folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Php Bilen Arkadaşlar Bi Bakın



Php Bilen Arkadaşlar Bi Bakın

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozhurcan
    ozhurcan's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2007
    Erkek

     

     hacılar , bi program yazdım babama gösterdim program şu 

    <?

    $ali = "10";
    $veli = " 12";
    $deli = "412";

    if ($ali > $veli ) {

    echo "veli: abi ver elini öpiim";

     }

     //işte olaylar burda başladı

    elseif ( $ali > $deli ):

    echo " deli abi deli abi "; 

    // ben diyorum elseif babam diyor if , hangisi olur?neden?

    //dip not derisini yazmadım üşendim

    // daha başlayalı 3-4 saat oldu 


    474 Karakter hakkım kalmış
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    C_e_Z_a
    C_e_Z_a's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek
    ozhurcan bunu yazdı:
    -----------------------------

     

     hacılar , bi program yazdım babama gösterdim program şu 

    ?>

    $ali = "10";
    $veli = " 12";
    $deli = "412";

    if ($ali > $veli ) {

    echo "veli: abi ver elini öpiim";

     }

     //işte olaylar burda başladı

    elseif ( $ali > $deli ):

    echo " deli abi deli abi "; 

    // ben diyorum elseif babam diyor if , hangisi olur?neden?

    //dip not derisini yazmadım üşendim

    // daha başlayalı 3-4 saat oldu 


    -----------------------------

    if olacak, else (yada,değilse) anlamında...Şimdi diyor ki ali 10 yaşında,deli 412, if ($ali>$deli) echo "deli abi deli abi"

    burada yada diye bir şart yok,yani ali<deli yok ikinci alternatifi yok.. if (eger ali deliden büyükse deli abi deli abi yazdır... else if olmaz...Yinede daha iyi olan arkadasları bekleyelim ;)

    Makaleyaz.Net - Türkiye'nin Makale Alım-Satım Platformu
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Darkcode
    Darkcode's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Temmuz/2007
    Erkek

    if olmaz çünkü sen diyorsunki ali deliden büyükse şu komutu uygula , tamam buraya kadar güzel peki ali deliden küçükse ne olcak ?

    php burda takılır.

    onun için iki şansın var ya else kullancaksın yada elseif.

    Eğer sadece 2 koşulla bitireceksen else kullanacaksın

    örnek :

     

    if ( $ali > $deli )

    {

    echo 'deli gel lan öp  elimi';

    }

    else 

    {

    echo 'ali gel lan buraya öp elimi';

    }

     

    Bak burda 2 koşulla bitirdik olayı ama sen 2den fazla koşul kullanacaksan elseif elseif elseif olarak gidersin en son else kullanırsın

     

    if ($Puan > 70)
    {

    echo "Sinav sonucunuz A";

    }


    elseif ($Puan >60)

    {

    echo "Sinav sonucunuz B";

    }


    elseif ($Puan >50)

    {

    echo "Sinav sonucunuz C";

    }


    else

    {

    echo "Sinifta kaldiniz muhahahahaa";

    }

     

     

    Olay bu.


    nasıl edelim?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozhurcan
    ozhurcan's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Haziran/2007
    Erkek

      yani bizim tartıştığımız konu ilk ifden sonra elseif kullanılacak değil mi? ve teşekkür ederim


    474 Karakter hakkım kalmış
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    C_e_Z_a
    C_e_Z_a's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek
    iyiki beni dinlememişsin hocam,bak kardeş çözdü olayı :) Sağol DarkCode hocam,sayende bende eksiği tamamladım ;)

    Makaleyaz.Net - Türkiye'nin Makale Alım-Satım Platformu
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Darkcode
    Darkcode's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Temmuz/2007
    Erkek

    Ben boşuna yazdım sanırım örnekleri ?

    Tekrar anlatıyorum eğer 2 koşul varsa ifden sonra herzaman else kullanılır if kullanılmaz.

    Ama eğer 2den fazla koşul varsa elseif kullanılır en son else kullanılır.

     


    nasıl edelim?
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ezrosel
    ezrosel's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Haziran/2007
    Dişi

    ben php bilmem ama kodlardan anlaşılıyor.ben de darkcode a katılıyorum.ama sanırım şöyle bi şeyi gözden çıkarıyoruz.tamam eğer ortada 2 şart varsa tabiki de 2 .şart direk elseyle bağlanmalı (2 şart olup da elseif yaparsan 3.şartı ister).ama ali deli arasında 3 şart kurulabileceğini düşünürsek 2.şart doğal olarak elese if olabilir.

     mesela

    Mesaj Darkcode tarafindan 10 Temmuz 2007 (Salı) tarihinde yazildi.

    if olmaz çünkü sen diyorsunki ali deliden büyükse şu komutu uygula , tamam buraya kadar güzel peki ali deliden küçükse ne olcak ?

    php burda takılır.

    onun için iki şansın var ya else kullancaksın yada elseif.

    Eğer sadece 2 koşulla bitireceksen else kullanacaksın

    örnek :

     

    if ( $ali > $deli )

    {

    echo 'deli , büyüksün ali baba ';

    }

    elseif ($ali<deli$)

    {

    echo 'ali,büyüksün deli baba';

    }

    else

    {

    //eşit olma durumları

    echo 'meğersem biz birbirimiz için yaratılmışız da sonradan anladıkk:)'

     

     

    diye düşünüyorumm.ne dersiniz?

    }

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Darkcode
    Darkcode's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Temmuz/2007
    Erkek
    doğru

    nasıl edelim?
Toplam Hit: 760 Toplam Mesaj: 8