folder Tahribat.com Forumları
linefolder Eğitim & Ödev & Bilimsel Döküman
linefolder Php Konusunda Yardım Edecek Babayiğit Var Mı?



Php Konusunda Yardım Edecek Babayiğit Var Mı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hereisnopeace
    hereisnopeace's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2004
    Erkek

    Php'ye yeni başladım ama tabiri caizse bir bk anlamadım.Html ne güzeldi.Hemen mantığını kavradım.Örn;

    1.<     > içinde olan herşeyin tag olduğunu ve </   >şeklinde kapatılması gerektiğini anladım.örn; <font>...</font>

    2.<     >içine ayrıca renk(color), boyut(size), link(a href)  gibi etiketlerinde yerleştirildiğini çok güzel anladım.örn; <font size="10" color="red"> gibi

     

    Amaaa gel görki php'den bir bk anlamadım. nerde "(çift tırnak işareti) nerde ()(çift parantez işareti) nerde ;(noktalı virgül) nerde [ ](adını bilmiyorum) nerde < (büyük işareti) nerde > (küçük işareti)nerde ' (tek tırnak işareti) nerde , (virgül) nerde . (nokta) vs...kullanılacağını anlamadım.Sizden ricam, anneye anlatır gibi şu kavramları html'deki muadilleri ile (eğer benzeyen varsa) anlatmanız.

    Bitek $işareti ile } işaretlerinin kullanım alanlarını biliyorum.birisi değerlerin başına diğeri ise for,if,for each gibi döngülerin önüne geliyor.fakat birkaç kaynaktan okumama rağmen döngünün ne olduğunu anlamadım.en anlaşılır dille(benzetme yaparsanız sevinirim) şu değer'in nolduğunu anlatırsanız çok sevinirim.sevgiler,saygılar.

     


    Abaza ve Eziğim :(
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NmC
    NmC's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2008
    Erkek

    Hocam öncelikle kendine bi php kitabı edinip oradan başlamanı tavsiye ederim. Zira HTML ile Php karşılaştırması yapıyorsun ikisinin çalışma alanları birbirinden biraz farklı, bir tanesi sadece görsellik üretir, diğeri dinamiklik kazandırır, biri server tarafında diğeri client tarafında yorumlanır.

    öncelikle düzgün bi kitaptan okumaya başla bence :)


    There are 10 types of people in the world. Those who knows binary and those who dont...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RockZs
    RockZs's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2002
    Erkek

    Php'de bir sorun ama MySql felan işin içine girince dağıldım şahsen. Yeniden bir çabayla öğrenmeye çalışacağım boş bir zamanımda. Allah kolaylık versin üstad.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sokoban
    sokoban's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek

    <?PHP

    ?>  #-> PHP kod bloğunu açar

     

    Çift Tırnak ve Tek Tırnak Stringleri belirlemek için kullanılır. 2 stringi birleştirmek için ise "+" yerine "." kullanılır php de.

    () Parantezler genelde fonksiyonlara argüman tanımlamak için kullanılır örnek: topla($a,$b); gibi.

    $ -> İşareti değişken tanımlar değişkenin içine ne tip veri girersen değişkenin tipi ona dönüşür. Örn:$sayi=1; $cumle="asdf";

    [] -> Köşeli Parantez genelde arrayları tanımlamak için kullanılır örn: $dizi[1]="Birinci eleman"; $dizi[2]="İkinci Eleman";

     

    Ek olarak belki biliyorsundur ama genede açıklıyım:

    Çift tırnaklı bir string ifade içinde tekrar çift tırnak kullanacaksan \"\ şeklinde yazmalısın içerideki tırnağı.

    Bir değişkeni teker teker toplatacaksan $a=$a+1; gibi kullanmana gerek yok $a++ dersen 1'er 1'er artar aynısı "-"  içinde geçerli

    Html tagları arasına veri gönderirken <input type='textbox' value="<?=$php_degiskeni?>"> şeklinde yollayabilirsin.

    Basit if şartları için ($a==1)?$mesaj="Sayı bir":$mesaj="Sayı bir değil"; gibi kullanabilirsin "?" if bloğu ":" ise else bloğudur.

    İki boyutlu diziler $dizi[1][3] şeklinde tanımlanır.

    Reserved  değişkenler "$_" dan sonra tanımlanır $_POST  , $_SESSION gibi.

    Global bir değişkeni çekmek için $GLOBALS["değişken_adı"]; şeklinde yazabilirsin.

    Daha aklına takılan birşey olursa pm at tarif ederim.

     

     

     

     


    .
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PHP-SEO Developer
    Erdem
    Erdem's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Haziran/2002
    Erkek

    hereisnopeace bunu yazdı:
    -----------------------------
     

    Php'ye yeni başladım ama tabiri caizse bir bk anlamadım.Html ne güzeldi.Hemen mantığını kavradım.Örn;

    1.<     > içinde olan herşeyin tag olduğunu ve şeklinde kapatılması gerektiğini anladım.örn; ...

    2.<     >içine ayrıca renk(color), boyut(size), link(a href)  gibi etiketlerinde yerleştirildiğini çok güzel anladım.örn; gibi


    Amaaa gel görki php'den bir bk anlamadım. nerde "(çift tırnak işareti) nerde ()(çift parantez işareti) nerde ;(noktalı virgül) nerde [ ](adını bilmiyorum) nerde < (büyük işareti) nerde > (küçük işareti)nerde ' (tek tırnak işareti) nerde , (virgül) nerde . (nokta) vs...kullanılacağını anlamadım.Sizden ricam, anneye anlatır gibi şu kavramları html'deki muadilleri ile (eğer benzeyen varsa) anlatmanız.

    Bitek $işareti ile } işaretlerinin kullanım alanlarını biliyorum.birisi değerlerin başına diğeri ise for,if,for each gibi döngülerin önüne geliyor.fakat birkaç kaynaktan okumama rağmen döngünün ne olduğunu anlamadım.en anlaşılır dille(benzetme yaparsanız sevinirim) şu değer'in nolduğunu anlatırsanız çok sevinirim.sevgiler,saygılar.


     
    -----------------------------


    görsel eğitimi dene :) bende buraya yaz yaz olmaz böle işler bence .. ama bi arkadaş açıklamış elinde geldiğince onlarda yetersiz:)

     


    Php for SEO nun ardından Php for Gcode (CNC)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hereisnopeace
    hereisnopeace's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2004
    Erkek

    saolun arkadaşlar.sokoban sanada ayrıca tşkler.


    Abaza ve Eziğim :(
Toplam Hit: 903 Toplam Mesaj: 6