Sayfa Genişligi Yardım ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    arkinfes
    arkinfes's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    ilk oncelikle tüm müridlerimize hayırlı ugurlu olsun diyorum tahribat acılısı beni cok mutlu etti acıkcası tahribatsız 20 gun 20 sene gibi geldi amk :D

    neyse konuya gelelim

    simdi bildiginiz gibi benim bilgisayarlardan ekran cozunurlugu ayarım 1024x768  diyelim ve bir web sitem var onuda 1024x768e gore tasarlamısım  ama

    bu web sitesine ekran cozunurlugum 640x400 iken girdimmi sayfaya web sitem sığmıyor cok buyk geliyor ama tahribata girdimmi ekran cozunurlugun neyse ona gore otomatik ayarlanıp sayfaya sığıyor onu farkettim bunu javascriptleme css ile neyle ve nasıl ayarkayabilirim

    ve 2. sorum bu bu konu bolumu ile alakasız ama 2 tane konum olmasın dedim 2 si birbirine yakın ben linuz ubuntu kullanıyorum  ama firefox var ve siteyi

    iexplorer e gore tasarladım bu neden le sitedeki javascriptler dogru calısmıyor yane sayfalar kotu acılıyor butonlar falan acılır menulerim duzgun calısmıyor ama ie de gıcgıcır gıcır linuxda kullanabileegim duzgun guzel bir tarayıcı varmı operayı denemedim ama emin deilim  

          Şimdiden Teşekkur ederim


    Do majör soylu ve açık sözlü , Do minör patetik , Re majör parlak , Re minör melankolik , Mi bemol majör soylu ve patetik , aydinlik ama soylu ve karamsar tonmu lazim ozaman; mi majör , Mi minör doğanin ilk minör tonu olmasina karsin biraz melankoliktir , Fa majör karışıktır , Fa minör hepsinden patetiktir , Fa Diyez majör iste güçtür çünkü degiştirgeçlerle asiri yuklenmistir , Si majör parlak ve oyun bozannn :))
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Arlong
    Arlong's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Şubat/2005
    Erkek

    hoca cözünürlük sorununu yüzde değerleri kullanarak bi yere kadar aşabilirsin yani piksel olarak deilde yüzdeli olarak yapacaksın siteni bu işini gorur senin

    linux için explorer bilmiyorum ama firefopxa gore tasarlarsan sayfalarını iedede çalışır 

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    arkinfes
    arkinfes's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    Arlong bunu yazdı:
    -----------------------------

    hoca cözünürlük sorununu yüzde değerleri kullanarak bi yere kadar aşabilirsin yani piksel olarak deilde yüzdeli olarak yapacaksın siteni bu işini gorur senin

    linux için explorer bilmiyorum ama firefopxa gore tasarlarsan sayfalarını iedede çalışır 


    -----------------------------

    Hocam ama ben yuzdeyi falan bilmiyorum onun icin bir kaynak biliyorsan sevinirim ve firefoxa gore nasıl tasarlayabilirim bu konudada bi kaynak varsa sevinirim

    saygılarla


    Do majör soylu ve açık sözlü , Do minör patetik , Re majör parlak , Re minör melankolik , Mi bemol majör soylu ve patetik , aydinlik ama soylu ve karamsar tonmu lazim ozaman; mi majör , Mi minör doğanin ilk minör tonu olmasina karsin biraz melankoliktir , Fa majör karışıktır , Fa minör hepsinden patetiktir , Fa Diyez majör iste güçtür çünkü degiştirgeçlerle asiri yuklenmistir , Si majör parlak ve oyun bozannn :))
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Arlong
    Arlong's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Şubat/2005
    Erkek

     kaynak olarak fatih hayrioglunun css kitaplarına falan bakabilirsin ama kaynaklık bi durumu yok bunun deneye deneye ogrenirsin 

    arkinfes sen sayfanı tablolarlamı tasarlıyon yoksa cssylemi bilmiyom ama şoyle anlatayım

    bu genişliği  pikselle belirlenmiş  bir tablo width="100" yani yüz piksel uzunlugunda :

    <table width="100" border="0">
      <tr>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
    </table>

    buda genişliğipikselle belirlenmiş css genişliği 600 px olarak belirlenmiş:

    .tasiyici{

     height:500px;

    width:600px;

    }

    sen bunların yerine yuze kullanıcan aynı örneklerin yuzdeli hali:

    <table width="100%" border="0">
      <tr>
        <td>&nbsp;</td>
      </tr>
    </table> 

     

     

     

    css:

    .tasiyici{

     height:500px;

    width:600%;

    }

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RootB
    RootB's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ekim/2008
    Erkek

    Arlong bunu yazdı:
    -----------------------------

     kaynak olarak fatih hayrioglunun css kitaplarına falan bakabilirsin ama kaynaklık bi durumu yok bunun deneye deneye ogrenirsin 

    arkinfes sen sayfanı tablolarlamı tasarlıyon yoksa cssylemi bilmiyom ama şoyle anlatayım

    bu genişliği  pikselle belirlenmiş  bir tablo width="100" yani yüz piksel uzunlugunda :


     

       

     

     

    buda genişliğipikselle belirlenmiş css genişliği 600 px olarak belirlenmiş:

    .tasiyici{

     height:500px;

    width:600px;

    }

    sen bunların yerine yuze kullanıcan aynı örneklerin yuzdeli hali:


     
       
     
     
     

     

     

     

    css:

    .tasiyici{

     height:500px;

    width:600%;

    }

     


    -----------------------------

    width:600%; 

    demişsin.. yanlıslık yok mu

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Arlong
    Arlong's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Şubat/2005
    Erkek
    var yanış yazdımda onemli deil o kadadrda
Toplam Hit: 1616 Toplam Mesaj: 6