Şeyh Edebali’Nin Osman Beğ’E Vasiyeti
-
bişey ararken aklıma geldi ben de yazıyım dedim bilmeyen vardır filan
Oğul,
İnsanlar vardır, şafak vaktinde doğar, akşam ezanında ölürler.
Avun oğlum avun.
Güçlüsün, kuvvetlisin, akıllısın, kelâmlısın.
Ama; bunları nerede, nasıl kullanacağını bilmezsen,
Sabah rüzgârına savrulur gidersin.
Öfken ve nefsin bir olup aklını yener.
Daima sabırlı, sebatlı ve iradene sahip olasın.
Dünya senin gözlerinin gördüğü gibi büyük değildir.
Bütün fethedilmemiş gizemler, bilinmeyenler, görülmeyenler.
Ancak; senin fazilet ve erdemlerinle gün ışığına çıkacaktır.
Ananı, Atanı say, bereket büyüklerle beraberdir.
Bu dünyada inancını kaybedersen yeşilken çorak olur, çöllere dönersin.
Açık sözlü ol. Her sözü üstüne alma, gördün söyleme, bildin bilme.
Sevildiğin yere sık gidip gelme, kalkar muhabbetin itibar olmaz.
Üç kişiye acı:
Cahiller arasındaki âlime,
Zenginken fakir düşene,
Hatırlı iken itibarını kaybedene.
Unutma ki! Yüksekte yer tutanlar, aşağıdakiler kadar emniyette değildir.
Haklı olduğunda mücadeleden korkma.
Bilesin ki! Atın iyisine doru,
Yiğidin iyisine deli derler...
-
ulen babam bunu bana yazdırdığında tşşq geçmiştim harbi ayıp etmişim bee.neyse yaşımın küçüklüğüne verir inşallah rahmetli şeyh edebali..
-
Turkiyedeyken yatagimin ba$indaki okocha posterini indirip bunu asmi$tim.
Kurtlar vadisindeki butun vecizeleri toplasan bunun bir harfi kadar degeri yoktur. -
GLaDio bunu yazdı:
Turkiyedeyken yatagimin ba$indaki okocha posterini indirip bunu asmi$tim.
Kurtlar vadisindeki butun vecizeleri toplasan bunun bir harfi kadar degeri yoktur.
+1ayrıca bunların bi kelimesini anlasak bile bu bize yeter.
-
ne tesadüftür benim babam da 5 yaşımdayken bunu bana zorla yazdırmıştı. üstüne bi de 10 kıta istiklal marsından yazmıstık. sonra da babam kendi öğüdünü vermisti. bi bakiyim bulursam benim pederin bana öğüdünü de yazarım.. benim peder de gazeteci ama aynı zamanda edebiyatçıdır. oldukça güzel
-
http://rapidshare.de/files/11660269/Ahmet_Y_lmaz_-_Ey_O_ul.mp3.html
buda benden seyh edabalinin öğüdünü çok güzel söylüyor ahmet yılmaz
-
o yazılar benim memlekette gelin gezdirem hepinizi osmanlı nerelrde kurulmuş kalan hatıralar neler göstereyim beklerim yani
osman bey olmasın bi de
