folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Php De Türkçe Karakter Sorunu ?



Php De Türkçe Karakter Sorunu ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

     

    Arkadaşlar ingilizce bir scripti türkçeleştirmek için çalışıyorum ama tr karakterlde bir sorun var. ö,ğ,ç,ş gibi karakter bozuk çıkıyor.

    Aşağıda kodların bir kısmını yapıştırıyorum.Tr karakterlerin düzngün gözükmesi için nerelerde değişiklik yapmamız lazım ?

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        // look in your $PATH_LOCALE/locale directory for available locales..
        // on RedHat6.0 I used 'en_US'
        // on FreeBSD 4.0 I use 'en_US.ISO_8859-1'
        // this may not work under win32 environments..
        setlocale(LC_TIME, 'en_US.ISO_8859-1');
        define('DATE_FORMAT_SHORT', '%m/%d/%Y');  // this is used for strftime()
        define('DATE_FORMAT_LONG', '%A %d %B, %Y'); // this is used for strftime()
        define('DATE_FORMAT', 'm/d/Y'); // this is used for date()
        define('PHP_DATE_TIME_FORMAT', 'm/d/Y H:i:s'); // this is used for date()
        define('DATE_TIME_FORMAT', DATE_FORMAT_SHORT . ' %H:%M:%S');

     

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     

    <?
    // look in your $PATH_LOCALE/locale directory for available locales
    // or type locale -a on the server.
    // Examples:
    // on RedHat try 'en_US'
    // on FreeBSD try 'en_US.ISO_8859-1'
    // on Windows try 'en', or 'English'
    @setlocale(LC_TIME, 'en_US.ISO_8859-1');

    define ('DEFAULT_COUNTRY', '223');

     

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Yardımcı olacaklara olmaya çalışacaklara şimdiden teşekkürler


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    exception
    exception's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Aralık/2009
    Erkek

    functions gibi değer dosyasına  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=iso-8859-9"> 

    bu kodu ekle veya hersayfada çalışan dosyaya.


    A man may be born, but in order to be born he must first die, and in order to die he must first awake.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    Malesef sadece bu 2 dosya üzerinde değişiklik yapmam gerekiyor :S


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HighNitro
    HighNitro's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    swordfish bunu yazdı:
    -----------------------------

    Malesef sadece bu 2 dosya üzerinde değişiklik yapmam gerekiyor :S


    -----------------------------

     

    tamam abi charset=iso-8859-9 yaptığında düzelmesi gerekiyor.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    legendary
    legendary's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2005
    Erkek

    bozuk gelen karakterleri database denmi çekiyosun ?


    yaratıcılık uçmak değil konmaktır...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

     charset=iso-8859-9 Yaptım olmadı  UTF-8 Yaptım Olmadı. Databesi de kontrol ettim orda uft-8 yaptım yine değişmedi :S


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    legendary
    legendary's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2005
    Erkek

    Sorun %99 DB de bana göre. tablonun bitanesini yeniden oluştur 0dan oraya veri girip dene.


    yaratıcılık uçmak değil konmaktır...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    aLsanCaK
    aLsanCaK's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Kasım/2007
    Erkek

    dosyalarla calistigin editorden encoding`i ayarlamayi unutma

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cimbomlu_15
    cimbomlu_15's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Eylül/2007
    Erkek

    @setlocale(LC_TIME, 'en_US.ISO_8859-1');

    satırını

    @setlocale(LC_TIME, 'tr_TR.ISO_8859-9');

    ile değiştirmeyi dene istersen

    Ayrıca yukarıda bir eleman da aynı şeyi demiş ama ben yine de söyleyeyim, file encoding'i de ayarlamayı unutma... ^^

Toplam Hit: 1260 Toplam Mesaj: 9