Sayfa Genişligi Yardım ?
-
ilk oncelikle tüm müridlerimize hayırlı ugurlu olsun diyorum tahribat acılısı beni cok mutlu etti acıkcası tahribatsız 20 gun 20 sene gibi geldi amk :D
neyse konuya gelelim
simdi bildiginiz gibi benim bilgisayarlardan ekran cozunurlugu ayarım 1024x768 diyelim ve bir web sitem var onuda 1024x768e gore tasarlamısım ama
bu web sitesine ekran cozunurlugum 640x400 iken girdimmi sayfaya web sitem sığmıyor cok buyk geliyor ama tahribata girdimmi ekran cozunurlugun neyse ona gore otomatik ayarlanıp sayfaya sığıyor onu farkettim bunu javascriptleme css ile neyle ve nasıl ayarkayabilirim
ve 2. sorum bu bu konu bolumu ile alakasız ama 2 tane konum olmasın dedim 2 si birbirine yakın ben linuz ubuntu kullanıyorum ama firefox var ve siteyi
iexplorer e gore tasarladım bu neden le sitedeki javascriptler dogru calısmıyor yane sayfalar kotu acılıyor butonlar falan acılır menulerim duzgun calısmıyor ama ie de gıcgıcır gıcır linuxda kullanabileegim duzgun guzel bir tarayıcı varmı operayı denemedim ama emin deilim
Şimdiden Teşekkur ederim
-
hoca cözünürlük sorununu yüzde değerleri kullanarak bi yere kadar aşabilirsin yani piksel olarak deilde yüzdeli olarak yapacaksın siteni bu işini gorur senin
linux için explorer bilmiyorum ama firefopxa gore tasarlarsan sayfalarını iedede çalışır
-
Arlong bunu yazdı:
-----------------------------hoca cözünürlük sorununu yüzde değerleri kullanarak bi yere kadar aşabilirsin yani piksel olarak deilde yüzdeli olarak yapacaksın siteni bu işini gorur senin
linux için explorer bilmiyorum ama firefopxa gore tasarlarsan sayfalarını iedede çalışır
-----------------------------Hocam ama ben yuzdeyi falan bilmiyorum onun icin bir kaynak biliyorsan sevinirim ve firefoxa gore nasıl tasarlayabilirim bu konudada bi kaynak varsa sevinirim
saygılarla
-
kaynak olarak fatih hayrioglunun css kitaplarına falan bakabilirsin ama kaynaklık bi durumu yok bunun deneye deneye ogrenirsin
arkinfes sen sayfanı tablolarlamı tasarlıyon yoksa cssylemi bilmiyom ama şoyle anlatayım
bu genişliği pikselle belirlenmiş bir tablo width="100" yani yüz piksel uzunlugunda :
<table width="100" border="0">
<tr>
<td> </td>
</tr>
</table>buda genişliğipikselle belirlenmiş css genişliği 600 px olarak belirlenmiş:
.tasiyici{
height:500px;
width:600px;
}
sen bunların yerine yuze kullanıcan aynı örneklerin yuzdeli hali:
<table width="100%" border="0">
<tr>
<td> </td>
</tr>
</table>css:
.tasiyici{
height:500px;
width:600%;
}
-
Arlong bunu yazdı:
-----------------------------kaynak olarak fatih hayrioglunun css kitaplarına falan bakabilirsin ama kaynaklık bi durumu yok bunun deneye deneye ogrenirsin
arkinfes sen sayfanı tablolarlamı tasarlıyon yoksa cssylemi bilmiyom ama şoyle anlatayım
bu genişliği pikselle belirlenmiş bir tablo width="100" yani yüz piksel uzunlugunda :
buda genişliğipikselle belirlenmiş css genişliği 600 px olarak belirlenmiş:
.tasiyici{
height:500px;
width:600px;
}
sen bunların yerine yuze kullanıcan aynı örneklerin yuzdeli hali:
css:
.tasiyici{
height:500px;
width:600%;
}
-----------------------------width:600%;
demişsin.. yanlıslık yok mu
-
var yanış yazdımda onemli deil o kadadrda
