(Sorun)Çizgi İzleyen Araba

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZodoR
    ZodoR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ocak/2010
    Erkek

    çizgi izleyen araba yapmamız gerekiyordu elektronikten anlamam ama sadece yazılım kısmını ben yapıyorum

    arabada çizgi izlemek için cn70 sensörü kullanıyoruz. siyah zemin beyaz çizgide sorunsuz giderken, beyaz zemin siyah çizgide stabil bir şekilde gitmiyor bu işten anlayan yardım edecek varmı ?

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    ZodoR bunu yazdı:
    -----------------------------

    çizgi izleyen araba yapmamız gerekiyordu elektronikten anlamam ama sadece yazılım kısmını ben yapıyorum

    arabada çizgi izlemek için cn70 sensörü kullanıyoruz. siyah zemin beyaz çizgide sorunsuz giderken, beyaz zemin siyah çizgide stabil bir şekilde gitmiyor bu işten anlayan yardım edecek varmı ?


    -----------------------------

    yansıma renk kırılması vs gibi etkenler sensörün algılamasını etkiliyor olabilir hocam. Sen boşver zaten siyah asvalt beyaz çizgi olur hep:D


    << Nitrous@TahriBaT.com >>
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Emrow
    Emrow's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 17/Mart/2007
    Erkek

    çok hassas sensör lazım ona. www.futurlec.com dan iyi sensör alın.

    Eğer zemin parlıyorsa fayans falansa,nitrousun söylediği gibi olabilir.

    Siyah renkte board markerla mı çiziyonuz?

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nolanded
    nolanded's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Aralık/2009
    Erkek

    örnek optik mouselar parlak zeminde iyi çalışmıyolar


    msne beklerim: nolanded[at]tahribat.com
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coLin
    coLin's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    Konu ile alakasız olacak ama başlığı görüce aklıma Fiat fabrikasında kaplumbağa tipinde çizgi izleyen robot geldi. Tren misali birşey, yerde bantla kapatılmış sensörün okuyabileceği bir sistemi var, sadece onu izlyerek belirli bölgelere otomatik parça götürüyor. Bu robotun uç tarafında sağa sola doğru hareket eden bir demir vardı, haliyle okuyucusu oydu.

    Eğer yolunun üstündeki banta basarsanız bağırmaya başlıyordu :)

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SweetyVolty
    SweetyVolty's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2008
    Homo
    Yazılım hatalıdır, o beyaz çizgi arıyordur ama zemin beyaz olduğu için nereye gideceğini şaşırıyordur... Sensör yerine kamera sistemi oluşturabilirsiniz bütçeniz varsa...

    Çok sıkılıyom
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    habitrail
    habitrail's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2007
    Erkek

    cny 70 ile çok rahat yapılır, program hatalı olabilir yada beyaz zeminde lekeler vardır yada ışıktan yansıma yapıyordur, güç beslemesinde sıkıntı olabilir gibi gibi

    nete bi bak istersen bolca çizgi izleyen projesi bulabilirsin


    Düşünmeden öğrenmek vakit kaybıdır.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tri
    tri's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2009
    Erkek

    dargut diye bi üye vardı su anda asker o sana ne yapman gerektiğini söylerdi

    odtü de yapılan  çizgi izleyen araba yarışmalarında  birinciliği var. töbekar yarışcı:)  

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZodoR
    ZodoR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ocak/2010
    Erkek

    yazılımı piste uygun şekilde yapmamız gerekyior pistte normalde zemin siyaz, çizgiler beyaz ama bir yerde kısayol var kısayol beyaz zeminde beyaz çizgi (sorun burda :D ) robotu kısayola sokmak istiyorum  ama siyah çizgide gitmiyor araba :S yazılımı on kere kontrol ettim sorun yok gibi yansıma olaylarına flnda baktım beyaz zeminde stabil gitmiyor biraz takip ediyor daha sonra virajda çıkıyor falan filan çözemedim sorunu cumartesi yarış var :S

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    ZodoR bunu yazdı:
    -----------------------------

    yazılımı piste uygun şekilde yapmamız gerekyior pistte normalde zemin siyaz, çizgiler beyaz ama bir yerde kısayol var kısayol beyaz zeminde beyaz çizgi (sorun burda :D ) robotu kısayola sokmak istiyorum  ama siyah çizgide gitmiyor araba :S yazılımı on kere kontrol ettim sorun yok gibi yansıma olaylarına flnda baktım beyaz zeminde stabil gitmiyor biraz takip ediyor daha sonra virajda çıkıyor falan filan çözemedim sorunu cumartesi yarış var :S


    -----------------------------

    yetişmez cumartesiye sana dost tavsiyesi gel bunu al hem Nitrous Oxide yakıtlı :) 

    http://www.modelizmo.com/urunler_detay.asp?id=6540&gid=255&rnd=0,1543698


    << Nitrous@TahriBaT.com >>
Toplam Hit: 1606 Toplam Mesaj: 10