Siber Savaş Hata Verdi.
-
Türkiye, milli tehdit ilan ettiği siber terörle ilgili tatbikat yapmayı beceremedi. Tüm kurumlar iki kez 'tatbikata hazır değiliz' dedi.

Siber savaş tehditi nihayet Türkiye için bilimkurgu olmaktan çıkıp en üst düzeyde ciddiye alınmaya başladı. 27 Ekim günü toplanan Milli Güvenlik Kurulu’nda (MGK), siber tehdit kamuoyunda Kırmızı Kitap olarak bilinen Milli Güvenlik Siyaset Belgesi’ne girdi; ‘Ulusal Sanal Ortam Güvenlik Politikası’ projesinin hayata geçirilmesi kararlaştırıldı.
Ancak kamunun hantal işleyişi ile siber dünya arasında sıkışan Türkiye nisandan beri hâlâ siber güvenlik tatbikatını gerçetleştiremedi. TÜBİTAK, siber tehdidin Kırmızı Kitap’a girdiği günlerde Siber Güvenlik 2010 tatbikatını ikinci kez erteledi.
Türkiye’nin siber tehdite karşı tatbikat bile yapamamasıyla ilgili skandal, Radikal’in 6 Ekim’de yayımladığı haberle ortaya çıkmıştı.
Nisanda tatbikat için ilk toplantı yapıldı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile TÜBİTAK Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi, Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü koordinasyonunda bir araya gelen 30’u aşkın kamu kurumu ve bilişim şirketi, ‘Siber Güvenlik 2010’ için hazırlıklara başladı. Planlanan tatbikat tarihi 4-9 Ekim’di.
Eylülde aralarında bakanlıklar, Merkez Bankası, BDDK, SPK, Sosyal Güvenlik Kurumu, Emniyet Genel Müdürlüğü, Türksat AŞ ve GSM operatörlerinin de bulunduğu komite, bir araya gelerek tatbikatın ertelenmesine karar verdi. Gerekçe: Kamu kurumları 5 ayda siber savaş tatbikatına hazırlanamadı. Tatbikat 18-22 Ekim’e ertelendi.
18 Ekim’de ‘planlı tatbikat’ bir kez daha ertelendi. Ocak 2011’de denilen tatbikatının bu tarihe yetişip yetişmeyeceği belirsizliğini koruyor.
‘Devlet hacker çalıştırmalı’
Bilişim güvenliği uzmanı Gökhan Şanlı, “Devleti yönetenler gerekli iradeyi gösterdi ama bürokrasi kesinlikle bunun için hazır değil. Devlet memuru olmayan, yetenekli insanlarla da çalışılmalı. Yerli hackerlarla işbirliğine gidilmeli. Teknoloji şirketleri , bankalar yapıyor, beyaz şapkalı hackerlarla çalışıyor” dedi.
radikal'in haberi.
-
renenin askerden gelmesini bekliyolardır : p
-
ben demiştim :D
-
yeni bir iş kapısı açılıyor..
-
Bu Gökhan ŞANLI CW'nin kurucusu CWDoktoray :|
-
Daniel-Koo bunu yazdı:
-----------------------------
Bu Gökhan ŞANLI CW'nin kurucusu CWDoktoray :|
-----------------------------:D bizdeeeede HolyOne var ;)
-
Amd-x bunu yazdı:
-----------------------------
Daniel-Koo bunu yazdı:
-----------------------------
Bu Gökhan ŞANLI CW'nin kurucusu CWDoktoray :|
-----------------------------:D bizdeeeede HolyOne var ;)
-----------------------------
HolyOne ufak mevzuular için yorum yapmıyor :D -
Daniel-Koo bunu yazdı:
-----------------------------
Amd-x bunu yazdı:
-----------------------------
Daniel-Koo bunu yazdı:
-----------------------------
Bu Gökhan ŞANLI CW'nin kurucusu CWDoktoray :|
-----------------------------:D bizdeeeede HolyOne var ;)
-----------------------------
HolyOne ufak mevzuular için yorum yapmıyor :D
-----------------------------Dogru Holy direk sikiyor ... Laf Salatası yapmıyo wcdoktoray gibi.
-
PoLiZei bunu yazdı:
-----------------------------
yeni bir iş kapısı açılıyor..
----------------------------- -
PoLiZei bunu yazdı:
-----------------------------
yeni bir iş kapısı açılıyor..
-----------------------------Çok haklısın :)
