folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder Signalr İle Chat Uygulaması Yaparken Sql Server Kullanmam Gerekır Mı?



Signalr İle Chat Uygulaması Yaparken Sql Server Kullanmam Gerekır Mı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hannibal_King
    Hannibal_King's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2010
    Erkek

    Asp.net mvc de signalr ile chat uygulaması yapıcam şimdi kullanıcı geçmiş mesajları gormek ısterse bunu nasıl yapıcam ? İllaki bi veritabanı olacak değil mi? Sql server ı burada kullanmak mantıklı mıdır??


    lrny.app
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SSH
    SSH's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Tabiki mesajları kaydetmek için veritabanı kullanman gerekir.


    sırıtma la.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hannibal_King
    Hannibal_King's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2010
    Erkek

    Peki bu veritabanı sql server gibi ilişkisel bir veritabanı olsa saçma mı olur ? Hız açısından falan sonradan çok şişer mi?


    lrny.app
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SSH
    SSH's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    Saçma olmaz SQL Server kullanabilirsin sıkıntı olmaz hocam :)


    sırıtma la.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    ilk baslarda bir ilisisel db kullanabilirsin hocam,eger verilerin cok ise ve hiz onemli ise uygun bir nosql cozumu onerebilirim (kafana gore nosql cozumleri kullanilmaz, CAP teoreme gore secme gerekiyor).

    Ayrica mssql yerine mysql ile baslaman daha iyi olur, ucretli satin almak zorunda kalabilirsin, ayrica express surumunde belli bir kapasite kisiti mevcut.

     

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pSkpt
    pSkpt's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Aralık/2010
    Erkek

    Konuyla alakalı mı bilmiyorum ama socket.io ile sohbet uygulamarı vs. bakarken redis.io diye bir şeyle karşılaşmıştım o da DB tarzı bir şeydi ama tam olarak araştırmadım, belki faydası olur. :)


    İmza...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    pSkpt bunu yazdı

    Konuyla alakalı mı bilmiyorum ama socket.io ile sohbet uygulamarı vs. bakarken redis.io diye bir şeyle karşılaşmıştım o da DB tarzı bir şeydi ama tam olarak araştırmadım, belki faydası olur. :)

    redis de bir nosql cozumudur hocam ve CAP teoreme gore CP yi sagliyormus ( https://www.quora.com/What-is-Redis-in-the-context-of-the-CAP-Theorem )

    Gordugum kadariyla bu tarz uygulamalarda CP kullaniliyor zaten. CP: Google BigTable, Hbase, Berkeley DB, MemcachDB, MongoDB  veya redis kullanilabilir bu tarz uygulamalarda.. 

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hannibal_King
    Hannibal_King's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2010
    Erkek

    cevaplar için teşekkürler.

    https://medium.com/turkce/cap-teoremi-nedir-49a23e6d2e10#.2nath283e   türkçe böyle bir yazı buldum unbalanced hocam senin dediğin şeyi anlatıyo sanırım bu yazı.Peki sql server kullansam da sadece chat için nosql veritabanı kullansam olur mu?


    lrny.app
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    hocam ikisini de birlikte kullanabilirsin. Ancak neyi nasil kullanirsin bilmiyorum. Yanliz sunu bil, nosql de kompleks sorgular yapamazsin ya da joinli..

    bunlar iliskel veritabanlari degiller, o yuzden her tablonu ve nerede ne islem yapacagini dogru durust hesaplayarak yap. hiz gerektiren islemlerini nosql tarafinda yaparsin, sabit, standart seyleri de rdbms lerde..


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
Toplam Hit: 1268 Toplam Mesaj: 9
signalr