PC'den Mac Os Sierra Silip Windows Kurmak
-
Hacılar Merhabalar
Hani derler ya eşek bilmediği otu yerse karnı ağrır diye, aynen öyle bişey başıma geldi heves edip sierra kurdum pcye sonra ekran çözünürlüğü ayarını bir türlü yapamadım sıkıldım windowsa döneyim dedim.
Biosu resetledim fakat hala boot seçenkleri kısmında MAC OS yazıyor o gitmedi, harddiski komple sildim biçimlendirdim kurdum ama bilgisayar inanılmaz yavaş iki pencere açınca başlıyor kasılmaya.
kurarken pcyi usb'den boot etmedi ben de cd ile kurayım dedim onun da uefi ve sata olarak iki seçenek sundu sata da takıldı kaldı windows logosunda uefide kurmak zorunda kaldım ben de.
şimdi napmalıyım ne yol izlemeylim ben ?
-
kalibre bunu yazdı
Hacılar Merhabalar
Hani derler ya eşek bilmediği otu yerse karnı ağrır diye, aynen öyle bişey başıma geldi heves edip sierra kurdum pcye sonra ekran çözünürlüğü ayarını bir türlü yapamadım sıkıldım windowsa döneyim dedim.
Biosu resetledim fakat hala boot seçenkleri kısmında MAC OS yazıyor o gitmedi, harddiski komple sildim biçimlendirdim kurdum ama bilgisayar inanılmaz yavaş iki pencere açınca başlıyor kasılmaya.
kurarken pcyi usb'den boot etmedi ben de cd ile kurayım dedim onun da uefi ve sata olarak iki seçenek sundu sata da takıldı kaldı windows logosunda uefide kurmak zorunda kaldım ben de.
şimdi napmalıyım ne yol izlemeylim ben ?
Tanistirayim bu arkadasin adi DISKPART kendisi windows xp ye kadar fdisk komutu olarak calismistir ve ms-dos un disk yapilandirma aracidir.
Oncelikle biosa girip boot bolumunde legacy boot u etkinlestiriyorsun. Daha sonra temiz bir windows isosu nu usb ye yazdiriyorsun ve usb den pc ni boot ediyorsun. Daha sonra windows kurulum ekrani geldiginde devam diyip sol alttaki gelismis seceneklerden ms-dos komutunu calistiriyorsun. Ve acilan yere direk diskpart yazip diskpart komut satirini calistiriyorsun.
Daha sonra basliyorsun sunlari yazmaya
List disk
Select disk 1 (veya diskin kac ise)
Clean
Create partition primary
Select partition 1
Active
Format fs=ntfs
----burada bekliyorsun format islemi bitiyor disk boyutuna gore uzun surebilir----
Assign
Exit
Pcye reset atiyorsun
Tekrardan kurmak istedigin windows surumun win 10 ve biosun deatekliyorsa uefi modu acip uefi destekli usb ni takip boot ediyorsun.
Kurulum esnasinda diskin bolumleme kismindaki alani tamamen siliyorsun ve ilk once 50 gb part olusturuyorsun. Daha sonra kalani kac kac bolmek istiyorsan o sekilde bolup 50gb lik alani siliyorsun. Kalan kisimlardan hangisini c olarak kullanmak istiyorsan onu secip windowsunu kuruyorsun.
Son.
Daha da guzeli part taramasi yapip bad sector aramaktir ancak diskinde bad sector degilde format farkindan dolayi hantallasma mevcut ama bad sector taramasi sana 50 gb nin tamamini silmekten kurtarabilir.
Bi son daha.
Basarilar
-
ayhun bunu yazdıkalibre bunu yazdı
Hacılar Merhabalar
Hani derler ya eşek bilmediği otu yerse karnı ağrır diye, aynen öyle bişey başıma geldi heves edip sierra kurdum pcye sonra ekran çözünürlüğü ayarını bir türlü yapamadım sıkıldım windowsa döneyim dedim.
Biosu resetledim fakat hala boot seçenkleri kısmında MAC OS yazıyor o gitmedi, harddiski komple sildim biçimlendirdim kurdum ama bilgisayar inanılmaz yavaş iki pencere açınca başlıyor kasılmaya.
kurarken pcyi usb'den boot etmedi ben de cd ile kurayım dedim onun da uefi ve sata olarak iki seçenek sundu sata da takıldı kaldı windows logosunda uefide kurmak zorunda kaldım ben de.
şimdi napmalıyım ne yol izlemeylim ben ?
Tanistirayim bu arkadasin adi DISKPART kendisi windows xp ye kadar fdisk komutu olarak calismistir ve ms-dos un disk yapilandirma aracidir.
Oncelikle biosa girip boot bolumunde legacy boot u etkinlestiriyorsun. Daha sonra temiz bir windows isosu nu usb ye yazdiriyorsun ve usb den pc ni boot ediyorsun. Daha sonra windows kurulum ekrani geldiginde devam diyip sol alttaki gelismis seceneklerden ms-dos komutunu calistiriyorsun. Ve acilan yere direk diskpart yazip diskpart komut satirini calistiriyorsun.
Daha sonra basliyorsun sunlari yazmaya
List disk
Select disk 1 (veya diskin kac ise)
Clean
Create partition primary
Select partition 1
Active
Format fs=ntfs
----burada bekliyorsun format islemi bitiyor disk boyutuna gore uzun surebilir----
Assign
Exit
Pcye reset atiyorsun
Tekrardan kurmak istedigin windows surumun win 10 ve biosun deatekliyorsa uefi modu acip uefi destekli usb ni takip boot ediyorsun.
Kurulum esnasinda diskin bolumleme kismindaki alani tamamen siliyorsun ve ilk once 50 gb part olusturuyorsun. Daha sonra kalani kac kac bolmek istiyorsan o sekilde bolup 50gb lik alani siliyorsun. Kalan kisimlardan hangisini c olarak kullanmak istiyorsan onu secip windowsunu kuruyorsun.
Son.
Daha da guzeli part taramasi yapip bad sector aramaktir ancak diskinde bad sector degilde format farkindan dolayi hantallasma mevcut ama bad sector taramasi sana 50 gb nin tamamini silmekten kurtarabilir.
Bi son daha.
Basarilar
şu 50gb ayırma olayı bad sector'e yazmasın diye mi? öyleyse güzel bir trick ama boşa 50gb yemiş olmuyor muyuz?
araba nusret gibi chkdsk c: /r komutu serpiştirsek??
-
abi neden ilk mesajı alıntılama ihtiyacı duyuyorsunuz
-
sLeymN bunu yazdı
abi neden ilk mesajı alıntılama ihtiyacı duyuyorsunuz
Adet yaptik kendimize bunu :) soyledigini fark ettigimde yarisini yazmistim artik telefondan olunca bide kopyalamaya silmeye usendim dedim kalsin. Ama normalde bende ayar olurum bu olaya:)
@noktalivirgul hacim
-----c/p-----
Daha da guzeli part taramasi yapip bad sector aramaktir ancak diskinde bad sector degilde format farkindan dolayi hantallasma mevcut ama bad sector taramasi sana 50 gb nin tamamini silmekten kurtarabilir.
--------c/p------
Burada onu belirttim dogrusu sectorleri bilup parca parca silmektir ancak bu is hem zor hemde zahmetli yeni disktense 50gb bence oek sorun degil mininmum 350gb oluyor zaten diskler:)
Chkdsk fayda saglar ancak diskpart kadar etkili olmayacaktir. Bu 8slemler esnasimda da chkdsk kullanmalik pek bir durum soz konusu degil
