folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Php De Türkçe Karakter Sorunu



Php De Türkçe Karakter Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek

    öncelikle bütün müridlere selamlar,

    utf-8 deki Türkçe karakter sorunu beni oldukça rahatsız ediyor. yaptığım sayfayı utf-8 ile kaydedince sayfanın başına görünmez ????? işareti bırakıyor. Bunlar görünmüyorlar ama bir satıralıyorlar. sonra yaptığım bütün sayfaları ANSI e çevirdim,boşluk sorunu düzeldi ama bu seferde Firefox türkçe karakterleri göstermiyor. Fakat işin garip tarafı IE hiç sorunsuz gösteriyor.

    yardımlarınızı bekliyorum...


    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    JPriest
    JPriest's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

     Belki alakasız olacak ama,

            <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-9">
            <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=windows-1254">

    şunları denesen bi de..


    Sen hiç kaval çaldın mı?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek
    malesef denedim ama işe yaramıyor. IE de çalışıp Firefox ta çalışmaması ayrı bir ilginçlik zaten. dosyaları hosta aktardım, Firefoxta açtım ve çalıştı. ama localhostta çalışmıyor :)

    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hotboy
    hotboy's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    en tepeye

    header("Content-Type: text/html; charset=iso-8859-9");

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blutarm
    blutarm's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    localhostta çalıştırdığın da sorun alıyorsan serverı kurdugun dizin içinde conf veya config kalasoru yada dosyası olur klasor olarak varsa içerisinde httpd yazılı bi dosya vardır onu metin editöründe aç AddDefaultCharset yazan kısmı değiştir  örn: ISO-8859-9 yaz ve kaydet =) kolay gelsin...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tLG
    tLG's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2008
    Erkek

    hiçbişi yapamıyosan da, tr karakterleri html kodlarına çevir like this:

    ş  --->  &#351;  gibi...

     

    tüm karakter listesi için: (tabiki sana sadece tr kısmı lazım)

    http://www.theukwebdesigncompany.com/articles/entity-escape-characters.php 


    "Geri geri çıkarken, biiip biiip sesi çıkaran araçların seslerini zil sesi yapmayı sevenlerin buluşma noktası" diye bi grup açsam katılır mısın lan feysbuk"ta?
Toplam Hit: 821 Toplam Mesaj: 6