folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Rdf Kontamine - Kati Yakit



Rdf Kontamine - Kati Yakit

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    arkadaslar rdf kontamine kati yakit kullanim alanlari nerelerdir bilgi sahibi olan varmi ve yurt disindan turkiyeye giris prosudurleri nelerdir nereden ogrene bilirim,

     

    birde ayristirilmis plastik - kagit- odun talas -  gibi atiklarin turkiyeye giris sartlari nelerdir ve nerelerde degerlendirile bilir , 

     

    duyan bilen arkadaslar bilgilendirirse cok sevinirim


    yan cizdim
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    yada soyle diyim elimde ayristirilmis ambalajlanmis 

     

    senede birmilyon ton plastik - kagit- odun talas var bunlari turkiyeye nasil sokarim ve nerelere sata bilirim ?

     

    ve yahut rdf kati yakit haline getirip nerelere satabilirim , ornegin birtane buldum cimonto uretim tesisleri yakit kazanlarinda bu rdf yi kullaniyor , daha az maliyet daha cok enerji bunun gibi baska kullanim alanlari nelerdir turkiyede 

     

    kimler alir kimler kullanir degeri nedir 


    yan cizdim
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cagilgurbuz
    cagilgurbuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2007
    Erkek

    up layalım bilen çıkar belki merak ettim


    The pain you feel today is the strength you feel tomorrow.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    myblackworldweb
    myblackworldweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2008
    Erkek

    Merhaba hocam. Sadece tr ye giriş sorunu yanıtlayacağım.

    İthalatı Yasak Mallar Konusu

        Bu atıkların serbest bölgeler dahil Türkiye Gümrük Bölgesine girişi yasaktır. Ancak, Serbest bölgelerdeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan, (Ek-1) ve (Ek-2/A-B) sayılı listelerde yer alan atıklar da dahil olmak üzere, tüm atıkların toplanması, ayrıştırılması, depolanması, geri kazanılması ve/veya bertarafı amacıyla serbest bölgede atık yönetimi veya geri dönüşüm tesisi bulunmaması veya atık üreticisi firma tarafından atıkların bu tesislere verilmemesi durumunda, atık üreticisi veya serbest bölgede atıkları toplayan, ayrıştıran, depolayan, işleyen veya geri kazanım vb. yapan firmanın talebi üzerine, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'ne göre oluşturulan Atık Komisyonuna aşağıdaki belgelerle müracaat edilir: (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2012/3 - Ek 2B)
        a) Atıkların serbest bölge içindeki bir üretim ve/veya tüketim faaliyeti sonucu ortaya çıktığına ilişkin belge,
        b) Atığı oluşturan faaliyetin türü, atığın türü ve miktarı,
        c) Atığın özelliğine göre Çevre ve Orman Bakanlığınca ilgili yönetmelikler gereğince verilmiş olan toplama, ayırma, geri dönüşüm, geri kazanım, ara depolama, bertaraf tesisi lisansı, geçici faaliyet belgesi, çevre izin ve lisans belgesi veya çevre lisansı,
        ç) Atıkların (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderileceğine dair sözleşme,

        Atık Komisyonunun uygun görüşünü müteakip, yukarıdaki (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderilir, ayrıca Uygunluk Yazısı aranmaz.


    ¯\(ツ)/¯ ฏ๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek
    myblackworldweb bunu yazdı

    Merhaba hocam. Sadece tr ye giriş sorunu yanıtlayacağım.

    İthalatı Yasak Mallar Konusu

        Bu atıkların serbest bölgeler dahil Türkiye Gümrük Bölgesine girişi yasaktır. Ancak, Serbest bölgelerdeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan, (Ek-1) ve (Ek-2/A-B) sayılı listelerde yer alan atıklar da dahil olmak üzere, tüm atıkların toplanması, ayrıştırılması, depolanması, geri kazanılması ve/veya bertarafı amacıyla serbest bölgede atık yönetimi veya geri dönüşüm tesisi bulunmaması veya atık üreticisi firma tarafından atıkların bu tesislere verilmemesi durumunda, atık üreticisi veya serbest bölgede atıkları toplayan, ayrıştıran, depolayan, işleyen veya geri kazanım vb. yapan firmanın talebi üzerine, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'ne göre oluşturulan Atık Komisyonuna aşağıdaki belgelerle müracaat edilir: (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2012/3 - Ek 2B)
        a) Atıkların serbest bölge içindeki bir üretim ve/veya tüketim faaliyeti sonucu ortaya çıktığına ilişkin belge,
        b) Atığı oluşturan faaliyetin türü, atığın türü ve miktarı,
        c) Atığın özelliğine göre Çevre ve Orman Bakanlığınca ilgili yönetmelikler gereğince verilmiş olan toplama, ayırma, geri dönüşüm, geri kazanım, ara depolama, bertaraf tesisi lisansı, geçici faaliyet belgesi, çevre izin ve lisans belgesi veya çevre lisansı,
        ç) Atıkların (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderileceğine dair sözleşme,

        Atık Komisyonunun uygun görüşünü müteakip, yukarıdaki (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderilir, ayrıca Uygunluk Yazısı aranmaz.

    eline saglik hocam remi dille pek aram yoktur :) sana zahmet birde halk diliyle aciklasan , bu atiklari getirmem icin sartlar nelerdir hangi belgeleri bulundurmam lazim ne yapmam lazim kimlere nerelere ulasmam lazim , nette ariyorum ariyorum birsey bulamadim


    yan cizdim
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    myblackworldweb
    myblackworldweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2008
    Erkek
    patron_38 bunu yazdı
    myblackworldweb bunu yazdı

    Merhaba hocam. Sadece tr ye giriş sorunu yanıtlayacağım.

    İthalatı Yasak Mallar Konusu

        Bu atıkların serbest bölgeler dahil Türkiye Gümrük Bölgesine girişi yasaktır. Ancak, Serbest bölgelerdeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan, (Ek-1) ve (Ek-2/A-B) sayılı listelerde yer alan atıklar da dahil olmak üzere, tüm atıkların toplanması, ayrıştırılması, depolanması, geri kazanılması ve/veya bertarafı amacıyla serbest bölgede atık yönetimi veya geri dönüşüm tesisi bulunmaması veya atık üreticisi firma tarafından atıkların bu tesislere verilmemesi durumunda, atık üreticisi veya serbest bölgede atıkları toplayan, ayrıştıran, depolayan, işleyen veya geri kazanım vb. yapan firmanın talebi üzerine, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'ne göre oluşturulan Atık Komisyonuna aşağıdaki belgelerle müracaat edilir: (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2012/3 - Ek 2B)
        a) Atıkların serbest bölge içindeki bir üretim ve/veya tüketim faaliyeti sonucu ortaya çıktığına ilişkin belge,
        b) Atığı oluşturan faaliyetin türü, atığın türü ve miktarı,
        c) Atığın özelliğine göre Çevre ve Orman Bakanlığınca ilgili yönetmelikler gereğince verilmiş olan toplama, ayırma, geri dönüşüm, geri kazanım, ara depolama, bertaraf tesisi lisansı, geçici faaliyet belgesi, çevre izin ve lisans belgesi veya çevre lisansı,
        ç) Atıkların (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderileceğine dair sözleşme,

        Atık Komisyonunun uygun görüşünü müteakip, yukarıdaki (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderilir, ayrıca Uygunluk Yazısı aranmaz.

    eline saglik hocam remi dille pek aram yoktur :) sana zahmet birde halk diliyle aciklasan , bu atiklari getirmem icin sartlar nelerdir hangi belgeleri bulundurmam lazim ne yapmam lazim kimlere nerelere ulasmam lazim , nette ariyorum ariyorum birsey bulamadim

     

     

    Şimdi şöyşe oluyor hocam. Herhangi bir atığı ne şekilde olursa olsun türkiye ye ithal edilmesi yasak!!!

    Ancak bu atıklar türkiye içerisindeki serbest bölgelerde oluşmuş ve o serbest bölgede atıklar değerlendirilemiyor ise,

    gerekli belgerin düzenlenmesi karşılığında serbest bölgeden (Türkiye içindekinden bahsediyor) bölge dışına yani Yine türkiye ye ithalatı yapılabilir diyor.

     

    Yani Türkiye dışından bir başka ülkeden atık getirmeyi unutman lazım hocam.

    başka sorun var ise (ithalat-ihracat mevzuatı hakkında) yanıtlayabilirim...


    ¯\(ツ)/¯ ฏ๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek
    myblackworldweb bunu yazdı
    patron_38 bunu yazdı
    myblackworldweb bunu yazdı

    Merhaba hocam. Sadece tr ye giriş sorunu yanıtlayacağım.

    İthalatı Yasak Mallar Konusu

        Bu atıkların serbest bölgeler dahil Türkiye Gümrük Bölgesine girişi yasaktır. Ancak, Serbest bölgelerdeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan, (Ek-1) ve (Ek-2/A-B) sayılı listelerde yer alan atıklar da dahil olmak üzere, tüm atıkların toplanması, ayrıştırılması, depolanması, geri kazanılması ve/veya bertarafı amacıyla serbest bölgede atık yönetimi veya geri dönüşüm tesisi bulunmaması veya atık üreticisi firma tarafından atıkların bu tesislere verilmemesi durumunda, atık üreticisi veya serbest bölgede atıkları toplayan, ayrıştıran, depolayan, işleyen veya geri kazanım vb. yapan firmanın talebi üzerine, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'ne göre oluşturulan Atık Komisyonuna aşağıdaki belgelerle müracaat edilir: (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2012/3 - Ek 2B)
        a) Atıkların serbest bölge içindeki bir üretim ve/veya tüketim faaliyeti sonucu ortaya çıktığına ilişkin belge,
        b) Atığı oluşturan faaliyetin türü, atığın türü ve miktarı,
        c) Atığın özelliğine göre Çevre ve Orman Bakanlığınca ilgili yönetmelikler gereğince verilmiş olan toplama, ayırma, geri dönüşüm, geri kazanım, ara depolama, bertaraf tesisi lisansı, geçici faaliyet belgesi, çevre izin ve lisans belgesi veya çevre lisansı,
        ç) Atıkların (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderileceğine dair sözleşme,

        Atık Komisyonunun uygun görüşünü müteakip, yukarıdaki (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderilir, ayrıca Uygunluk Yazısı aranmaz.

    eline saglik hocam remi dille pek aram yoktur :) sana zahmet birde halk diliyle aciklasan , bu atiklari getirmem icin sartlar nelerdir hangi belgeleri bulundurmam lazim ne yapmam lazim kimlere nerelere ulasmam lazim , nette ariyorum ariyorum birsey bulamadim

     

     

    Şimdi şöyşe oluyor hocam. Herhangi bir atığı ne şekilde olursa olsun türkiye ye ithal edilmesi yasak!!!

    Ancak bu atıklar türkiye içerisindeki serbest bölgelerde oluşmuş ve o serbest bölgede atıklar değerlendirilemiyor ise,

    gerekli belgerin düzenlenmesi karşılığında serbest bölgeden (Türkiye içindekinden bahsediyor) bölge dışına yani Yine türkiye ye ithalatı yapılabilir diyor.

     

    Yani Türkiye dışından bir başka ülkeden atık getirmeyi unutman lazım hocam.

    başka sorun var ise (ithalat-ihracat mevzuatı hakkında) yanıtlayabilirim...

    anladim hocam ellerine saglik , hayallerim yikildi :) ,

     

    peki hazir seni yakalamisken bir soru daha soruyum mesela 100 bin sterlin degerindeki faturali malimi turkiyeye satmak istiyorum ben buna 1 liralik bir fatura kesip satisini yapa bilirmiyim , 

     

    birde bu atiklari ben kati yakit olarak isimlendirip sokamazmiyim , gercegide bu olacak zaten kati yakit icin kullanilacak sadece ismi atik degil kati yakit olucak :)


    yan cizdim
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    myblackworldweb
    myblackworldweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Mart/2008
    Erkek
    patron_38 bunu yazdı
    myblackworldweb bunu yazdı
    patron_38 bunu yazdı
    myblackworldweb bunu yazdı

    Merhaba hocam. Sadece tr ye giriş sorunu yanıtlayacağım.

    İthalatı Yasak Mallar Konusu

        Bu atıkların serbest bölgeler dahil Türkiye Gümrük Bölgesine girişi yasaktır. Ancak, Serbest bölgelerdeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan, (Ek-1) ve (Ek-2/A-B) sayılı listelerde yer alan atıklar da dahil olmak üzere, tüm atıkların toplanması, ayrıştırılması, depolanması, geri kazanılması ve/veya bertarafı amacıyla serbest bölgede atık yönetimi veya geri dönüşüm tesisi bulunmaması veya atık üreticisi firma tarafından atıkların bu tesislere verilmemesi durumunda, atık üreticisi veya serbest bölgede atıkları toplayan, ayrıştıran, depolayan, işleyen veya geri kazanım vb. yapan firmanın talebi üzerine, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'ne göre oluşturulan Atık Komisyonuna aşağıdaki belgelerle müracaat edilir: (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2012/3 - Ek 2B)
        a) Atıkların serbest bölge içindeki bir üretim ve/veya tüketim faaliyeti sonucu ortaya çıktığına ilişkin belge,
        b) Atığı oluşturan faaliyetin türü, atığın türü ve miktarı,
        c) Atığın özelliğine göre Çevre ve Orman Bakanlığınca ilgili yönetmelikler gereğince verilmiş olan toplama, ayırma, geri dönüşüm, geri kazanım, ara depolama, bertaraf tesisi lisansı, geçici faaliyet belgesi, çevre izin ve lisans belgesi veya çevre lisansı,
        ç) Atıkların (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderileceğine dair sözleşme,

        Atık Komisyonunun uygun görüşünü müteakip, yukarıdaki (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderilir, ayrıca Uygunluk Yazısı aranmaz.

    eline saglik hocam remi dille pek aram yoktur :) sana zahmet birde halk diliyle aciklasan , bu atiklari getirmem icin sartlar nelerdir hangi belgeleri bulundurmam lazim ne yapmam lazim kimlere nerelere ulasmam lazim , nette ariyorum ariyorum birsey bulamadim

     

     

    Şimdi şöyşe oluyor hocam. Herhangi bir atığı ne şekilde olursa olsun türkiye ye ithal edilmesi yasak!!!

    Ancak bu atıklar türkiye içerisindeki serbest bölgelerde oluşmuş ve o serbest bölgede atıklar değerlendirilemiyor ise,

    gerekli belgerin düzenlenmesi karşılığında serbest bölgeden (Türkiye içindekinden bahsediyor) bölge dışına yani Yine türkiye ye ithalatı yapılabilir diyor.

     

    Yani Türkiye dışından bir başka ülkeden atık getirmeyi unutman lazım hocam.

    başka sorun var ise (ithalat-ihracat mevzuatı hakkında) yanıtlayabilirim...

    anladim hocam ellerine saglik , hayallerim yikildi :) ,

     

    peki hazir seni yakalamisken bir soru daha soruyum mesela 100 bin sterlin degerindeki faturali malimi turkiyeye satmak istiyorum ben buna 1 liralik bir fatura kesip satisini yapa bilirmiyim , 

     

    birde bu atiklari ben kati yakit olarak isimlendirip sokamazmiyim , gercegide bu olacak zaten kati yakit icin kullanilacak sadece ismi atik degil kati yakit olucak :)

     

    geçenlerde bunula ilgili bir operasyon oldu hocam.

    300-400 bin euro luk jiplere 10-20 bin euro fatura kesip çok düşük vergi ile ülkeye girişi sağlanmıştı. hepsi toplandı.
     gereği yapıldı.

    yani yasak, fark edilir bir durum.

     

    katı yakıt olarak gelirsek eğer ;

    ihracat işlemleri için o ülkede o ürünlere katı yakıt ismini ve belgelerini düzenletebilir isen çok rahat girersin.

     


    ¯\(ツ)/¯ ฏ๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎๎
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    patron_38
    patron_38's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek
    myblackworldweb bunu yazdı
    patron_38 bunu yazdı
    myblackworldweb bunu yazdı
    patron_38 bunu yazdı
    myblackworldweb bunu yazdı

    Merhaba hocam. Sadece tr ye giriş sorunu yanıtlayacağım.

    İthalatı Yasak Mallar Konusu

        Bu atıkların serbest bölgeler dahil Türkiye Gümrük Bölgesine girişi yasaktır. Ancak, Serbest bölgelerdeki faaliyetler sonucu ortaya çıkan, (Ek-1) ve (Ek-2/A-B) sayılı listelerde yer alan atıklar da dahil olmak üzere, tüm atıkların toplanması, ayrıştırılması, depolanması, geri kazanılması ve/veya bertarafı amacıyla serbest bölgede atık yönetimi veya geri dönüşüm tesisi bulunmaması veya atık üreticisi firma tarafından atıkların bu tesislere verilmemesi durumunda, atık üreticisi veya serbest bölgede atıkları toplayan, ayrıştıran, depolayan, işleyen veya geri kazanım vb. yapan firmanın talebi üzerine, Serbest Bölgeler Uygulama Yönetmeliği'ne göre oluşturulan Atık Komisyonuna aşağıdaki belgelerle müracaat edilir: (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2012/3 - Ek 2B)
        a) Atıkların serbest bölge içindeki bir üretim ve/veya tüketim faaliyeti sonucu ortaya çıktığına ilişkin belge,
        b) Atığı oluşturan faaliyetin türü, atığın türü ve miktarı,
        c) Atığın özelliğine göre Çevre ve Orman Bakanlığınca ilgili yönetmelikler gereğince verilmiş olan toplama, ayırma, geri dönüşüm, geri kazanım, ara depolama, bertaraf tesisi lisansı, geçici faaliyet belgesi, çevre izin ve lisans belgesi veya çevre lisansı,
        ç) Atıkların (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderileceğine dair sözleşme,

        Atık Komisyonunun uygun görüşünü müteakip, yukarıdaki (c) bendinde belirtilen belgelere sahip tesislere gönderilir, ayrıca Uygunluk Yazısı aranmaz.

    eline saglik hocam remi dille pek aram yoktur :) sana zahmet birde halk diliyle aciklasan , bu atiklari getirmem icin sartlar nelerdir hangi belgeleri bulundurmam lazim ne yapmam lazim kimlere nerelere ulasmam lazim , nette ariyorum ariyorum birsey bulamadim

     

     

    Şimdi şöyşe oluyor hocam. Herhangi bir atığı ne şekilde olursa olsun türkiye ye ithal edilmesi yasak!!!

    Ancak bu atıklar türkiye içerisindeki serbest bölgelerde oluşmuş ve o serbest bölgede atıklar değerlendirilemiyor ise,

    gerekli belgerin düzenlenmesi karşılığında serbest bölgeden (Türkiye içindekinden bahsediyor) bölge dışına yani Yine türkiye ye ithalatı yapılabilir diyor.

     

    Yani Türkiye dışından bir başka ülkeden atık getirmeyi unutman lazım hocam.

    başka sorun var ise (ithalat-ihracat mevzuatı hakkında) yanıtlayabilirim...

    anladim hocam ellerine saglik , hayallerim yikildi :) ,

     

    peki hazir seni yakalamisken bir soru daha soruyum mesela 100 bin sterlin degerindeki faturali malimi turkiyeye satmak istiyorum ben buna 1 liralik bir fatura kesip satisini yapa bilirmiyim , 

     

    birde bu atiklari ben kati yakit olarak isimlendirip sokamazmiyim , gercegide bu olacak zaten kati yakit icin kullanilacak sadece ismi atik degil kati yakit olucak :)

     

    geçenlerde bunula ilgili bir operasyon oldu hocam.

    300-400 bin euro luk jiplere 10-20 bin euro fatura kesip çok düşük vergi ile ülkeye girişi sağlanmıştı. hepsi toplandı.
     gereği yapıldı.

    yani yasak, fark edilir bir durum.

     

    katı yakıt olarak gelirsek eğer ;

    ihracat işlemleri için o ülkede o ürünlere katı yakıt ismini ve belgelerini düzenletebilir isen çok rahat girersin.

     

    tekrar ellerine saglik hocam bilgilendirmen baya aydinlatti beni ins sonucunuda getirrim


    yan cizdim
Toplam Hit: 1183 Toplam Mesaj: 9