Robot.Txt Hakkında

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NighT-7
    NighT-7's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2005
    Erkek

    ben siteme robot.txt şeysini yapcam ama tam manasıyla kavramadım bu işi. Bitane döküman var klasik onu kopyalayacaksanız kopyalamayın.

    Şunların cvbını bilsem tmm kavradım bu işi. İstediğinizi sorudan başlayabilirsiniz :D
    1-
    robot.txt dosyasıın içine indexlenmesini istediğimiz/istemediğimiz şeyleri nasıl yazacaz ?

    2- indexlenmesini istemediğim yerlerin adını yazcam. klasörlerde mesela /cgi-bin/ oluyo. ama ben forum klasörü içindeki adminpanelin indexlenmemesini istiyom. bunu oraya yazınca ve birisi sitem.com/robot.txt yapınca orda görecek admin panelinin adını. bunu nası halledecez

    3- kötü amaçlı robotların siteye girmesini istemiyom. bunu hangi kod ile yapcaz (.htaccess dosyasından da oluyo sanırım ama nasıl)

    şimdiden tşkler


    sanılanın aksine...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    turunc4u
    turunc4u's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Ağustos/2006
    Erkek

    1. http://www.tahribat.com/robots.txt fikir verebilir. İndexlenmesi istenmeyen yerler belirtilmiş.

    User-agent: BilgiBot/1.0(beta) (http://www.bilgi.com/; bilgi at bilgi dot com)
    Disallow:   /

    Yukarıdaki kodla kötü robotlardan korunabilirsin. User-agentine göre değiştir.

    2. İndexlenmesini istemedigin yerlere robot yerine meta kullan. <meta name="robots" content="noindex">

    3. .htaccess klasörüne useragentine göre aşağıdaki örnek kodu ekleyebilirsin. Bu seni hem kotu robotlardan hem scriptkiddielerden korur. Aşağıda scriptkiddielerin vazgecilmezi microsoft url control var :)

    RewriteEngine on 
    RewriteBase /
    RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} "Microsoft URL Control"
    RewriteRule .* - [F,L] 

    4. Bişey değil :)

    Robots.txt yapicilar : http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=robot.txt+generator

Toplam Hit: 2746 Toplam Mesaj: 2