Pc Guc Tuketimine Mudahale Etmek
-
genelde nette takilip video izliyorum pek yormuyorum pcyi,bu zamanlarda istiyorum guc tuketimi minimuma insin,pc bunu kendi otomatik ayarliyomu yada biz mudahale edebilirmiyiz,misal ekran karti standby dami bekliyo nette gezerken yoksa normal degerindemi calisiyo,ekran kartini onboarda gecirsek falan..demek istedigimi anladiniz mobilden zor oluyo yazmak varmi boyle bi yonetim yazilimi yoksa tektek mudahale etme sansimiz varmi
-
denetim masası / güç seçenekleri / plan ayarlarını değiştir / gelişmiş plan ayarlarını değiştir
min/max işlemci durumu ve ekran kartının ayarları var orda
hepsini kurcala
-
tasarruf modunu etkin yaptım kurcalıcak fazla bişey yok gibi sanki,bakalım fayda edecekmi
-
Güç seçeneklerini ellemediysen zaten windows kendisi düzenliyor bunları.
Örneğin;
- bir kaç hdd varsa kullanılmayan hddyi bekleme moduna alır
- usbye takılı aletler varsa kullanılmayanların gücünü keser
- işlemci hızı otomatiğe alınıp kullandığı güç kadar hızlarda çalışarak az güç çeker
- laptoplara masaüstünde onboard çip kullanılır / masaüstlerinde ekran kartlarının çektiği güç kartın çalıştığı frekansa göre değişir kartın frekansı da çalışan 3dye göre değişir
vs.. extra bişey yapmana gerek yok yani eğer laptop kullanıyorsan güç seçeneklerinden tasarruf moduna alman yeter. normal kullanım için de dengeli otomatik seçili gelir zaten
pesimistzombie tarafından 18/Oca/15 21:05 tarihinde düzenlenmiştir -
masaüstü hocam pc,fatura çok gelince ne yapabilirim diye düşünmeye başladım :)
