Scr İle Voltaj Regülatörü ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    Arkadaşlar merhaba. şimdi ben scr ile potansiyometre kullanarak 0-220v arası ayar yapmak istiyorum basit bir devre. aradım ancak bulamadım hiç bir yerde. istediğim şey tam olarak şudur http://www.fasttech.com/product/1177000-3800w-scr-voltage-regulator-module-dimming-motor bunun devre şemasını yada benzerini nasıl bulabilirim. yardımcı olabilicek varmı acaba ? 


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    hocam bu ne işine yarayacak ki? ac güç kaynağı verdiğin linkteki devre. türkiyede cihazlar genelde 220 ile çalışıyor, düşük gerilim verirsen sıkıntı olabilir. ama lamba kontrolü yapmak istiyorsan tristör veya triyaklı dimmer devrelerine bakabilirsin, aradığın bu sanırım. scr dimmer diye aratırsan devre şemalarını bulabilirsin


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    hocam scr konusunu işliyoruz derste. bu konuyla ilgili linkteki devreyi yapıp götürücem hocaya. aslında çok basit ama değerlerini felan bilmiyorum. şemasını bulmam lazım. 


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    valla hocam çok aradım da istediğim gibi bi devre bulamadım. genelde dc de çalıştırıyorlar. ac de yaptıkları örneklerde flasher tarzı şeyler var. dimmerların çoğu zaten triyak ile yapılıyor.. scr dediğin şey zaten tristör. ben zamanında yaptım da ama triyak kullanmıştım ben de. 

    elektronik forumlarına bak hocam, 320volt,kontrolkalemi, picproje gibi sitelerde konu açarsan o adamların ellerinde bu tarz bir devre olması muhtemeldir. 


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    aslında mantığı basit hocam

     

     

    bu tarz bir şema olduğunu düşün. r1 yerine bir tane potansiyometre koyacaksın, önemli olan tristörün gate ini kontrol edebilmek. Ama deneme şansım olmadığı için bi şey diyemiyorum. değer diyorsan scr olarak bt151 kullanabilirsin

    unbalanced tarafından 10/Eki/13 11:45 tarihinde düzenlenmiştir

    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    İlgin için çok teşekkür ederim hocam. tristör olarak aratınca bi kaç şey buldum aslında. isise döküp bi deneyeceğim. şu hazır olarak satılan 3800wattlık tristörlerin aynısını yapmak niyetim. 

    Dos_Attach tarafından 10/Eki/13 11:47 tarihinde düzenlenmiştir

    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    isis de olmayabilir hocam, bazı tip simülasyonlarda gerçeklik yansıtılmıyor. varsa imkanın devreyi kur dene.. sen dediğim forumlara konunu aç, oradan bir şeyler gelecektir muhtemelen. resmi düzelttim. load dediği şey yük, lamba,motor v.s. olabilir. sol tarafında da AC yi bağlayacaksın işte. r1 ile üst taraftaki çizgi birleşecek.. 

    daha iyi alternatifleri de bulabilirsin belki. ben bi kaç tane buldum da onlarda diyot kullanmış yarım dalgada kesim götürmüşler falan..

    edit:

    isis de bağladığın yüke(mesela lamba), bir akım ve gerilim ölçer bağlayıp ölç hocam. o zaman ortaya çıkar. simulasyon iyi olmasa da değerlerden anlaşılır

    unbalanced tarafından 10/Eki/13 11:52 tarihinde düzenlenmiştir

    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Dos_Attach
    Dos_Attach's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2007
    Erkek

    http://tristorders.blogspot.com/2011/12/tristor-ile-lamba-karartma-uygulama.html böyle birşey buldum bu 12v bunu 220 ye uyarlamalıyım işte. tristör çeşitlerine bakıcam şimdi. verdiğin devreyide kurayım bi isiste


    Dolar Ve Euro zulada elimde çek defteri, bir imzayla işin tamam arabanı çek serseri.!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zork.
    torpedo_XL
    torpedo_XL's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Al hocam bizim güç elektroniği laboratuvarında yaptığımız 3 farklı tristör tetikleme deneyi:

    http://www54.zippyshare.com/v/29282789/file.html


    kafana göre birini kullan.


    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. --Platon, Devlet                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
Toplam Hit: 1549 Toplam Mesaj: 9