Ayni-Anda-Kurulmuyor-135156/1/#1560533
bu ıkı yontem ile cok rahat yaparsın önce yöntem 1 i dene sonra olmazsa yöntem 2 yi
-----------------------------Eyv. denicem g*t korkusundan yedeklerımı alıyorumda :D
-
hocalar bilip bilmeden işlem yapıyosunuz ondan sonrada kurmaz olaydım yazıyosunuz. daha sonra aynı hata ile karşılaşan adam arıyo bi bakıyo direk kurmaz olaydıma zoomlanıyor. ondan sonra linux kötü ve sorunlu izlenimini edinip iyice soğuyor.
mbr yi yeniden yazdıracaksın diskinde sadece windows kurulu olsaydı mbr olarak yazacaktı win7 üstüne pardus kurduğun için mbryi silip grubu yazdı.. sen pardusu silince grub ayarlarının tutulduğu dosyayıda sildin. mbrde olmadığı için sistemin açıldığında bios kısmından sonra yol gösterecek birşey bulamıyor.
not: mbr; master boot record. sistemin hangi disk bölümünden başlayacağını şettiren kayıt.
düzeltmek için
googledan win7 mbr onarma, yazdırma tarzı aramalar yapabilirsin. yada aşağıdaki bağlantının içeriği diğerleriyle uyuşuyor. onuda deneyebilirsin.
-
tarzan bunu yazdı:
-----------------------------
hocalar bilip bilmeden işlem yapıyosunuz ondan sonrada kurmaz olaydım yazıyosunuz. daha sonra aynı hata ile karşılaşan adam arıyo bi bakıyo direk kurmazolaydıma zoomlanıyor. ondan sonra linux kötü ve sorunlu izlenimini edinip iyice soğuyor.
mbr yi yeniden yazdıracaksın diskinde sadece windows kurulu olsaydı mbr olarak yazacaktı win7 üstüne pardus kurduğun için mbryi silip grubu yazdı.. sen pardusu silince grub ayarlarının tutulduğu dosyayıda sildin. mbrde olmadığı için sistemin açıldığında bios kısmından sonra yol gösterecek birşey bulamıyor.
düzeltmek için
googledan win7 mbr onarma, yazdırma tarzı aramalar yapabilirsin. yada aşağıdaki bağlantının içeriği diğerleriyle uyuşuyor. onuda deneyebilirsin.
-----------------------------Sende sağol hocam :)
-
bootrec /fixmbr
-
AbdullahAzad bunu yazdı:
-----------------------------
bootrec /fixmbr
-----------------------------Bu neydi hocam ?
-
musdawdaf bunu yazdı:
-----------------------------
windowsa gecememenın sebebi zaten tanımlı bootloaderin Grub olması onu sılınce acmıyo
bu konuda arkadasa da soyledım
http://www.tahribat.com/Forum-Windows-7-Ve-Xp-Ayni-Anda-Kurulmuyor-135156/1/#1560533
bu ıkı yontem ile cok rahat yaparsın önce yöntem 1 i dene sonra olmazsa yöntem 2 yi
-----------------------------Oldu hocam teşekkür ederim
