folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Ram Alacağım Fsb Hakkında Yardım?



Ram Alacağım Fsb Hakkında Yardım?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    imlegend
    imlegend's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    İyi geceler bugün RAM almaya gittim orada benim bilgisayarımın normal hızı yani üzerinde olan DDR2 667mhz notebook olan ram yerine 800MHZ olanı da takılabilir dedi. Tabi bende de 1 er GB lık 2 tane var. İllaki birini sökeceksin ki yerine 2 GB lık 800 mhz olanı takabilesin dedim.

    800 Mhz ram ile 667 mhz ram aynı anda bir bilgisayarda olması sakıncalı olur diye almadım. Sonra anakartın FSB si 800 mhz destekliyor ise 800 mhz yi rahatlıkla kullanabilirsiniz dedi. Tabi buda kafada soru işaretine neden oldu. Sonra bende 2GB lık 2 tane 800 mhz lik alırım iyi olur diye düşündüm.

    bilgisayar ASus f3sc

    Bilgisayarın FSB si ile Anakartın FSB si aynı şeyler mi?

    blackbox isimli program ile baktığımda 798 li birşeyler gösteriyor işlemci sekmesinde yani yuvarlarsak 800 mhz

    işlemci sekmesi

    http://img3.imageshack.us/i/ekranalntsgu.png/

    ram sekmesi

    http://img263.imageshack.us/i/ekranalntssdf.png/

    birde şöyle bir ekran görüntüsü var. daha güzel anlatıyor gibi.

    http://img708.imageshack.us/i/aaaze.png/

    Şimdi ben bu bilgisayara 800 mhz Ram alıp gönül rahatlığı ile takabilir miyim?

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sanalcaptan
    Sanalcaptan's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2010
    Erkek

    Fsb islemci ile alakali degil mi ben mi yanlis biliyorum ?

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    imlegend
    imlegend's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    JackDaniels bunu yazdı:
    -----------------------------

    Fsb islemci ile alakali degil mi ben mi yanlis biliyorum ?


    -----------------------------

    Başka bir arkadaşa danıştım oradan çıkınca Anakart desteklerse olur dedi? ona dayandırarak soruyorum.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SSPPSS
    SSPPSS's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2007
    Erkek

    JackDaniels bunu yazdı:
    -----------------------------

    Fsb islemci ile alakali degil mi ben mi yanlis biliyorum ?


    -----------------------------

    fsb islemci ile diger parcalar arasindaki hizdir.

    senin ram olayina gelince.iki ram taksan biri 133 digeri 100 mhz ikiside dusuk olanin hizinda calisir.senin durumunda bi 667 bitane 800 mhz takarsan ikiside 667 mhz de calisir.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    serwo
    serwo's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Eylül/2003
    Erkek

    takabilirsin... 2. resimde görüdğüm kadarıyla 667 takılı..

     şunu da söyliyim. 2 gb 800 mhz alıp taksanda emin ol çok farketmicek sistem hızın.. yani 4gb. 

    2 side 800 olsun problemsiz olsun diosanda aynı marka aynı setli bişe al. en azında dual mod çalışır.. ama dediğim gibi gözle görülür çok hız farkı olmucak..

    imkanın yoksa 2 gb 800 al tak. eğer elimdeki 2gb 667 güzel fiyata yada yakın fiyata satarım diosan da 2*2 dual mod olucak ram al. 

     

    kolay gelsin..

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    imlegend
    imlegend's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Konuya uzak kaldım kusura bakmayın?

Toplam Hit: 1115 Toplam Mesaj: 6