Sorun Bende Mi, Dvdlerde Mi?
-
3 saattir yaktığım 17. dvdden sonra bir konu açayım dedim, cidden merak ediyorum problem nedir diye.
25 liraya, 50 tanelik boş dvd aldım. Markası elephant.
Resim: http://www.projexml.com/v5/services/1012/images/buyuk/elephant-dvd-r-50-li-spi_13317_.jpg
Yalnız paketin üstünde DVD+R yazıyor. DVD-R değil.
Şimdi sorun şu;
* DVDyi takıyorum, boş dvd geliyor doğal olarak http://i.hizliresim.com/KlnzYg.jpg
* ISO dosyası yazdırıyorum örnek olarak http://i.hizliresim.com/eWJrrP.jpg
* Başarıyla yazıldı diyor işte kanıt http://i.hizliresim.com/emv88Y.jpg
Ancak dvdyi çıkardıktan sonra geri takıyorum ta taa dvd yine boş :|
Yazılım deneyelim dedim, imgburn dvdyi "yeniden yazılabilir disk" olarak görüyor ve diski formatlamamı/silmemi istiyor. http://i.hizliresim.com/x3yR15.jpg
Neyse diyorum, deneyelim. Sildiriyorum. Sildikten sonra DVD yine silme işlemi istiyor hiç bir şey yazdıramıyorum.
princo gibi diğer dvdleri yazdırmada sorunum yok. Ancak dikkatimi çeken princo dvdlerde DVD-R yazıyor. Bunda DVD+R..
Sorun bende mi, dvdlerde mi, dvd yazıcıda mı? + ve - farkı nedir? Bu farktan dolayı sıkıntı yaratıyor olabilir mi?
-
hiç başka marka dvd denemedin mi o markanın boklugu olabilir.
mesela kuzenimin laptop sadece kodak marka cd - dvd leri yazıodu gerisi böyle boka sarıodu
-
Princo denedim onda sorun yok. Ama princolar DVD-R .. Şimdi bunlar DVD+R .. Mantığı anlamaya çalışıyorum açıkcası :/
-
nero ile dene birde hocam
-
http://mobile.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=3561618&p=1#3561618
ufak bir google araştırması ile çıkan sonuç.Benim anlamadığım yıl olmuş 2014 hala dvd kullanan varmı yeni üretilen laptoplarda bile dvd rom yok
mkyb tarafından 26/Mar/14 01:48 tarihinde düzenlenmiştir -
@GusFring nero ile de aynı
@Mustafa yerli yabancı tüm kaynakları okudum ancak sadece arasındaki farkı yazmışlar, aynı sorunu yaşayan bir kaç yabancıya rastladım onlar da çözümsüz kalmış. Sene olmuş 2014 ancak windows ve linux türevleri için ayrı ayrı flash disk alarak usb setup kullanamam dvd daha ucuz.
En son poweriso denedim, o da erase yaptı. İşlem yarıda kaldı. Diski çıkarayım dedim çıkardığı gibi duvara fırlattı dvdyi. Bardak altlığı olarak kullanmayı deneyeceğim bir de bakalım nasıl sonuç verecek :|
-
+ / - dönüş yönü diye duymuştum doğruluğunu bilmiyorum
optik sürücün + yı yazmıyo olabilir mi acaba işte bidahakine - alırsın :D
bu arada 50 li dvd pahalı almışın ben pazar günü aldım princo 17 tl :/
-
bazı rw ler dvd+ ları yazıyor ama okuyamıyor. bazıları ikisindede sıkıntı çıkarmıyor. zamanında kendi dvd rw mdede aynı sıkıntı vardı. çok uğraştım çözemedim. dvd ye firmware falan bile yükledim olmadı. bende değiştirdim sorun çözüldü. muhtemelen sendekide aynı sıkıntı.
