Sdram Sorunu?
-
bendeki 256 lık sd ram'e ek olarak bi tane arkadaştan aldım 256 lık.Ram özellikleri aynı pc133 mhz ilk başta görmedi rami pc sonra diğer yuvaya taktım gördü neyse ekranda 512 olark çıktı ama windows açılırken pci.sys dosyası yok diye bi hata verdi sonra güvenli modda başlatmak istdim yarıda dondu pc acaba neden kaynaklanıyo bu.
-
ram de arızalı kısımlar olabilir (tamamı arızalı demiyorum dikkatini çekerim)
senin slotlarda toz kıl tüy gibi bişiler olabilir.
ram arkadaşındayken çalışıyomuydu?
statik yemiş olabilir mi?
-
eski ram le çalışıyor mu pc ?
anakartın destejliyor mu 512 baktın mı ?
-
ikisininde aynı marka olmasına dikkat et. yoksa sistemi çökertebilirsin. sanırım seninki de öyle bişey olmuş.
-
ajan1111 bunu yazdı:
-----------------------------
ikisininde aynı marka olmasına dikkat et. yoksa sistemi çökertebilirsin. sanırım seninki de öyle bişey olmuş.
-----------------------------yok artık le'bron james
bende 64+128+256=448 mb sd ram var hepsi de farklı marka bi bok olamadı kaç yıldır :S
-
markalar aynı değil, 512 desktekleyip desteklemediğini bilmiyorum, slotlar temiz baştan görmemişti ama bi kaç sefer deneyince gördü bide benim asıl ramin bir tarafında çipler var yeni aldığımda iki tarafıda çipli, ikisini aynı anda takınca pci.sys dosyası bozuk windows cd sini tak gibi bi hata veriyo sadece onu taktığımda pc açılırken donuyo valla anlamadım neden
-
oldwolf bunu yazdı:
-----------------------------ajan1111 bunu yazdı:
-----------------------------
ikisininde aynı marka olmasına dikkat et. yoksa sistemi çökertebilirsin. sanırım seninki de öyle bişey olmuş.
-----------------------------yok artık le'bron james
bende 64+128+256=448 mb sd ram var hepsi de farklı marka bi bok olamadı kaç yıldır :S
-----------------------------
hoca ben kesin bişey konuşmadım. tecrübelerime dayanarak öyle bişey dedim. bende biliyorum normalde bişey olmayacağını. ama bazı makinalarda sorun çıkarabiliyor. mesela; sd 128 mb 133 mhz 4 çipli ramla, sd 128 mb 133 mhz 8 çipli ram'ları aynı makinada çalıştıramadım.sırf bu çip farkı yüzünden. kafasına göre reset atıyordu. ama senin makinada olduğu gibi çalışabilirde... -
Milk-i_Beka bunu yazdı:
-----------------------------
markalar aynı değil, 512 desktekleyip desteklemediğini bilmiyorum, slotlar temiz baştan görmemişti ama bi kaç sefer deneyince gördü bide benim asıl ramin bir tarafında çipler var yeni aldığımda iki tarafıda çipli, ikisini aynı anda takınca pci.sys dosyası bozuk windows cd sini tak gibi bi hata veriyo sadece onu taktığımda pc açılırken donuyo valla anlamadım neden
-----------------------------
hoca sen makinanı ram'ı aldığın dükkana götür. onların en azından bizden çok deneme şansı olur. seninkileri başka makinada dener. başka ramları senin makinaya takarlar. senin ram'in anladığım kadarıyla 8 çipli. aldığın 16 çipli. bide markası değişik. bu fark sorun olabilr. bilgisayarcı halleder ;)
