Phpde Takildigim Yer
-
s.a hocalar
diyelimki 5 tane subemiz var.
her subede maximum ogrenci sayisi onceden belirlenmis olucak.
kullanicidan subede kac tane ogrenci olmasini istedigini soralim.kullanici sayilari girsin ok.
buraya kadar hersey normal.
1.sorun :
kullanicinin girdigi sayi mesela 1.sube icin 10 ise
1 den 10 a kadar elemanli bir dizi olusturalim(10 tane ogrenci var anlaminda)
burayi yapamadim soyle yaptim da aslinda ama diziyi dongu disinda cagirdigim zaman kac tane eleman oldugunu gosteriyor
foreach (range(1, $sube1) as $dizi1)
{
echo "1.Sube ".$dizi1." Nolu Ogrenci<br>";
}
diziyi cagirdigim zaman bana elemanlariyla ile birlikte gelmesi gerekiyor ki daha sonradan bu dizileri karsilastirma yapicam toplamda 5 sube olucak.
2.sorun:
subelerimizi olusturduk diyelim 4 tane de sinif olsun. siniflarin kapasitesi onceden belirlenmistir
bu 4 sinifa subelerdeki ogrencileri yerlestirecem ama 1 subeden ayni sinifta maximum 3 ogrenci olabilir dizileri nasil karsilastiracagim cozemedim ?:(
bu osym sistemine benziyor ayni okulda okuyan ali ile mehmetin ayni yerde sinava girmesi ihtimali cok dusuktur.
-
Cosmic nerde acaba :D php diyince aklıma o geliyo da
-
hocam ;
öğrenci listesini tutacağın bir tablo
şube listesini tutacağın bir tablo
sınıf listesini tutacağın bir tabolo oluşturup
hangi öğrencinin hangi sınıfta olduğunu
ve hangi sınıfında hangi şubeye bağlı olduğunu tanımlaman lazımki kıyaslama yapabilesin
-
evet her hangi şubeye ait olduğunu belirten bi değişken tanımlıcaksın her şube için her işlemde değişkeni 1 arttırıcan tabi döngüyü şarta tabi tutucan gerisi hikaye
-
1. soru icin
$GirilenOgrenciSayisi = $_POST['FormdanGelenSayi'];
$BirinciSube = array();
$j = 1;
for($i=0; $i<$GirilenOgrenciSayisi; $i++)
{
$BirinciSube[$i] = $i;
echo "1.Sube ".$j." Nolu Ogrenci<br>";
$j++;
}2. sorudan hec bi sey anlamadim kusura bakma
-
Hoca, ne istediğini biraz daha düzgün anlatırsan yardım ederim.
"Şöyle yaptım böyle yaptım da şöyle oldu" dersen kimse bir halt anlamaz...
Yapmak istediğin şey nedir?
-
d
-
snnyk bunu yazdı:
-----------------------------
hocam ;öğrenci listesini tutacağın bir tablo
şube listesini tutacağın bir tablo
sınıf listesini tutacağın bir tabolo oluşturup
hangi öğrencinin hangi sınıfta olduğunu
ve hangi sınıfında hangi şubeye bağlı olduğunu tanımlaman lazımki kıyaslama yapabilesin
-----------------------------Bende böyle diye düşünüyorum. Eğer doğru anladıysam soruyu.
Bunun http://www.scribd.com/doc/8761931/VERITABANIDERS1 deki "birden çoğa, çoktan bire, çoktan çoğa" gibi mevzuları bir incele...
Sonra tekrar bekliyoruz seni :)
-
kategori mantığını işleticez veritabanında;
subeler : id, subeadı, max ogrenci sayısı
ogrenciler: id, ogrenciadı, subesiki burda subesi kısmına, subeler tablosundaki subeid ile ekleme yapıcaz mesela;
subeler
id - subeadı
1- 1.sınıf
2-2.sınıfogrenciler
id-ogrenciadı-subesi
1-zumsuk-2
2-attach-2
3-tahribat-1Burda sondaki 1, subeler kısmındaki id.Yani ogrenciler kısmında, subesine gore 1. olanı sıralatırsak; 1.sınıfa ait olanlar sıralancak.
--
kafam iyi yarın sabah bakarım diğer dizi mizi işlerine.
-
Al hacim sorunun komple cozumu
<?php
// SUBE OLUSTURMA
$GirilenOgrenciSayisi = $_POST['FormdanGelenSayi'];
$BirinciSube = array();
$j = 1;
for($i=0; $i<$GirilenOgrenciSayisi; $i++)
{
$BirinciSube[$i] = $i;
echo "1.Sube ".$j." Nolu Ogrenci<br>";
$j++;
}
// OLUSTURULAN SUBEDEN SINIFA ATAMA (AYNI SUBEDEN EN FAZLA 3 UGRENCI)
$RastgeleUctane = array_rand($BirinciSube, 3);
$siniflar = array();
$l = 1;
for($k=0; $k<3; $k++)
{
$siniflar[$k] = $l. " no'lu ogrenci Birinci subenin " .$RastgeleUctane[$k]. " no'lu ogrencisidir.";
$l++;
}
print_r($siniflar);
?>
