folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Ram Uyumu Nedir, Nasıl Olur?



Ram Uyumu Nedir, Nasıl Olur?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    İnternette epey dolandım, aradım taradım ama elle tutulur bilgiye ulaşamadım. Hangi foruma veya google sonucuna tıklasam hep birileri ram lerim uyumlu mu, ram tavsiye eder misiniz diye sormuş. 

    Ram uyumu hakkında makale bilen var mı?

    Ramler simetrik olmak zorunda mı? Nelere dikkat edilmeli, hangi markalar alınmalı?

    Yurtdışında 20–30 lira daha ucuz diye garantiden mahrum kalmak mantıklı mı?

    Hadi yine ben de sorayım,

    Örneklerinizi 4 slotun ikisinde 1333 mhz 2 şer simetrik toplam 4 gb ram ler üzerinden verebilirsiniz :)


    ...said addicted.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mxmax
    Mxmax's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek

    2GB X BOŞ X 2GB X  BOŞ         4 gb ram ilave etmek istiyoruz , boşların birine 4gb koysak uyumlu olurmu ? yoksa simetrik mi olmalı ?

    2gb x 2gb x 2gb x 2gb şeklinde


    trader
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mxmax
    Mxmax's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek

    Up olsun :/


    trader
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    manhyak
    manhyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ocak/2006
    Erkek
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mxmax
    Mxmax's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek
    manhyak bunu yazdı

    Hocam ramler simetrik olmalimi ? Yukaridaki verdigim ornek gibi


    trader
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek

    mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.

    ayrıca simetrik derken neyden bahsediyorsunuz ? zaten ramler slotlara tek şekilde takılabliyor.

    edit: bazı dual anakartlarda 4 slot 2x ddr2 2xdd3 destekli olur.

    ya ddr kullanacaksınız yada ddr3 kullanacaksınız ikisi aynı olmaz. görüntü alamazsınız.

    diğer fantazi ürünlerini bilmiyorum ama en sornsuz ramler kingstonun ürettiği ramler oluyor.

    oem ürünlere güvenmeyin. 3 kuruş fazla verin orjinal bandrollü olanı alın.

    etin bile sahtesini üretenler varken oem ürünlerin de birebir sahtesini üretenler var.

    ramleri metal ile temizlemeyin. silgi ile temizleyin. sürekli söküp kurcalamayın.

    ramler çok cins parçalardır. ummadığınız anda sorun çıkarabilir. bu yüzden her cihaz sorun yaptığında ramlere saldırmayın.

    edit2: şu hatayı yapan çok kullanıcı var: adam 12 gb ram takıyor ama 32 bit işletim sistemi kuruyor.

    win7 64 bit gelen büyük güncelleme ile zaten 32 bit uygulamalar için özel klasör ayarlayıp orada çalıştıyor.

    kimse demesinki 64 bit sornlu olduğu için 32 kuruyorum. 32 yi unutun artık. 3.92 gb bellekten yukarını görmez sistemden görüldüğü gibi.

    işlemciniz ve depolamanızda zayıflık varsa isterse 128 gb ram olsun sistemden bir zevk alamazsınız. ssd diskinizi eksik etmeyin makinalarınıza. 

    paylaşımlı ekran kartı kullanmayın. sistem çevik ve diri olsun diye paylaşımsız ekran kartı kullanmaya çalışın.

    anakart önemli değil deyip geçmeyin. stabile sornunu ortadan kaldırabilen anakartları msi ve asus üretebiliyor. diğer anakartlar kuru düzen olduğu için sorun yaşamanız daha yüksek olur.

     

    zalimadam tarafından 22/Nis/15 19:28 tarihinde düzenlenmiştir

    fukara hamam böceklerini zehirleyen adam.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ozgunlu
    ozgunlu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2011
    Erkek
    zalimadam bunu yazdı

    mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.

     

    ben de birtek bunu biliyorum,

    bir de ekstra olarak. eğer cihazınız 8 gb ram destekliyorsa sen 16 da taksan 8 olacaktır


    Hello, i am nothing. I come from Neverland.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mxmax
    Mxmax's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2014
    Erkek
    zalimadam bunu yazdı

    mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.

    ayrıca simetrik derken neyden bahsediyorsunuz ? zaten ramler slotlara tek şekilde takılabliyor.

    hocam 4 tane slotumuz var . Şuan şu şekilde       2gb x  boş slot x 2gb x boş slot   biz buna 4gb ram eklemek istiyoruz.

    bir adet 4gb ram alıp   2gb x 4 gb x 2 gb x boş slot    şeklindemi dizsek daha uygun olur yoksa  2 adet 2gb ram alım  2x2x2x2 şeklindemi dizsek daha uygun olur  ? 


    trader
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    interfector
    interfector's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2011
    Homo

    Anakartınızın desteklediği max. ram miktarı şuan kullandığınız ramin frekansı ve gecikme değerleri. Latency olarak geçiyor sanırım 10-9-9 gibi bişeyler yazar. Ram slotları üzerinde a1-a2-b1-b2 yazar ramleri takarken mümkün olduğunca sıradan gidin genelde benim gördüğüm sıralamalar A1-B1-A2-B2 oldu tabi 6-8 ram slotlu anakartları saymıyorum onlardada aynı mantık geçerlidir. Eğer sizin ram slotlarınızdan a1 ve a2 doluysa b1 takın alacağınız rami 4 gb ram eklemek için illa 2 tane 2gb almanıza gerek yok 4 gb yeterli olur. Yeni rami a1 slotuna takabilirsiniz.

    Sizin ramlerinizin frekansı 1600 ise 1333 ram sakın almayın. Tüm ramler en düşük frekansa ayarlanıyor otomatik. Ek olarak aldığınız ramler 1600 bile olsa bazen anakart ipnelik yapabiliyor 1333 görebilir anakartınızın desteklediği frekanslarda önemlidir. Bazı anakartlarda 1332, 1600(oc) yazar. Bunun anlamı overlock yaparak anakartınızın frekans değerini 1600 olarak gösterebilirsiniz ancak benim gözlemlerime göre anakartın ömrünü düşürüyor biraz.

    Bildiklerim bu kadar :)


    Aldanma insanların samimiyetine, menfaatleri için gelirler vecde, vaad etmeseydi allah cenneti, ona bile etmezlerdi secde..
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek
    Mxmax bunu yazdı
    zalimadam bunu yazdı

    mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.

    ayrıca simetrik derken neyden bahsediyorsunuz ? zaten ramler slotlara tek şekilde takılabliyor.

    hocam 4 tane slotumuz var . Şuan şu şekilde       2gb x  boş slot x 2gb x boş slot   biz buna 4gb ram eklemek istiyoruz.

    bir adet 4gb ram alıp   2gb x 4 gb x 2 gb x boş slot    şeklindemi dizsek daha uygun olur yoksa  2 adet 2gb ram alım  2x2x2x2 şeklindemi dizsek daha uygun olur  ? 

    slotların üstünde sıralama var zaten. ama hayatımda sıralamaa dikkat ederek ram takmadım hiçte sorun yaşamadım.

    4x 2x 2x şeklinde tak gitsin.


    fukara hamam böceklerini zehirleyen adam.
Toplam Hit: 1139 Toplam Mesaj: 10