PHP "Ye Başlayacağım (Amatör Soruları)
-
1- PHP5 ile 4 arasındaki farklar çok derin mi?
2- 5 yükleyip 4 kodları çalıştırsam sorun olur mu? Çalışır mı? Uğraştırır mı?
3- 5 üzerine türkçe kaynak bulamadım. Bu yüzden 4 ile girmeyi müsait bir zamanda pusulanın (tek php5 kitabıymış) kitabını almayı ve oradan yenilikleri öğrenmeyi planlıyorum yanlışmıyım? Doğrudan o kitapla mı dalsam olaya?
4- Eğer 4 kur derseniz kurulumu için ne yapacağım?
http://tr2.php.net/get/php-4.4.8-Win32.zip/from/this/mirror
(Buradan indirdikten sonra... bilgisayarın formatlı xp olduğunu farzedin)
-
1.deil fazla fark yok.sadece nesnelerde falan farklılıklar var
2.çıkmaz
3.forumda araştır php mysql kitabı var alfa yayınlarının
4. 4 kurma beş kur wamp server kur
-
PHP5 OOP (Object Oriented Programming) var. PHP4 de ise. '
Sen Apache kur, zaten en güncel sürüm olur, istedigin kodu calistirabilirsin.
PHP5 üzerinde tabiki PHP4 kodlari calistirabilirsin, PHP5de daha fazla fonksiyon var cünkü daha yeni. -
önerileriniz doğrultusunda aşağıdaki linkteki kurulum talimatlarını izledim
http://huseyint.com/projeler/apache-php-mysql/index.html
1- http://huseyint.com/projeler/apache-php-mysql/PHP-Kurulumu.html ----->burada "3. PHP'yi Apache'ye tanıtma" bölümünde versiyon 5.2.6'yı tanıtmak için
LoadModule php5_module "c:/php/php5apache2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php
PHPIniDir "C:/php"yerine
LoadModule php5_module "c:/php/php5apache2_2.dll"
yazdım aksi takdirde apaçi hata veriyor.
2- http://huseyint.com/projeler/apache-php-mysql/MySQL-Kurulumu.html --------> burada "3. MySQL Server konfigürasyonu" bölümünde hata veriyor. sanırım 3306 numaralı porta erişim izni yok. firewall kullanmıyorum. özel olarak bu portu nasıl açarım? Yada hata başka bir sebepten mi?
3- http://www.mutasyon.net/kitapfihrist.asp?id=2 buradan kasmaya başlıyorum doğru yoldamıyım mySQL kurmadan devam edeyim mi yoksa azimli sıçan misali duvarı mı deleyim?
Not kurulumları 3 adımdada hep en son versiyonlarla denedim.
-
sen benim onerimi dikkate almadın demekki burdan indir kur
http://www.en.wampserver.com/download.php apacheyle falan ugraşma şimdişik
-
Arlong bunu yazdı:
-----------------------------sen benim onerimi dikkate almadın demekki burdan indir kur
http://www.en.wampserver.com/download.php apacheyle falan ugraşma şimdişik
-----------------------------çok makbule geçti ya o kadar uğraşmıştım eyvallah
-
hocam bana pm'den ulaş ulaşmak isteyenler varsa onlar da ulaşsın. msn'den yardım alırız birbirimizden daha kolay olur. zaten geçen seneden bilgim var az çok ama 1 sene tekrar etmeyince körelmişim :S
