(Sorun)Çizgi İzleyen Araba
-
çizgi izleyen araba yapmamız gerekiyordu elektronikten anlamam ama sadece yazılım kısmını ben yapıyorum
arabada çizgi izlemek için cn70 sensörü kullanıyoruz. siyah zemin beyaz çizgide sorunsuz giderken, beyaz zemin siyah çizgide stabil bir şekilde gitmiyor bu işten anlayan yardım edecek varmı ?
-
ZodoR bunu yazdı:
-----------------------------
çizgi izleyen araba yapmamız gerekiyordu elektronikten anlamam ama sadece yazılım kısmını ben yapıyorum
arabada çizgi izlemek için cn70 sensörü kullanıyoruz. siyah zemin beyaz çizgide sorunsuz giderken, beyaz zemin siyah çizgide stabil bir şekilde gitmiyor bu işten anlayan yardım edecek varmı ?
-----------------------------yansıma renk kırılması vs gibi etkenler sensörün algılamasını etkiliyor olabilir hocam. Sen boşver zaten siyah asvalt beyaz çizgi olur hep:D
-
çok hassas sensör lazım ona. www.futurlec.com dan iyi sensör alın.
Eğer zemin parlıyorsa fayans falansa,nitrousun söylediği gibi olabilir.
Siyah renkte board markerla mı çiziyonuz?
-
örnek optik mouselar parlak zeminde iyi çalışmıyolar
-
Konu ile alakasız olacak ama başlığı görüce aklıma Fiat fabrikasında kaplumbağa tipinde çizgi izleyen robot geldi. Tren misali birşey, yerde bantla kapatılmış sensörün okuyabileceği bir sistemi var, sadece onu izlyerek belirli bölgelere otomatik parça götürüyor. Bu robotun uç tarafında sağa sola doğru hareket eden bir demir vardı, haliyle okuyucusu oydu.
Eğer yolunun üstündeki banta basarsanız bağırmaya başlıyordu :)
-
Yazılım hatalıdır, o beyaz çizgi arıyordur ama zemin beyaz olduğu için nereye gideceğini şaşırıyordur... Sensör yerine kamera sistemi oluşturabilirsiniz bütçeniz varsa...
-
cny 70 ile çok rahat yapılır, program hatalı olabilir yada beyaz zeminde lekeler vardır yada ışıktan yansıma yapıyordur, güç beslemesinde sıkıntı olabilir gibi gibi
nete bi bak istersen bolca çizgi izleyen projesi bulabilirsin
-
dargut diye bi üye vardı su anda asker o sana ne yapman gerektiğini söylerdi
odtü de yapılan çizgi izleyen araba yarışmalarında birinciliği var. töbekar yarışcı:)
-
yazılımı piste uygun şekilde yapmamız gerekyior pistte normalde zemin siyaz, çizgiler beyaz ama bir yerde kısayol var kısayol beyaz zeminde beyaz çizgi (sorun burda :D ) robotu kısayola sokmak istiyorum ama siyah çizgide gitmiyor araba :S yazılımı on kere kontrol ettim sorun yok gibi yansıma olaylarına flnda baktım beyaz zeminde stabil gitmiyor biraz takip ediyor daha sonra virajda çıkıyor falan filan çözemedim sorunu cumartesi yarış var :S
-
ZodoR bunu yazdı:
-----------------------------
yazılımı piste uygun şekilde yapmamız gerekyior pistte normalde zemin siyaz, çizgiler beyaz ama bir yerde kısayol var kısayol beyaz zeminde beyaz çizgi (sorun burda :D ) robotu kısayola sokmak istiyorum ama siyah çizgide gitmiyor araba :S yazılımı on kere kontrol ettim sorun yok gibi yansıma olaylarına flnda baktım beyaz zeminde stabil gitmiyor biraz takip ediyor daha sonra virajda çıkıyor falan filan çözemedim sorunu cumartesi yarış var :S
-----------------------------yetişmez cumartesiye sana dost tavsiyesi gel bunu al hem Nitrous Oxide yakıtlı :)
http://www.modelizmo.com/urunler_detay.asp?id=6540&gid=255&rnd=0,1543698

