

Php Konusunda Yardım Edecek Babayiğit Var Mı?
-
Php'ye yeni başladım ama tabiri caizse bir bk anlamadım.Html ne güzeldi.Hemen mantığını kavradım.Örn;
1.< > içinde olan herşeyin tag olduğunu ve </ >şeklinde kapatılması gerektiğini anladım.örn; <font>...</font>
2.< >içine ayrıca renk(color), boyut(size), link(a href) gibi etiketlerinde yerleştirildiğini çok güzel anladım.örn; <font size="10" color="red"> gibi
Amaaa gel görki php'den bir bk anlamadım. nerde "(çift tırnak işareti) nerde ()(çift parantez işareti) nerde ;(noktalı virgül) nerde [ ](adını bilmiyorum) nerde < (büyük işareti) nerde > (küçük işareti)nerde ' (tek tırnak işareti) nerde , (virgül) nerde . (nokta) vs...kullanılacağını anlamadım.Sizden ricam, anneye anlatır gibi şu kavramları html'deki muadilleri ile (eğer benzeyen varsa) anlatmanız.
Bitek $işareti ile } işaretlerinin kullanım alanlarını biliyorum.birisi değerlerin başına diğeri ise for,if,for each gibi döngülerin önüne geliyor.fakat birkaç kaynaktan okumama rağmen döngünün ne olduğunu anlamadım.en anlaşılır dille(benzetme yaparsanız sevinirim) şu değer'in nolduğunu anlatırsanız çok sevinirim.sevgiler,saygılar.
-
Hocam öncelikle kendine bi php kitabı edinip oradan başlamanı tavsiye ederim. Zira HTML ile Php karşılaştırması yapıyorsun ikisinin çalışma alanları birbirinden biraz farklı, bir tanesi sadece görsellik üretir, diğeri dinamiklik kazandırır, biri server tarafında diğeri client tarafında yorumlanır.
öncelikle düzgün bi kitaptan okumaya başla bence :)
-
Php'de bir sorun ama MySql felan işin içine girince dağıldım şahsen. Yeniden bir çabayla öğrenmeye çalışacağım boş bir zamanımda. Allah kolaylık versin üstad.
-
<?PHP
?> #-> PHP kod bloğunu açar
Çift Tırnak ve Tek Tırnak Stringleri belirlemek için kullanılır. 2 stringi birleştirmek için ise "+" yerine "." kullanılır php de.
() Parantezler genelde fonksiyonlara argüman tanımlamak için kullanılır örnek: topla($a,$b); gibi.
$ -> İşareti değişken tanımlar değişkenin içine ne tip veri girersen değişkenin tipi ona dönüşür. Örn:$sayi=1; $cumle="asdf";
[] -> Köşeli Parantez genelde arrayları tanımlamak için kullanılır örn: $dizi[1]="Birinci eleman"; $dizi[2]="İkinci Eleman";
Ek olarak belki biliyorsundur ama genede açıklıyım:
Çift tırnaklı bir string ifade içinde tekrar çift tırnak kullanacaksan \"\ şeklinde yazmalısın içerideki tırnağı.
Bir değişkeni teker teker toplatacaksan $a=$a+1; gibi kullanmana gerek yok $a++ dersen 1'er 1'er artar aynısı "-" içinde geçerli
Html tagları arasına veri gönderirken <input type='textbox' value="<?=$php_degiskeni?>"> şeklinde yollayabilirsin.
Basit if şartları için ($a==1)?$mesaj="Sayı bir":$mesaj="Sayı bir değil"; gibi kullanabilirsin "?" if bloğu ":" ise else bloğudur.
İki boyutlu diziler $dizi[1][3] şeklinde tanımlanır.
Reserved değişkenler "$_" dan sonra tanımlanır $_POST , $_SESSION gibi.
Global bir değişkeni çekmek için $GLOBALS["değişken_adı"]; şeklinde yazabilirsin.
Daha aklına takılan birşey olursa pm at tarif ederim.
-
hereisnopeace bunu yazdı:
-----------------------------
Php'ye yeni başladım ama tabiri caizse bir bk anlamadım.Html ne güzeldi.Hemen mantığını kavradım.Örn;
1.< > içinde olan herşeyin tag olduğunu ve şeklinde kapatılması gerektiğini anladım.örn; ...
2.< >içine ayrıca renk(color), boyut(size), link(a href) gibi etiketlerinde yerleştirildiğini çok güzel anladım.örn; gibi
Amaaa gel görki php'den bir bk anlamadım. nerde "(çift tırnak işareti) nerde ()(çift parantez işareti) nerde ;(noktalı virgül) nerde [ ](adını bilmiyorum) nerde < (büyük işareti) nerde > (küçük işareti)nerde ' (tek tırnak işareti) nerde , (virgül) nerde . (nokta) vs...kullanılacağını anlamadım.Sizden ricam, anneye anlatır gibi şu kavramları html'deki muadilleri ile (eğer benzeyen varsa) anlatmanız.
Bitek $işareti ile } işaretlerinin kullanım alanlarını biliyorum.birisi değerlerin başına diğeri ise for,if,for each gibi döngülerin önüne geliyor.fakat birkaç kaynaktan okumama rağmen döngünün ne olduğunu anlamadım.en anlaşılır dille(benzetme yaparsanız sevinirim) şu değer'in nolduğunu anlatırsanız çok sevinirim.sevgiler,saygılar.
-----------------------------
görsel eğitimi dene :) bende buraya yaz yaz olmaz böle işler bence .. ama bi arkadaş açıklamış elinde geldiğince onlarda yetersiz:) -
saolun arkadaşlar.sokoban sanada ayrıca tşkler.