

Signalr İle Chat Uygulaması Yaparken Sql Server Kullanmam Gerekır Mı?
-
Asp.net mvc de signalr ile chat uygulaması yapıcam şimdi kullanıcı geçmiş mesajları gormek ısterse bunu nasıl yapıcam ? İllaki bi veritabanı olacak değil mi? Sql server ı burada kullanmak mantıklı mıdır??
-
Tabiki mesajları kaydetmek için veritabanı kullanman gerekir.
-
Peki bu veritabanı sql server gibi ilişkisel bir veritabanı olsa saçma mı olur ? Hız açısından falan sonradan çok şişer mi?
-
Saçma olmaz SQL Server kullanabilirsin sıkıntı olmaz hocam :)
-
ilk baslarda bir ilisisel db kullanabilirsin hocam,eger verilerin cok ise ve hiz onemli ise uygun bir nosql cozumu onerebilirim (kafana gore nosql cozumleri kullanilmaz, CAP teoreme gore secme gerekiyor).
Ayrica mssql yerine mysql ile baslaman daha iyi olur, ucretli satin almak zorunda kalabilirsin, ayrica express surumunde belli bir kapasite kisiti mevcut.
-
Konuyla alakalı mı bilmiyorum ama socket.io ile sohbet uygulamarı vs. bakarken redis.io diye bir şeyle karşılaşmıştım o da DB tarzı bir şeydi ama tam olarak araştırmadım, belki faydası olur. :)
-
pSkpt bunu yazdı
Konuyla alakalı mı bilmiyorum ama socket.io ile sohbet uygulamarı vs. bakarken redis.io diye bir şeyle karşılaşmıştım o da DB tarzı bir şeydi ama tam olarak araştırmadım, belki faydası olur. :)
redis de bir nosql cozumudur hocam ve CAP teoreme gore CP yi sagliyormus ( https://www.quora.com/What-is-Redis-in-the-context-of-the-CAP-Theorem )
Gordugum kadariyla bu tarz uygulamalarda CP kullaniliyor zaten. CP: Google BigTable, Hbase, Berkeley DB, MemcachDB, MongoDB veya redis kullanilabilir bu tarz uygulamalarda..
-
cevaplar için teşekkürler.
https://medium.com/turkce/cap-teoremi-nedir-49a23e6d2e10#.2nath283e türkçe böyle bir yazı buldum unbalanced hocam senin dediğin şeyi anlatıyo sanırım bu yazı.Peki sql server kullansam da sadece chat için nosql veritabanı kullansam olur mu?
-
hocam ikisini de birlikte kullanabilirsin. Ancak neyi nasil kullanirsin bilmiyorum. Yanliz sunu bil, nosql de kompleks sorgular yapamazsin ya da joinli..
bunlar iliskel veritabanlari degiller, o yuzden her tablonu ve nerede ne islem yapacagini dogru durust hesaplayarak yap. hiz gerektiren islemlerini nosql tarafinda yaparsin, sabit, standart seyleri de rdbms lerde..