Php Bilen Arkadaşlar Bi Bakın
-
hacılar , bi program yazdım babama gösterdim program şu
<?
$ali = "10";
$veli = " 12";
$deli = "412";if ($ali > $veli ) {
echo "veli: abi ver elini öpiim";
}
//işte olaylar burda başladı
elseif ( $ali > $deli ):
echo " deli abi deli abi ";
// ben diyorum elseif babam diyor if , hangisi olur?neden?
//dip not derisini yazmadım üşendim
// daha başlayalı 3-4 saat oldu
-
ozhurcan bunu yazdı:
-----------------------------hacılar , bi program yazdım babama gösterdim program şu
?>
$ali = "10";
$veli = " 12";
$deli = "412";if ($ali > $veli ) {
echo "veli: abi ver elini öpiim";
}
//işte olaylar burda başladı
elseif ( $ali > $deli ):
echo " deli abi deli abi ";
// ben diyorum elseif babam diyor if , hangisi olur?neden?
//dip not derisini yazmadım üşendim
// daha başlayalı 3-4 saat oldu
-----------------------------
if olacak, else (yada,değilse) anlamında...Şimdi diyor ki ali 10 yaşında,deli 412, if ($ali>$deli) echo "deli abi deli abi"
burada yada diye bir şart yok,yani ali<deli yok ikinci alternatifi yok.. if (eger ali deliden büyükse deli abi deli abi yazdır... else if olmaz...Yinede daha iyi olan arkadasları bekleyelim ;) -
if olmaz çünkü sen diyorsunki ali deliden büyükse şu komutu uygula , tamam buraya kadar güzel peki ali deliden küçükse ne olcak ?
php burda takılır.
onun için iki şansın var ya else kullancaksın yada elseif.
Eğer sadece 2 koşulla bitireceksen else kullanacaksın
örnek :
if ( $ali > $deli )
{
echo 'deli gel lan öp elimi';
}
else
{
echo 'ali gel lan buraya öp elimi';
}
Bak burda 2 koşulla bitirdik olayı ama sen 2den fazla koşul kullanacaksan elseif elseif elseif olarak gidersin en son else kullanırsın
if ($Puan > 70)
{echo "Sinav sonucunuz A";
}
elseif ($Puan >60){
echo "Sinav sonucunuz B";
}
elseif ($Puan >50){
echo "Sinav sonucunuz C";
}
else{
echo "Sinifta kaldiniz muhahahahaa";
}
Olay bu.
-
yani bizim tartıştığımız konu ilk ifden sonra elseif kullanılacak değil mi? ve teşekkür ederim
-
iyiki beni dinlememişsin hocam,bak kardeş çözdü olayı :) Sağol DarkCode hocam,sayende bende eksiği tamamladım ;)
-
Ben boşuna yazdım sanırım örnekleri ?
Tekrar anlatıyorum eğer 2 koşul varsa ifden sonra herzaman else kullanılır if kullanılmaz.
Ama eğer 2den fazla koşul varsa elseif kullanılır en son else kullanılır.
-
ben php bilmem ama kodlardan anlaşılıyor.ben de darkcode a katılıyorum.ama sanırım şöyle bi şeyi gözden çıkarıyoruz.tamam eğer ortada 2 şart varsa tabiki de 2 .şart direk elseyle bağlanmalı (2 şart olup da elseif yaparsan 3.şartı ister).ama ali deli arasında 3 şart kurulabileceğini düşünürsek 2.şart doğal olarak elese if olabilir.
mesela
Mesaj Darkcode tarafindan 10 Temmuz 2007 (Salı) tarihinde yazildi. if olmaz çünkü sen diyorsunki ali deliden büyükse şu komutu uygula , tamam buraya kadar güzel peki ali deliden küçükse ne olcak ?
php burda takılır.
onun için iki şansın var ya else kullancaksın yada elseif.
Eğer sadece 2 koşulla bitireceksen else kullanacaksın
örnek :
if ( $ali > $deli )
{
echo 'deli , büyüksün ali baba ';
}
elseif ($ali<deli$)
{
echo 'ali,büyüksün deli baba';
}
else
{
//eşit olma durumları
echo 'meğersem biz birbirimiz için yaratılmışız da sonradan anladıkk:)'
diye düşünüyorumm.ne dersiniz?
}
-
doğru
