Php Resim Upload.Kendi Kodlarım.
-
$kaynak = $_FILES["resim"]["tmp_name"]; // burası form alanında resmi gösterdiğiniz yer varya oranın name alanı
$resim = KodTemizle($_FILES["resim"]["name"]); // ismini çektim // kodtemizle burda benim bir fonksiyonu koruma amaçlı :))
$rtipi = $_FILES["resim"]["type"]; // tipini
$rboyut = $_FILES["resim"]["size"]; // boyutunu
$ruzanti = substr($resim, -4); //Gönderilen dosyanın uzantısı
$yeniad = substr(uniqid(md5(rand())), 0,35); // yni bi isim oluştur ve belki bu isimde varsa karışmasın diye bunlar hep yeni ad oluşturuyom
$yeniresim = $resim.$yeniad.$ruzanti; // dosya ismine ekle
$hedef = "Resimler/avatarlar"; // buraya yükle yani resmin yükleneceği dizin yolu
$minboyut = 10240; // 10 kb dan ufaksa almıyorum// bu güvenlik için.
$avatarboyutu = 1024*1024*10; // 1 mg :)) max olsun
if($kaynak==""){ // olumsuzsa bunları yap
echo "lütfen resim seçin";
}elseif($rboyut > $avatarboyutu){ // $avatarboyutu global ile çekilem yani aktarımlar.php deki çekilen yer
echo "en fazla 1 mg olabilir";
}elseif(($rtipi!="image/jpeg") && ($rtipi!="image/pjpeg") && ($rtipi!="image/gif") && ($rtipi!="image/png") && ($rtipi!="image/x-png")){ // kabul ettiğim dosya uzantıları
echo Hata! Yüklediğiniz Dosya Resim Dosyası Değil";
}elseif($rboyut < $minboyut){
echo "resim boyutu min.10 kb olmalı güvenlik amaçlı";
}else{
if(@move_uploaded_file($kaynak,$hedef.'/'.$yeniresim)){ // dosyayı yolla kopyalasın
$dbyeekle= @mysql_query("insert into resimler (`resimadi`) values ('$yeniresim')") OR die(mysql_error());
if($dbyeekle){ // db ye eklenirse bu
echo "veri tabanına kaydedildi";
}else{
echo "veri tabanına kaydedilemedi";
}
}else{
echo "Hata!
Resim $hedef Dizine yüklenemiyor
$hedef dizinin varolup Olmadığını veya CHMOD ayarının 777 Olup olmadığını kontrol et
";
}
}edit : konu başlığını kısalttım
-
hoca başlık sanki uzun oolmuş :/
-
ndmylmz bunu yazdı:
-----------------------------
hoca başlık sanki uzun oolmuş :/
-----------------------------artık kısa :))
-
bu uploder senin sitende sanırım. KodTemizle fonksiyonunada yazabilirmısın.
-
Süzgeç işlemim o sadece, kendi kafanıza göre bir süzgeç işlemi sizde yapabilirsiniz.
Ama eve geçince verebilirim.
Şimdi ofisteyim.
-
bakayım, teşekkürler
-
evet süzgeçteki kodları görebilirsem sevinirim..
-
Function KodTemizle($text){
$gkod = array(" ","<",">","ş","ı","ğ","ü","ö","ç","Ç","Ğ","Ü","İ","Ö");
$dkod = array("","","","s","i","g","u","o","c","C","G","U","I","O");
$ykod = str_replace($gkod,$dkod,$text);
return $ykod;
}
