folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Sağ Kalanlar Anlattı



Sağ Kalanlar Anlattı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackmir
    blackmir's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Ekim/2002
    Erkek

    33 erin şehit olduğu 12 yıl önceki katliamdan sağ
    kurtulan üç asker, yaşadıklarını anlatıyor

    Yıl 1993. Malatya’dan iki sivil midibüse biniyorlar.
    Hepsi sivil giysili. Üniforma ve postalları
    çantalarında. Hiçbirinde silah yok, kendilerine
    refakat eden tek bir askeri personel de. Saat 18.00.
    Bingöl’e 10 kilometre var. Dağlık, dar bir yol. Birden
    silah sesleri yankılanıyor. İlk virajı geçtiklerinde,
    50 PKK’lının karşı yönden gelen Bingöl Tur’a ait bir
    otobüsü durdurup, çoğunluğu terhis olmuş ya da
    dağıtıma giden sivil erlerden oluşan 50 yolcuyu esir
    aldığını görüyorlar. Şoföre bağırırlar; ‘Geri dön!’
    Şoför oralı olmaz. Zaten 4 saatlik yolda 3 mola
    vermiş... Otobüsün kapısını, ‘Orada ben yoktum’ diyen
    Şemdin Sakık, o zamanki adıyla ‘Parmaksız Zeki’
    açıyor.

    OSMAN PARTAL ANLATIYOR

    Trabzonluyum. İki midibüsteki toplam 50 askerden
    biriydim. Van-Özalp’taki birliğime gidiyordum. Yol
    boyunca gereksiz molalar veren şoför bir ara lastik
    patladığını söyleyip durdu. Lastiğin patlamadığını,
    krikoya dokunmadığını gördüm. Aksın altına girdiğinde
    birileriyle konuşma yaptığını duydum. Galiba telsizle
    konuşuyordu. Şemdin Sakık, şimdi Hürriyet’te
    yayımlanan açıklamalarında ‘Eylem planlanırken buradan
    askerlerin geleceğini bilmiyorduk’ diyor. Yalan
    söylüyor. Çünkü ilk otobüsün en ön koltuğunda
    oturuyordum. Yolumuzu kestiklerinde şoförün kapısını
    bizzat Sakık açtı. Toprak rengi üniforması vardı
    üzerinde, aynı renk kasketi ters takmıştı. Omuzundaki
    tüfeğin namlusu yere bakıyordu. Şoföre, diğer otobüsün
    nerede olduğunu sordu. ‘Arkada, geliyor’ cevabını
    aldı. İki dakika sonra diğer otobüs düştü pusuya. Yani
    bizi bekliyorlardı.

    DOĞULU-BATILI DİYE AYIRDILAR

    Geceyarısına kadar teröristlerle yürüdük. Mola
    verildiğinde niçin kaçırdıklarını, amaçlarını sorduk.
    ‘TC ateşkes ilan edince, iki gün içinde sizi serbest
    bırakacağız’ dediler. Saat 01.00 sularıydı. Sakık’ın
    talimatıyla tek sıra olduk. Şemdin Sakık nereli
    olduğumuzu sorup, Doğulu-Batılı diye bizi iki gruba
    ayırdı. Sakık, doğulu olmayan benim de içinde olduğum
    34 kişinin eğitim kampına götürülmesini söyledi. Dağda
    koşar adım yürümeye başladık. Bize eşlik eden
    teröristler sürekli değişiyordu. Toplam 300
    kişiydiler. Bir köye gittik. Kapısını çaldıkları
    evlerden başka teröristler çıkıp gruba katıldı. Kimi
    terörist evlere gidip istirahat etti. Bir ahıra
    soktular bizi öldürmek için. Sonra vazgeçtiler. Tekrar
    yürümeye başladık. Sabahı göremeyeceğimi düşünüyordum.
    Yıldızlara son kez bakıp annemi, babamı, köyümü
    düşündüm. Bir ırmaktan geçerken su içtik. Dağ yoluna
    çıktık. Davranışları sertleşti. Durdurdular. Saat
    03.00 sıralarıydı. Yolun kenarına dizilmemizi
    istediler. Kolkola girip sıklaşmamızı istediler.
    Yanımdaki arkadaşıma ‘Devrem bizi vuracaklar’ dedim.

    DEVREMİ ÖLÜ GÖRÜNCE BAYILDIM

    Tir tir titriyordum. Kalaşnikof, Bixi ve Kanvasların
    emniyetlerini açtılar. Sonumuzun geldiğini anladım,
    kelimeyi şahadet getirip kendimi yere attım. Taramaya
    başladılar. Dizime bir mermi isabet etti. Vurulanlar
    üzerime düşüyordu. Kafamı koruyordum. Hepimizin
    öldüğünden emin olmak için yüzlerce mermi yağdırdılar.
    Gittiklerini, seslerin uzaklaşmasından anladım. Altı
    yedi arkadaşım sağdı henüz. Diğerleri paramparçaydı.
    Can çekişenler, hırıldayanlar, ağlayanlar,
    inleyenler... Su istiyorlardı. ‘Anne, anne’ diye
    bağırıyorlardı. Öldüğümü zannediyordum. Kendimi
    çimdikledim, ölmemişim. Devremi beyni parçalanmış
    görünce bayılmışım.

    Bizi yan yana dizip 1570 mermi sıktılar

    Ayılınca şehit arkadaşlarımı sırt üstü çevirdim.
    Dokunduğum her uzuv elimde kalıyordu. Beyin, ayak...
    Yardım aramak için yukarı doğru koşmaya çalıştım. Kan
    kaybediyordum. Asfalta çıktım, bir kamyonla yakındaki
    Elmalı Karakolu’na gittim. Olanları anlattığımda
    dinleyen jandarmalar ağlamaya başladı. Helikopter,
    tanklar geldi. Şehitleri aldık. Olay yerinde 1570
    mermi kovanı bulundu. Yani silahsız erlerin herbiri
    için 50 mermi kullanmışlardı...

    Şoför biliyordu

    ERKAN OMAY ANLATIYOR

    Adanalı hemşerim Mehmet Tura’yla Manisa-Kırkağaç’ta
    acemi eğitimimi tamamladım. 24 Mayıs sabahı, jandarma
    komando olarak Siirt’teki birliğimize gitmek üzere
    Malatya’dan iki sivil midibüse bindirildik. 50 askerin
    hiçbirinde silah yoktu. Bizi koruyan refakatçı da.
    Bingöl’e 10 kilometre kaldığını belirten tabelayı
    geçtik, ilk dönemeçte silah sesleri duyduk. Saat
    18.00’di. Karşı yönden gelen Bingöl Tur otobüsünü
    tarayan 50 kadar PKK’lı, çoğunluğu bizim gibi asker
    olan yolcuları indirmişti. Şoföre geri dönmesi için
    bağırdım. Duymazdan geldi. Zaten tuhaf şekilde, 4
    saatte 3 mola vermişti. Bizi indiren PKK’lılar
    ‘Geleceğinizi biliyor, sizi bekliyorduk’ dedi. O
    sırada feryat figan, yaşlı bir adam çıktı
    karanlıklardan. ‘Oğluma ne yaptınız’ diyordu. Adını
    söyleyince oğlunun otobüslerde olmadığı anlaşıldı. Çok
    yaşlı olduğu için babaya dokunmadılar. Geldiği gibi
    gitti. O baba sayesinde kurtulduk. Hepimizin öldüğü
    sanılıyordu. Askere gidip sağ kalanlar olduğunu
    söylemeseydi teröristler hepimizi öldürecekti.

    YANLIŞLIKLA 9 ŞEHİT DAHA

    Sürekli yürüyorduk. Ertesi gün 12.00’de silah
    seslerinden askerlerin yaklaştığını anladım. Asıl
    harekat 16.00’da başladı. Sikorsky ve F-16’lar
    uçuyordu tepemizde. PKK’lılar kazma kürek çıkarıp
    siper kazdı, kayalıklara saklandı.

    Bizi hedef olarak ortada bıraktılar. Askerimiz,
    yanlışlıkla içimizdeki 9 eri şehit etti bu yüzden.
    Müthiş bir yağmur vardı. Bizi kalkan olarak kullanan
    Şemdin Sakık bir ara yanımıza geldi, sağ kaldığımızı
    görünce şaşırdı. Teröristler geri çekiliyordu. 13 kişi
    kalmıştık. Kurşuna dizilenlerin arasından kurtulan
    Osman Partal da aramızdaydı. Ellerimizi çözmeyi
    başardık. Kaçmaya başladık. Karşılaştığımız birkaç
    teröriste ‘Bizi serbest bıraktılar’ dedik. İnandılar.
    Birbirimizden ayrılmış, askerlerin bulunduğu yöne
    koşuyorduk. Bulduğum bir dala beyaz mendil bağladım,
    bir yandan bağırıyordum. Tükendiğim anda korucular ve
    askerlerden oluşan timle karşılaştım. Mavi berelileri
    görünce ağlamaya başladım. Komutan ‘PKK’lı var mı
    içinizde?’ diye sordu. Sonra sarılıp hepimizi tek tek
    öptü. Bingöl Cezaevi’ndeki bir koğuşa götürdüler bizi.
    Elbiselerimizi değiştirdik. Evlerimize telefon
    edebileceğimizi söylediler. Kafam durmuştu
    yaşadıklarımdan sonra. Evin telefon numarası bir türlü
    aklıma gelmediği için arayamadım.

    ERKAN UMAY ANLATIYOR

    10 kişilik yakın korumaları arasındaki, ‘hemşire’ diye
    hitap ettikleri kadın bizimle alay etti. Sakık,
    ‘Sorunumuz rütbelilerle, size bir şey yapmayacağız’
    dedi. Her birimize nereli olduğumuzu sordu. Aramızda
    Denizli ve Konya’dan olanlar çoğunluktaydı.
    Hemşerilerden oluşan timler daha başarılı olur,
    tehlikelidir diye bir kenara ayırdılar. Şehit olan 33
    arkadaşımızın çoğunun bu iki ilden olmasının nedeni
    bu. Bu arada bir er ‘Ben Kürt’üm’ deyince PKK’lı
    ‘Kürt-Türk fark etmez. Asker askerdir. Biz askere
    düşmanız’ dedi. Tek sıra olmamızı istediler. En başta
    ben vardım. Mehmet Tura 6’ncıydı. Yan yana olalım diye
    gittim, 7’nci oldum. ‘Baştan 6 kişi gelsin’ dediler.
    Diğer sıralardan aldıkları 6’şar kişiyle bir grup
    oluşturdular. ‘Kolkola girin’ deyip götürdüler.
    Arkadaşlarımız kolkola ölüme gittiler.

    SİLAHLAR 10 DAKİKA HİÇ SUSMADI

    Derken yer gök Kalaşnikof cayırtısına boğuldu.
    Kalaşnikoflar 10 dakika boyunca hiç susmadı. Mehmet’in
    bana son bakışını unutamıyorum. Sırada yer
    değiştirmesem, onun önünde dursam beni götüreceklerdi,
    Mehmet ölmeyecekti. Adana’da ticaret lisesinde sevdiği
    bir kız vardı. Terhis olur olmaz evleneceklerdi.

    Askerin üniformasını çıkartıp kendisi giydi

    ERKAN OMAY ANLATIYOR

    Sayıları 150’yi bulan PKK’lıların silah tehditi
    altında yürümeye başladık. Bir köyün alt tarafında
    durduk. 15 yaşındaki terörist ‘200 metreden sigarayı
    bile vururum’ diyerek böbürleniyordu. İçimizde komando
    olup olmadığını sordu. Tişörtümde ‘Kırkağaç-Komando’
    yazıyordu. Beyaz gömleğimi çıkarmamı istediler.Devrem
    Konyalı Adnan Gebeş’in verdiği parkayı giyip, bunu
    sakladım. Bu sırada teröristler el koydukları
    çantalarımızda bulunan üniforma ve postallarımızı
    giydi. Türk askeri kılığına büründüler. Ellerimizi
    sicimle bağladılar. Mehmet Tura’yla kaçmaya karar
    vermiştik. Tuvalet bahanesiyle elimi çözdürdüm. O
    sırada korkunç suratlı bir terörist gelip Kalaşnikofu
    ağzıma soktu. ‘Bir daha kaçmayı aklından geçirirsen
    beynini dağıtırım’ dedi. Sabahın 02’sine kadar
    yürüdük. Elebaşı Şemdin Sakık, Türk askeri üniforması
    giymiş, elindeki telsizle emir yağdırıyordu.

    Üstün başarılı işsiz

    Erkan Omay, Diyarbakır Askeri Hastanesi’nde bir hafta
    psikolojik tedavi gördü. Hava değişiminden sonra
    havancı jandarma komando olarak Eruh’taki birliğine
    katıldı. Sevkiyatın yine korumasız otobüslerle
    yapıldığını görünce tepki gösterdi, birliğine uçakla
    gönderildi. Katıldığı operasyonlarda çok sayıda üstün
    başarı belgesi aldı. Şu anda işsiz olan Omay, ‘En ufak
    bir şey olsun, askere gönüllü giderim’ diyor.


    forumda belki vardır arama bölümü çalışmadığı için bulamadım. bakdığım yerlerde  göremedim.


    kaynak : öztürkler.com


    "Sevin O seni her an yaşattığı için ." "Üzül O nu bir an yaşayamadığın için."
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blackmir
    blackmir's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Ekim/2002
    Erkek

    bunları yayınlamak istemezdim ama her türk evladının izleyip gerçek dost ve düşmanını görmesi bir şeylerin tekrar hafızalarında canlanması için ............


    Gerilla -1-
    Gerilla -2-

    Gerilla kobra vuruyor...
    Gerilla panzeri imha ediyor...
    Gerilla tuzak kuruyor...


    "Sevin O seni her an yaşattığı için ." "Üzül O nu bir an yaşayamadığın için."
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hypnotize
    Hypnotize's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Aralık/2005
    Erkek

    semdin sakik yani parmaksiz zeki denilen serefsizin erkek kardesinin kizi bizim okulda okuyor...


    tamam peki hersey guzel yasamdaki gunler gecici dostlar neki hersey ayni umutsa yalan yani bitebilir yani gorebilir seni bugun allah yani dogabilir icinde melek yada seni gorebilir bu gece seytan yani dogabilir icinde iblis
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    multiyano
    multiyano's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2003
    Erkek

    kızı  sikin gitsin pezevenklerın aynı kanı taşımyorlarmı sonuçta  analara  babalara çektırdıklerı  acıları onlardan çeksınde  görsunler.bunların topunun anasını sıkım ben 


    .erkeklıkmı  lan silahsız  askere  kurşun  haa  şerefsızler.a.q  elimde  imkan olsa  antepten sonrakı butun şehırlerı  yakarım  a.q  istisna lar hariç tabı şırnakta askerlik yaptığım için bılıyorum otarafları.insanlarınıda  iybılırım  hepsi terörist  zamanında askerımız butun köylerı yakmıştı keşke  topunu  yaksaymış oraların


    imza
Toplam Hit: 1184 Toplam Mesaj: 4