folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Php Zaman Kontrolü Yardım Gerekli



Php Zaman Kontrolü Yardım Gerekli

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    iLLuMiNaTi
    iLLuMiNaTi's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek

    şimdi tbt deki düzenle olayı gibi bir şey yapmam gerekli.

    örneğin konuyu kapat butonu var diyelim. Kullanıcı konuyu açtıktan sonra yarım saat içerisinde konuyu kapat butonuna tıklayabilir.

    Fakat yarım saat geçtiyse o butonun işlevselliğinin bitmesini istiyorum. 

    Nasıl yapılabilir bu ? ( buton kodu ve işlevselliği hazır bana sadece yarım saat olayını nasıl kontrol edeceğim lazım )

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snnyk
    snnyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek

    konuyu eklediğin zaman bilgisini strtotime()  fonsyionu ile unixtime formatına sani saniye cinsine çevir 

    aynı şekilde şimdiki zamanıda çevir sonra  şimdiki zaman dan eklenme zamanını çıkarttığında eklediğinden 

    buzaman kadar kaç saniye geçtiğine ulaşırsın ordanda istediğin kontrole geçersin 

    örnek : 

    #konu 2015-01-23 00:32 tarihinde eklenmiş olsun 
    
    $eklenme = strtotime($konuzamani);
    //saniye cinsine çevrildi
    
    //şimdiki  zaman 
    
    $simdi = date("Y-m-d H:i");
    
    $simdiki = strtotime($simdi);
    
    $kacsaniyeolmus = ($simdi - $eklenme);
    //konu eklendiğinden bu yana geçen zaman saniye cinsinden
    // 60 ile carparsan dakika olur 
    
    $kacdakikaolmus = ($kacsaniyeolmus * 60);
    
    if($kacdakikaolmus > 30)
    
    echo 'konu ekneleli yarim saatten fazla olmus';
    
    
    
    snnyk tarafından 23/Oca/15 00:38 tarihinde düzenlenmiştir

    snnyk.com - code is poetry all that i know...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ndmylmz
    ndmylmz's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ocak/2010
    Erkek

    Yukarıda snnyk nın yazdığı şekilde olur veya konunun açılma zamanlarını phpdeki time() (Sn cinsinden o andaki zamanı verir) komutu ilede alıp veritabanına kaydettirebilirsin. Sonra yarım saati saniye cinsinde hesaplayıp Eğer sayfa yüklendiğinde HesapladığınZaman + KonuZamanı < time() şeklinde bir if döngüsüyle işini halledebilirsin.


    Sistemi de kapattım ama PHP konusunda hala yardımcı olurum // Boş gezenin boş kalfası - Öğrenci - YTÜ
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    snnyk bunu yazdı

    konuyu eklediğin zaman bilgisini strtotime()  fonsyionu ile unixtime formatına sani saniye cinsine çevir 

    aynı şekilde şimdiki zamanıda çevir sonra  şimdiki zaman dan eklenme zamanını çıkarttığında eklediğinden 

    buzaman kadar kaç saniye geçtiğine ulaşırsın ordanda istediğin kontrole geçersin 

    örnek : 

    #konu 2015-01-23 00:32 tarihinde eklenmiş olsun 
    
    $eklenme = strtotime($konuzamani);
    //saniye cinsine çevrildi
    
    //şimdiki  zaman 
    
    $simdi = date("Y-m-d H:i");
    
    $simdiki = strtotime($simdi);
    
    $kacsaniyeolmus = ($simdi - $eklenme);
    //konu eklendiğinden bu yana geçen zaman saniye cinsinden
    // 60 ile carparsan dakika olur 
    
    $kacdakikaolmus = ($kacsaniyeolmus * 60);
    
    if($kacdakikaolmus > 30)
    
    echo 'konu ekneleli yarim saatten fazla olmus';
    
    
    

    *60 değilde /60 olması gerekmiyormu hacı :D


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Meczup
    1049
    1049's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2005
    Homo
    wert bunu yazdı
    snnyk bunu yazdı

    konuyu eklediğin zaman bilgisini strtotime()  fonsyionu ile unixtime formatına sani saniye cinsine çevir 

    aynı şekilde şimdiki zamanıda çevir sonra  şimdiki zaman dan eklenme zamanını çıkarttığında eklediğinden 

    buzaman kadar kaç saniye geçtiğine ulaşırsın ordanda istediğin kontrole geçersin 

    örnek : 

    #konu 2015-01-23 00:32 tarihinde eklenmiş olsun 
    
    $eklenme = strtotime($konuzamani);
    //saniye cinsine çevrildi
    
    //şimdiki  zaman 
    
    $simdi = date("Y-m-d H:i");
    
    $simdiki = strtotime($simdi);
    
    $kacsaniyeolmus = ($simdi - $eklenme);
    //konu eklendiğinden bu yana geçen zaman saniye cinsinden
    // 60 ile carparsan dakika olur 
    
    $kacdakikaolmus = ($kacsaniyeolmus * 60);
    
    if($kacdakikaolmus > 30)
    
    echo 'konu ekneleli yarim saatten fazla olmus';
    
    
    

    *60 değilde /60 olması gerekmiyormu hacı :D

    1 saniyeyi 60 a bölünce dakika bulabiliyorsan helal olsun :D


    dudaklarına değen yağmur bir parça rujundan çalar. dudaklarına değen yağmur bile, bir parça rujundan çalar. benim değemediğim o dudaklarına değen yağmur, bir parça rujundan çalar. // bi gün buralarda yeni bir ağaç yeşerecek ve biz gölgesinde mürekkepler tüketeceğiz //
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    Haymatlos bunu yazdı
    wert bunu yazdı
    snnyk bunu yazdı

    konuyu eklediğin zaman bilgisini strtotime()  fonsyionu ile unixtime formatına sani saniye cinsine çevir 

    aynı şekilde şimdiki zamanıda çevir sonra  şimdiki zaman dan eklenme zamanını çıkarttığında eklediğinden 

    buzaman kadar kaç saniye geçtiğine ulaşırsın ordanda istediğin kontrole geçersin 

    örnek : 

    #konu 2015-01-23 00:32 tarihinde eklenmiş olsun 
    
    $eklenme = strtotime($konuzamani);
    //saniye cinsine çevrildi
    
    //şimdiki  zaman 
    
    $simdi = date("Y-m-d H:i");
    
    $simdiki = strtotime($simdi);
    
    $kacsaniyeolmus = ($simdi - $eklenme);
    //konu eklendiğinden bu yana geçen zaman saniye cinsinden
    // 60 ile carparsan dakika olur 
    
    $kacdakikaolmus = ($kacsaniyeolmus * 60);
    
    if($kacdakikaolmus > 30)
    
    echo 'konu ekneleli yarim saatten fazla olmus';
    
    
    

    *60 değilde /60 olması gerekmiyormu hacı :D

    1 saniyeyi 60 a bölünce dakika bulabiliyorsan helal olsun :D

     

    $kacsaniyeolmus = ($simdi - $eklenme);


    bu satırda kaç saniye geçtiğini bulmuyormuyuz 180 saniye geçmişse 180/60=3 dk mı olmuştur 180*60=10800 dk mı olmuştur
    wert tarafından 23/Oca/15 08:56 tarihinde düzenlenmiştir

    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Meczup
    1049
    1049's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2005
    Homo
    wert bunu yazdı
    Haymatlos bunu yazdı
    wert bunu yazdı
    snnyk bunu yazdı

    konuyu eklediğin zaman bilgisini strtotime()  fonsyionu ile unixtime formatına sani saniye cinsine çevir 

    aynı şekilde şimdiki zamanıda çevir sonra  şimdiki zaman dan eklenme zamanını çıkarttığında eklediğinden 

    buzaman kadar kaç saniye geçtiğine ulaşırsın ordanda istediğin kontrole geçersin 

    örnek : 

    #konu 2015-01-23 00:32 tarihinde eklenmiş olsun 
    
    $eklenme = strtotime($konuzamani);
    //saniye cinsine çevrildi
    
    //şimdiki  zaman 
    
    $simdi = date("Y-m-d H:i");
    
    $simdiki = strtotime($simdi);
    
    $kacsaniyeolmus = ($simdi - $eklenme);
    //konu eklendiğinden bu yana geçen zaman saniye cinsinden
    // 60 ile carparsan dakika olur 
    
    $kacdakikaolmus = ($kacsaniyeolmus * 60);
    
    if($kacdakikaolmus > 30)
    
    echo 'konu ekneleli yarim saatten fazla olmus';
    
    
    

    *60 değilde /60 olması gerekmiyormu hacı :D

    1 saniyeyi 60 a bölünce dakika bulabiliyorsan helal olsun :D

     

    $kacsaniyeolmus = ($simdi - $eklenme);


    bu satırda kaç saniye geçtiğini bulmuyormuyuz 180 saniye geçmişse 180/60=3 dk mı olmuştur 180*60=10800 dk mı olmuştur

    tamam hocam tamam dediğin gibi oluyor. sabah sabah 1,5 saatlik uykuyla kafa mafa kalmadı. bir de yarın sınav var napacaksak.


    dudaklarına değen yağmur bir parça rujundan çalar. dudaklarına değen yağmur bile, bir parça rujundan çalar. benim değemediğim o dudaklarına değen yağmur, bir parça rujundan çalar. // bi gün buralarda yeni bir ağaç yeşerecek ve biz gölgesinde mürekkepler tüketeceğiz //
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snnyk
    snnyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek

    çarpı nerden çıktı la bölü olcak

    holyone girmiş gece değiştirmiş abü nede olsa adam işsiz ;)


    snnyk.com - code is poetry all that i know...
Toplam Hit: 698 Toplam Mesaj: 8