PHP "=" İle "==" İn Farkı
-
sevgili müridler if yaparken = ile == in farkı nedir? ben genellikle = kullanıyordum bir hata çıktı == yaptım düzeldi. bunların arasındaki fark nedir?
-
if ($mahmut='top') then ...
$mahmut deişkenine 'top' değerini ata, eğer atabiliyorsan true dönder,..
if ($mahmut=='top') then...
$mahmut deişkenine bak, eğer içeriği 'top' sa true dönder
ben böyle biliyorum, bide === olanı var, bilenler açıklasın
-
"=" formatı değer atamada kullanılır.
if te ise "==" eşitse ibaresi dir
note "===" buda denk tir anlamına gelio "==" den farkı bu kümeler konusdaki gibi denk ve eşittir kuralı
yarımyamalak anlatmya çalıştık :D
-
Valla ==='i ne gördüm, ne duydum.
Ama Stringlerdeki .Equals olayı ile alakalı olabileceği konusunda şüphelerim var...
=
Soldaki değeri sağdakine eşitle demektir.
==
Soldakinin değeri sağdakine eşit midir, diye sormaktır.
Cevap doğru ya da yanlış olarak döner.
Bazı dillerde ise, 1(doğru manasında) ya da 0(Yanlış) olarak döner.
-
= bu değer atamak iççin kullanılır mesela : $deger='atanandeger';
== buda eşittir işaretidir mesela if($deger=='atanandeger'){şunları yap}
= budeger sqlde eşittir manasındadır ,sqlde "==" kullanılmaz mesela $sorgu=$baglan->query("select * from tabloismi where id='2'") ;
-
hocam bildiğim kadarı ile "=" eşittir
"==" denktir anlamına geliyor..
phpde böyle.
isterseniz dökümanlarada bi göz atabilirsiniz.. -
http://www.php.net/operators.comparison
buradan detaylı olarak bilgi edinebilirsiniz.
