folder Tahribat.com Forumları
linefolder Linux ve Diğer İşletim Sistemleri
linefolder PC'den Mac Os Sierra Silip Windows Kurmak



PC'den Mac Os Sierra Silip Windows Kurmak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kalibre
    kalibre's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mart/2006
    Erkek

    Hacılar Merhabalar

    Hani derler ya eşek bilmediği otu yerse karnı ağrır diye, aynen öyle bişey başıma geldi heves edip sierra kurdum pcye sonra ekran çözünürlüğü ayarını bir türlü yapamadım sıkıldım windowsa döneyim dedim.

    Biosu resetledim fakat hala boot seçenkleri kısmında MAC OS yazıyor o gitmedi, harddiski komple sildim biçimlendirdim kurdum ama bilgisayar inanılmaz yavaş iki pencere açınca başlıyor kasılmaya.

    kurarken pcyi usb'den boot etmedi ben de cd ile kurayım dedim onun da uefi ve sata olarak iki seçenek sundu sata da takıldı kaldı windows logosunda uefide kurmak zorunda kaldım ben de.

    şimdi napmalıyım ne yol izlemeylim ben ?


    Herkesin hayatına kimse karışamaz
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek
    kalibre bunu yazdı

    Hacılar Merhabalar

    Hani derler ya eşek bilmediği otu yerse karnı ağrır diye, aynen öyle bişey başıma geldi heves edip sierra kurdum pcye sonra ekran çözünürlüğü ayarını bir türlü yapamadım sıkıldım windowsa döneyim dedim.

    Biosu resetledim fakat hala boot seçenkleri kısmında MAC OS yazıyor o gitmedi, harddiski komple sildim biçimlendirdim kurdum ama bilgisayar inanılmaz yavaş iki pencere açınca başlıyor kasılmaya.

    kurarken pcyi usb'den boot etmedi ben de cd ile kurayım dedim onun da uefi ve sata olarak iki seçenek sundu sata da takıldı kaldı windows logosunda uefide kurmak zorunda kaldım ben de.

    şimdi napmalıyım ne yol izlemeylim ben ?

    Tanistirayim bu arkadasin adi DISKPART kendisi windows xp ye kadar fdisk komutu olarak calismistir ve ms-dos un disk yapilandirma aracidir.

    Oncelikle biosa girip boot bolumunde legacy boot u etkinlestiriyorsun. Daha sonra temiz bir windows isosu nu usb ye yazdiriyorsun ve usb den pc ni boot ediyorsun. Daha sonra windows kurulum ekrani geldiginde devam diyip sol alttaki gelismis seceneklerden ms-dos komutunu calistiriyorsun. Ve acilan yere direk diskpart yazip diskpart komut satirini calistiriyorsun.

    Daha sonra basliyorsun sunlari yazmaya

    List disk

    Select disk 1 (veya diskin kac ise)

    Clean

    Create partition primary

    Select partition 1

    Active

    Format fs=ntfs

    ----burada bekliyorsun format islemi bitiyor disk boyutuna gore uzun surebilir----

    Assign

    Exit

    Pcye reset atiyorsun

    Tekrardan kurmak istedigin windows surumun win 10 ve biosun deatekliyorsa uefi modu acip uefi destekli usb ni takip boot ediyorsun.

    Kurulum esnasinda diskin bolumleme kismindaki alani tamamen siliyorsun ve ilk once 50 gb part olusturuyorsun. Daha sonra kalani kac kac bolmek istiyorsan o sekilde bolup 50gb lik alani siliyorsun. Kalan kisimlardan hangisini c olarak kullanmak istiyorsan onu secip windowsunu kuruyorsun.

    Son.

     

    Daha da guzeli part taramasi yapip bad sector aramaktir ancak diskinde bad sector degilde format farkindan dolayi hantallasma mevcut ama bad sector taramasi sana 50 gb nin tamamini silmekten kurtarabilir.

    Bi son daha.

     

    Basarilar


    delimiyim ben?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoktaliVirgul
    NoktaliVirgul's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek
    ayhun bunu yazdı
    kalibre bunu yazdı

    Hacılar Merhabalar

    Hani derler ya eşek bilmediği otu yerse karnı ağrır diye, aynen öyle bişey başıma geldi heves edip sierra kurdum pcye sonra ekran çözünürlüğü ayarını bir türlü yapamadım sıkıldım windowsa döneyim dedim.

    Biosu resetledim fakat hala boot seçenkleri kısmında MAC OS yazıyor o gitmedi, harddiski komple sildim biçimlendirdim kurdum ama bilgisayar inanılmaz yavaş iki pencere açınca başlıyor kasılmaya.

    kurarken pcyi usb'den boot etmedi ben de cd ile kurayım dedim onun da uefi ve sata olarak iki seçenek sundu sata da takıldı kaldı windows logosunda uefide kurmak zorunda kaldım ben de.

    şimdi napmalıyım ne yol izlemeylim ben ?

    Tanistirayim bu arkadasin adi DISKPART kendisi windows xp ye kadar fdisk komutu olarak calismistir ve ms-dos un disk yapilandirma aracidir.

    Oncelikle biosa girip boot bolumunde legacy boot u etkinlestiriyorsun. Daha sonra temiz bir windows isosu nu usb ye yazdiriyorsun ve usb den pc ni boot ediyorsun. Daha sonra windows kurulum ekrani geldiginde devam diyip sol alttaki gelismis seceneklerden ms-dos komutunu calistiriyorsun. Ve acilan yere direk diskpart yazip diskpart komut satirini calistiriyorsun.

    Daha sonra basliyorsun sunlari yazmaya

    List disk

    Select disk 1 (veya diskin kac ise)

    Clean

    Create partition primary

    Select partition 1

    Active

    Format fs=ntfs

    ----burada bekliyorsun format islemi bitiyor disk boyutuna gore uzun surebilir----

    Assign

    Exit

    Pcye reset atiyorsun

    Tekrardan kurmak istedigin windows surumun win 10 ve biosun deatekliyorsa uefi modu acip uefi destekli usb ni takip boot ediyorsun.

    Kurulum esnasinda diskin bolumleme kismindaki alani tamamen siliyorsun ve ilk once 50 gb part olusturuyorsun. Daha sonra kalani kac kac bolmek istiyorsan o sekilde bolup 50gb lik alani siliyorsun. Kalan kisimlardan hangisini c olarak kullanmak istiyorsan onu secip windowsunu kuruyorsun.

    Son.

     

    Daha da guzeli part taramasi yapip bad sector aramaktir ancak diskinde bad sector degilde format farkindan dolayi hantallasma mevcut ama bad sector taramasi sana 50 gb nin tamamini silmekten kurtarabilir.

    Bi son daha.

     

    Basarilar

    şu 50gb ayırma olayı bad sector'e yazmasın diye mi? öyleyse güzel bir trick ama boşa 50gb yemiş olmuyor muyuz?

    araba nusret gibi  chkdsk c: /r  komutu serpiştirsek??


    If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you"re gonna see some serious shit.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    abi neden ilk mesajı alıntılama ihtiyacı duyuyorsunuz 


    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek
    sLeymN bunu yazdı

    abi neden ilk mesajı alıntılama ihtiyacı duyuyorsunuz 

    Adet yaptik kendimize bunu :) soyledigini fark ettigimde yarisini yazmistim artik telefondan olunca bide kopyalamaya silmeye usendim dedim kalsin. Ama normalde bende ayar olurum bu olaya:)

     

    @noktalivirgul hacim

    -----c/p-----

    Daha da guzeli part taramasi yapip bad sector aramaktir ancak diskinde bad sector degilde format farkindan dolayi hantallasma mevcut ama bad sector taramasi sana 50 gb nin tamamini silmekten kurtarabilir.

    --------c/p------

    Burada onu belirttim dogrusu sectorleri bilup parca parca silmektir ancak bu is hem zor hemde zahmetli yeni disktense 50gb bence oek sorun degil mininmum 350gb oluyor zaten diskler:)

    Chkdsk fayda saglar ancak diskpart kadar etkili olmayacaktir. Bu 8slemler esnasimda da chkdsk kullanmalik pek bir durum soz konusu degil


    delimiyim ben?
Toplam Hit: 1445 Toplam Mesaj: 5
windows hackinto