folder Tahribat.com Forumları
linefolder Hukuk & Muhasebe & Sigorta Soru - Cevap
linefolder Servisten Gelen Ürünün Hala Sorunlu Olarak Çalışması



Servisten Gelen Ürünün Hala Sorunlu Olarak Çalışması

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GodKlaus
    GodKlaus's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2014
    Erkek

    Herkese merhaba. Kadıköyde tanınan bir bilgisayar firmasından 1 sene 358 gün önce bir bilgisayar aldım. Ürün daha önce farklı sebeblerden ( Parmak okuyucu yüzeyin çalışmaması , genel bakım , ekrandaki ölü pixeller , anakart ile alakalı fps sorunu ) servise götürdüm. Yaklaşık 3 3,5 saat süyüor gidişim ve her defasında " TAMİR EDİLDİ " diye ürünümü alıp kullanmaya devam ettim.

    Ekrandaki ölü pixellerin giderilmesi için servise götürdüğümde bana " Yeni ekran taktık " dediler ve ürünü teslim aldım. Mağazada kontrol ettiğimde ekrandaki 1 adet ölü pixeli görmedim. Allah varki görmedim yalan yok. Eve geldim bilgisayarı açtım bir süre sonra sağ alttaki 1 adet  ölü pixeli gördüm ve pek umursamadım açıkçası. Aradan bir süre geçti ve bu pixel canımı sıkmaya başladı ayrıca herhangi bir oyunu açtığımda oyunun sürekli düşük fps değeriyle başlayıp şarj soketini çıkartıp taktığımda fps değerinin yerine gelmesi gibi bir sorun vardı ama bunun sorun olduğundan haberim yoktu. Arkadaşlarımın dikkatini çekmiş sonra bana dediler bunu git düzelttir diye.

    En son 24/11/2017 tarihinde bilgisayarı servise götürdüm. Ekrandaki ölü pixeli söylediğimde " En az 3 tne ölü pixel olması lazım ki biz bu ürünü kusurlu sayıp değiştirelim. 1 adex ölü pixel için ekran değişimi yapamayız" dedi adam bana. İyi peki dedim sonra fps olayından bahsettim. Ürünü teslim aldılar. 28-11-2017 tarihinden telefonla arayıp ürün tamir edildi gelip alabilirsiniz dediler. Gittim bende aldım ürünü. Bana "ANAKART DEĞİŞTİRİLDİ" dendi ve hatta verdikleri kağıttada anakart değiştirildi ibaresi yazıyor ama ben açıkçası inanmadım ve yldır tornavida istedim ve ürünün içini açtım. Anakart benim eski analartım gibi görünüyordu. Üzerinde tozlar filan vardı hatta fanlar bile toz içindeydi. Yani değiştirilmemiş gibi geldi bana. İyi güzel herşey tamam topladım tekrardan bilgisayarımı ve oyunları açıp kontrol ettim. Mağazada herhangi bir sıkıntı yokta. Tama deyip ürünü teslim aldım. Eve geldiğimde tekrar oyunları açtım ve eski sorun hala devam ediyordu. Zaten içimde anakartın filan değişmemiş olduğu şüphesi vardı şimdi iyice kıllandım.

    Az önce aradım malum mağazayı " sorun hala devam ediyorum. Napıcaz ? Ayrıca sorunun videosunuda çektim "dedim.

    Bana dedikleri " Ürünü tekrardan getirin birkez daha kontrol edelim. videoda masaüstünde olsun dediler.

    Şimdi ben sizlerden bir akıl alayım diyorum.

    Ürün tamir edildi denip hala kusurlu bir ürünü veriyorlar. Tamamdır insanlık hali gözlerinden kaçmıştır belki bende mağazada denedim ürünü sorun yoktu.

    Ama gel gör ki hala aynı sorunlar devam ediyor ve benim yolda kaybettiğim zamanı , ulaşım araçlarına verdiğim ücreti ve mağduriyetimi kim karşılayacak ? 

    Ben bu bilgisayarı yarın tekrar götürücem servise. En azından bana birşeyler söyleyin ki yarın onlara bağırırken elimde ekstradan laf olsun. Yoksa ben basit bir müşteriyim. iki üç yalan atarlar bende saf gibi inanırım evime geri dönerim :D

     

    ÖZET : 

    bilgisayarımı tamir edilsin diye servise götürdüm. "Tamir ettik" diyip hala bozuk olan ürünü bana geri verdiler. Ben tüketici olarak ne yapmalıyım ? 

     

    Not: uzun uzun açıklayıcı bir şekilde yazmaya çalıştım ve özette ekledim ne olur ne olmaz diye. Lütfen akıl verin. Hukuki yolları mı kullanayım yoksa yaygara mı çıkartayım ne yapayım ben :D

    GodKlaus tarafından 06/Oca/18 21:34 tarihinde düzenlenmiştir

    Telegram : @CuneytKuscu && Discord : Tyenuc#2679 | İstanbul Avr. Yazılım Mühendisi ve sonunda işim var (:
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    Ölü pikselde değişim sınırı vardı evet ama 7 sene önce 2010 yılında iptal edildi. 1 tane bilr ölü piksel olsa ekranı değişmek zorundalar.

    http://www.hurriyet.com.tr/tv-de-olu-piksel-oyunu-bozuldu-23622410


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GodKlaus
    GodKlaus's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2014
    Erkek
    mkyb bunu yazdı

    Ölü pikselde değişim sınırı vardı evet ama 7 sene önce 2010 yılında iptal edildi. 1 tane bilr ölü piksel olsa ekranı değişmek zorundalar.

    http://www.hurriyet.com.tr/tv-de-olu-piksel-oyunu-bozuldu-23622410

    Tamamdır bunu not aldım.
    Peki ben bu tamir edildi diye verilen ama hala bozuk olan ürünle ilgili ne yapabilirim ? 
    Avukatı mı arıyım yoksa ürünü götürdüğümde bağırayım mı ne yapıyım tam olarak ? 


    Telegram : @CuneytKuscu && Discord : Tyenuc#2679 | İstanbul Avr. Yazılım Mühendisi ve sonunda işim var (:
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoktaliVirgul
    NoktaliVirgul's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    Tüketici hakem heyetini arayıp derdini onlara bir anlatsan? Çünkü onlar benzer sorunlarla daha çok karşılaşmıştır ve kanunları bilirler. Bu gibi şeyleri çözmek için varlar. Sana nasıl devam etmen gerektiğini anlatırlar.


    If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you"re gonna see some serious shit.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GodKlaus
    GodKlaus's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2014
    Erkek
    NoktaliVirgul bunu yazdı

    Tüketici hakem heyetini arayıp derdini onlara bir anlatsan? Çünkü onlar benzer sorunlarla daha çok karşılaşmıştır ve kanunları bilirler. Bu gibi şeyleri çözmek için varlar. Sana nasıl devam etmen gerektiğini anlatırlar.

    Hayatımda hiç bu kadar kötü karşılanmadım.
    Aradım kaymakamlıktaymış bu hakem heyeti bir adam çıktı konuşmaya çalıştık her cümlesinin başında "Efendim anlamadım" var :D

    neyse güç bela durumu anlattım adamda. Tüketici olarak ne yapmam lazım hakkımı nasıl savunucam dedim.
    "Hakem heyetini başvuruda bulunabilirsiniz. Ortalama 1 ay kadar süren bir incelemenin ardından size cevap dönerler" dedi

    "Nasıl yapmam lazım bu başvuruyu. Dilekçe mi gerekli ürünü mü vermeliyim nasıl olucak " dedim.
    "Ürünü , faturasını , serviste yapılan işlemlerin yazılı olduğu kağıtları ve dilekçenizle geleceksiniz. Şikayetinizi sunacaksınız" dedi.
    Teşekkürler diyip kapattım :D
    Allah var hiçbir bok anlamadım bu adamın dediğinden. Ben şahsen böyle ciddi bir konuşma ortamı bekliyordum. İşte bu durumla çok sık karşılaşıyoruz. Şöyle şöyle yapmalısınız. Gidip kusurlu ürünü tamir etmelerini söyleyin eğer edemezlerse hakkınız olan yeni ürün talebinde ulunun falan bekliyorum.

    Adam bana "gel şikayet et 1 aya çözeriz" dedi. La zaten 10 gün sonra garantisi bitiyor. Sen 1 ay sonra çözsen ne olucak :D


    Telegram : @CuneytKuscu && Discord : Tyenuc#2679 | İstanbul Avr. Yazılım Mühendisi ve sonunda işim var (:
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piradomim
    piradomim's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2009
    Erkek

    Hocam bozuk ürünü tamir ettik diye veriyor ise gene tamire vereceksiniz , hakem heyetinde değişim yada sıfır ile değişim için şartlar var mesela ilk sene aynı sorundan 3den fazla garantiye gitmesi toplamda 6 kere garantiye gitmesi vs

     

    yani garantiye geri vermeniz bian önce daha sağlıklı .

     

    ÖNEMLİ BİLGİ : Ürünün garantide kaldığı süre garanti sürenize eklenir .

    Garanti kapsamında değişen parça olur ise ve garanti yanılmıyorsam 3 aydan az ise o parça 3 ay garantili oluyor 

     

    Editli Not : aldığınız yere götürmek yerine direk teknik servise götürmeniz daha hızlı olacaktır şuan için çünkü garanti firması . ellerne ulaştığı ve ellerinden çıktığı süreleri dikkate alır . Zaman kaybetmeyin boşu boşuna 

    piradomim tarafından 01/Ara/17 16:06 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek

    İlla kaymakamlığa gitmene gerek yok. E-devlet üstünden başvuru yapabilirsin : https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi

    Serviste kalan süreler garanti süresine eklenir, tüketici hakem heyetine başvuru yaptıktan sonra garantin bitse bile senin başvuru yaptığın tarih dikkate alınır.

    Sana önerim hiç muhatap olma daha fazla ve hakem heyetine verip para iadesi iste. Fatura tutarını iade al yoluna bak. Hiç sinirlerini yıpratmaya gerek yok.


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    GodKlaus
    GodKlaus's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ocak/2014
    Erkek
    piradomim bunu yazdı

    Hocam bozuk ürünü tamir ettik diye veriyor ise gene tamire vereceksiniz , hakem heyetinde değişim yada sıfır ile değişim için şartlar var mesela ilk sene aynı sorundan 3den fazla garantiye gitmesi toplamda 6 kere garantiye gitmesi vs

     

    yani garantiye geri vermeniz bian önce daha sağlıklı .

     

    ÖNEMLİ BİLGİ : Ürünün garantide kaldığı süre garanti sürenize eklenir .

    Garanti kapsamında değişen parça olur ise ve garanti yanılmıyorsam 3 aydan az ise o parça 3 ay garantili oluyor 

     

    Editli Not : aldığınız yere götürmek yerine direk teknik servise götürmeniz daha hızlı olacaktır şuan için çünkü garanti firması . ellerne ulaştığı ve ellerinden çıktığı süreleri dikkate alır . Zaman kaybetmeyin boşu boşuna 

    Aldığım yer ile servisi yan yana. Sıkıntı olmasın diye isim vermiyorum ama tanındık bir marka. CANAVAR gibi makinaydı ne hallere düştü.
    Değişen parça olarak LDC , ANAKART diyorlar ama bana hiç değişmiş gibi gelmedi. Hele hele o kadar tozu içerisinde gördükten sonra artık inanmıyorum anakartı değiştirdiklerine.


    Telegram : @CuneytKuscu && Discord : Tyenuc#2679 | İstanbul Avr. Yazılım Mühendisi ve sonunda işim var (:
Toplam Hit: 793 Toplam Mesaj: 8
kusurlu ürün