Ram Uyumu Nedir, Nasıl Olur?
-
İnternette epey dolandım, aradım taradım ama elle tutulur bilgiye ulaşamadım. Hangi foruma veya google sonucuna tıklasam hep birileri ram lerim uyumlu mu, ram tavsiye eder misiniz diye sormuş.
Ram uyumu hakkında makale bilen var mı?
Ramler simetrik olmak zorunda mı? Nelere dikkat edilmeli, hangi markalar alınmalı?
Yurtdışında 20–30 lira daha ucuz diye garantiden mahrum kalmak mantıklı mı?
Hadi yine ben de sorayım,
Örneklerinizi 4 slotun ikisinde 1333 mhz 2 şer simetrik toplam 4 gb ram ler üzerinden verebilirsiniz :)
-
2GB X BOŞ X 2GB X BOŞ 4 gb ram ilave etmek istiyoruz , boşların birine 4gb koysak uyumlu olurmu ? yoksa simetrik mi olmalı ?
2gb x 2gb x 2gb x 2gb şeklinde
-
Up olsun :/
-
Şu konuya göz atabilirsin
http://www.tahribat.com/Forum-Farkli-Ram-Mhz-Leri-Sorun-Olur-Mu-204993/ -
manhyak bunu yazdı
Şu konuya göz atabilirsin
http://www.tahribat.com/Forum-Farkli-Ram-Mhz-Leri-Sorun-Olur-Mu-204993/Hocam ramler simetrik olmalimi ? Yukaridaki verdigim ornek gibi
-
mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.
ayrıca simetrik derken neyden bahsediyorsunuz ? zaten ramler slotlara tek şekilde takılabliyor.
edit: bazı dual anakartlarda 4 slot 2x ddr2 2xdd3 destekli olur.
ya ddr kullanacaksınız yada ddr3 kullanacaksınız ikisi aynı olmaz. görüntü alamazsınız.
diğer fantazi ürünlerini bilmiyorum ama en sornsuz ramler kingstonun ürettiği ramler oluyor.
oem ürünlere güvenmeyin. 3 kuruş fazla verin orjinal bandrollü olanı alın.
etin bile sahtesini üretenler varken oem ürünlerin de birebir sahtesini üretenler var.
ramleri metal ile temizlemeyin. silgi ile temizleyin. sürekli söküp kurcalamayın.
ramler çok cins parçalardır. ummadığınız anda sorun çıkarabilir. bu yüzden her cihaz sorun yaptığında ramlere saldırmayın.
edit2: şu hatayı yapan çok kullanıcı var: adam 12 gb ram takıyor ama 32 bit işletim sistemi kuruyor.
win7 64 bit gelen büyük güncelleme ile zaten 32 bit uygulamalar için özel klasör ayarlayıp orada çalıştıyor.
kimse demesinki 64 bit sornlu olduğu için 32 kuruyorum. 32 yi unutun artık. 3.92 gb bellekten yukarını görmez sistemden görüldüğü gibi.
işlemciniz ve depolamanızda zayıflık varsa isterse 128 gb ram olsun sistemden bir zevk alamazsınız. ssd diskinizi eksik etmeyin makinalarınıza.
paylaşımlı ekran kartı kullanmayın. sistem çevik ve diri olsun diye paylaşımsız ekran kartı kullanmaya çalışın.
anakart önemli değil deyip geçmeyin. stabile sornunu ortadan kaldırabilen anakartları msi ve asus üretebiliyor. diğer anakartlar kuru düzen olduğu için sorun yaşamanız daha yüksek olur.
zalimadam tarafından 22/Nis/15 19:28 tarihinde düzenlenmiştir -
zalimadam bunu yazdı
mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.
ben de birtek bunu biliyorum,
bir de ekstra olarak. eğer cihazınız 8 gb ram destekliyorsa sen 16 da taksan 8 olacaktır
-
zalimadam bunu yazdı
mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.
ayrıca simetrik derken neyden bahsediyorsunuz ? zaten ramler slotlara tek şekilde takılabliyor.
hocam 4 tane slotumuz var . Şuan şu şekilde 2gb x boş slot x 2gb x boş slot biz buna 4gb ram eklemek istiyoruz.
bir adet 4gb ram alıp 2gb x 4 gb x 2 gb x boş slot şeklindemi dizsek daha uygun olur yoksa 2 adet 2gb ram alım 2x2x2x2 şeklindemi dizsek daha uygun olur ?
-
Anakartınızın desteklediği max. ram miktarı şuan kullandığınız ramin frekansı ve gecikme değerleri. Latency olarak geçiyor sanırım 10-9-9 gibi bişeyler yazar. Ram slotları üzerinde a1-a2-b1-b2 yazar ramleri takarken mümkün olduğunca sıradan gidin genelde benim gördüğüm sıralamalar A1-B1-A2-B2 oldu tabi 6-8 ram slotlu anakartları saymıyorum onlardada aynı mantık geçerlidir. Eğer sizin ram slotlarınızdan a1 ve a2 doluysa b1 takın alacağınız rami 4 gb ram eklemek için illa 2 tane 2gb almanıza gerek yok 4 gb yeterli olur. Yeni rami a1 slotuna takabilirsiniz.
Sizin ramlerinizin frekansı 1600 ise 1333 ram sakın almayın. Tüm ramler en düşük frekansa ayarlanıyor otomatik. Ek olarak aldığınız ramler 1600 bile olsa bazen anakart ipnelik yapabiliyor 1333 görebilir anakartınızın desteklediği frekanslarda önemlidir. Bazı anakartlarda 1332, 1600(oc) yazar. Bunun anlamı overlock yaparak anakartınızın frekans değerini 1600 olarak gösterebilirsiniz ancak benim gözlemlerime göre anakartın ömrünü düşürüyor biraz.
Bildiklerim bu kadar :)
-
Mxmax bunu yazdızalimadam bunu yazdı
mhz değeri yüksek ile mhz değeri düşük ramleri bir arada cihaza takarsanız iki ramda mhz değeri düşük olan ram hızında çalışır.
ayrıca simetrik derken neyden bahsediyorsunuz ? zaten ramler slotlara tek şekilde takılabliyor.
hocam 4 tane slotumuz var . Şuan şu şekilde 2gb x boş slot x 2gb x boş slot biz buna 4gb ram eklemek istiyoruz.
bir adet 4gb ram alıp 2gb x 4 gb x 2 gb x boş slot şeklindemi dizsek daha uygun olur yoksa 2 adet 2gb ram alım 2x2x2x2 şeklindemi dizsek daha uygun olur ?
slotların üstünde sıralama var zaten. ama hayatımda sıralamaa dikkat ederek ram takmadım hiçte sorun yaşamadım.
4x 2x 2x şeklinde tak gitsin.
