Quantas Havayolu Şirketinden Hatıra

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kith-Kanan
    Kith-Kanan's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Eylül/2005
    Erkek
    Pilotlar her uçustan sonra, uçus sirasinda karsilastiklari ve tamir
    edilmesi ya da ayarlanmasi gereken sorunlari tamir bakim personeline
    bildirmek için bir form doldurur.  Pilotlarin doldurdugu bu formlari daha
    sonra tamir bakimcilar okur ve sorunlari giderir.  Sonra da formun alt
    kismina gerçeklestirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir
    sonraki uçustan önce bu formlari ve tamircilerin notlarini okur.  Yer
    personelinin ve tamir bakim personelinin espri anlayisi olmadigini
    söylememek gerekir.  Asagida QUANTAS pilotlarinin gerçek ariza ve sikayet
    bildirimleri ve tamir bakim mühendislerinin tamir sonrasi cevaplari yer
    almaktadir.  Bu arada, Quantas havayollari kuruldugu günden bugüne dek hiç
    kaza geçirmemis tek büyük havayolu sirketidir.


    P =  Pilotun ariza bildirimi.
    S =  Tamir bakimcinin tamir sonrasi notu.

    P:  Sol iç tekerlegin kismen degistirilmesinde fayda var.
    S:  Sol iç tekerlek kismen degistirildi.

    P:  Test uçusu OK, fakat otomatik inis biraz sert.
    S:  Bu uçakta otomatik inis sistemi yok.

    P:  Kokpitte bir sey gevsemis.
    S:  Kokpitte bir sey sikistirildi.

    P:  Ön camda ölü böcek var.
    S:  Canli böcek siparis edildi.

    P:  Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçusa ayarlayinca dakikada 100 metre
    alçaliyor.
    S:  Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmis)

    P:  Sag tekerlek hidroliginde yag kaçagi oldugunu gösteren bir yag
    birikintisi var.
    S:  Yag birikintisi temizlendi.

    P:  DME'nin volümü inanilmayacak kadar yüksek.
    S:  DME'nin volümü inanilabilir seviyeye ayarlandi.

    P:  Gaz manivelasi kilitleri kapatilinca manivela yerinden oynamiyor.
    S:  Kilitler zaten o ise yarar.

    P:  IFF  çalismiyor.
    S:  IFF, OFF konumundayken asla çalismaz.

    P:  Sanirim camda çatlak var.
    S:  Sanirim haklisin.

    P:  3 numarali motor kayip.
    S:  Biraz arastirinca motorun sag kanatta takili oldugu anlasildi.

    P:  Lövyeyi ileri itince uçak saçmaliyor.
    S:  Kendine çekin düzen vermesi, dogru dürüst uçmasi ve ciddi olmasi için
    uçaga ihtar verildi.

    P:  Radardan miriltilar geliyor.
    S:  Radar havlamasi için yeniden programlandi.

    P:  Kokpitte fare var.
    S:  Kedi install edildi.


    *667* Neighbour Of Satan Born To Lose, Live To Win...
Toplam Hit: 735 Toplam Mesaj: 1