Ram İle İlgili Bir Soru
-
elimde kingston 1 Gb DDR2 667 MHz PC2 5300 RAM var bazı nedenlerden dolayı bir tane daha ram alacam
bunun yanına
http://www.vatanbilgisayar.com/kingston-pc26400_1gb_cl6-1-gb-ddr2-800mhz-6400-cl6-ram/productdetails.aspx?I_ID=34023
bu ram i alsam frekans farkından dolayı bir sorun olur mu uyumsuzlujk gibi falan?
ve ya aynı fiyata aralıgında nasıl bir ram alabilirim..
-
1) Ramlerin hızı anakartın desteklediği hızdan küçükse RAM lerin hız ne ise o hızda çalışır
2) Ramlerin hızı anakartın desteklediği hızdan küçükse ve RAM lerin hızları birbirinden farklıysa en yavaş RAM in hızında çalışırlar
3) Ramlerin hızı anakartın desteklediği hızdan büyükse anakartım Max hızında çalışırlar
4) Ramlerin hızı anakartın desteklediği hızdan büyükse ve RAM lerin hızları birbirinden farklıysa yine en yavaş RAM in hızında çalışır -
zaman zaman sorun çıkarabiliyor. bazen düşük frekansla sorunsuz çalışıyor fakat format atarken sorun çıkardığını görürsün. mesela benim ram 1 gb 533 mhz. elimde birde 1 gb 667 vardı. dedim takayım en azından 533 çalışsırda 2 gb ram olur ama iki ram bi arada çalışmadı malesef. ay ayrı olunca çalışıyorlar fakat ikisi bir arada çalışmıyorlar :) sen yinede aynı frekanstaki ram den al eşeğini sağlam kazığa bağla.
-
peki 1 in yanına aynı frekansta 2 gb ram alsam o sorun olur mu?
-
olmaz
