Sigorta Başlamadan İstifa Etmek
-
mrb.
işe girdikten sonra ilk ay 15. gün işten çıkışta sigorta olmadığı için maaşı verirlermi? bazı şirketlerin deneme süresi ayağına yatıp sigortada olmadığı için 15 günlüğün üstüne yattığını duydum.
sorun çıkarsa kanıt olarak ne gösterilebilir?
-
Deneme süresi kalktı diye biliyorum işe başladığın gün sigortanı başlatmak zorundalar.
-
hiçbir şey gösteremezsin malesef Adam senin paranı vermez se vermez çünkü pararnı vermedi diye sgk ya hizmet dökümünle başvururoyrsun oda olmayınca işverenin insafına kalmış kardeş
-
malesef adamın insafına kalmış...
-
Daha önceden oldugu gibi deneme süresi diye birşey kalmadı artık. He sözleşmeyle deneme süresi belirlenebiliyor ancak işe başladıgın gun sigortaya bildirimini yapmak zorundadır. Bir süre deneme olarak belirlenmiş olsada o süre içinde de sigortalı çalışmak-çalıştırmak kanuni zorunluluktur. he sigortanı yapmamış ise çalıştıgını ispatlaman gerekecek işyerinden şahit bulman lazım ki büyük ihtimal buna kimse yanaşmaz. Hala çalışıyorsan bir mesai saati içinde noter getirip çalıştıgını tespit ettirebilirsin tabi buda 15 gunluk çalışman için alacağın paraya değer mi sen karar ver. Olması gereken ise işe başladıgın gun sigorta bildirimini kendin yapman idi. Çoğu çalışan bu yükümlülüğünü bilmez ki bilsede işverenin hoş karşılamayacağı için yapmaz. Ancak olması gereken bu en azından kanunen...
-
Kaç gün çalıştıysan hesapla avans çekmek istediğini söyle para al çık
-
sigortan başlamadan istifa edersen eğer adamın insafına kalmış olay ne kadar verirse al hır-gür çıkarmak sana kalmış.Hukuki yollara başvuracaksan elin boş dönebilirsin çünkü çalıştığına dair belgen var mıdır?İşyerindekileri şahit gösterirsen çamura yatabilirler,sonucunda patron korkusu..
-
işe hangi ara girdin sen :D
