folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Sunucu İçin Ayrı Mysql Database Kurmak (Yardım)



Sunucu İçin Ayrı Mysql Database Kurmak (Yardım)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fivestar
    fivestar's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2007
    Erkek

    Arkadaşlar merhaba kafama takılan bir sorun varda bunu size danışmak istiyorum.

    Ben şimdi adını sunucu1 koydugum bir sunucu kullanıyorum.Bütün sitelerim ve veritabanlarım bunun içinde.

    Ben diyorum ki sunucu2 adında bir sunucu daha açıp  sitelerin databaselerını buna taşıyım.

    Neden diycek olursanız sunucu1 den sunucu2 ye erişim sağlanmasını ıstemıyorum.

    Yani veritabanlarım için ekstra güvenlik oluşsun istiyorum.Fakat bunun alternatif bir çözümü daha varmıdır sizce?

    Yada bu işlemi yapıcak olursam nasıl yaparım yada yaparsamda fark eden birşey olurmu bir anlamı varmı.

    Bir diğer sorum da google gibi bir firmadan hosting alabilirmiyiz.Blogger tarzı ?

    Neden diycek olursanız saldırı olursa engellemesini istiyorum.Teşekkürler şimdiden


    Ağırdır sevmelerim her yürek taşıyamaz, büyüktür umutlarım her omuz kaldıramaz
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Mysql taşınmasında bir sorun yok ama tüm sitelerin mysql connection stringinin degişmesi gerekicek.Bunun yanında sunucu1'den sunucu2'ye bir şekilde erişim olucak ki arada veri akışı olsun :) Mysql'i 2 türlü taşırsın 1)mysql sistem verilerini önce yeni sunucuya kopyalar sonra database dosyalarını fiziksel olarak taşırsın /var/mysql içersinde tutuluyorlar.2)Veritabanlarını tek tek taşırsın bunu yapan otomatik scriptler var.Amazon gibi yada microsoft gibi firmalar cloud yapısı veriyorlar ama shared hosting için uygun degil yazılımlarını onların sdklarına göre elden geçirmen lazım.Yurtdışında iyi bir firewall'u olan dc bakabilirsin ama her firmanın bir saldırı toleransı vardır.


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fivestar
    fivestar's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2007
    Erkek

    Anladım pek verim alamam yani


    Ağırdır sevmelerim her yürek taşıyamaz, büyüktür umutlarım her omuz kaldıramaz
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fivestar
    fivestar's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2007
    Erkek

    Peki database şifreleme gibi birşey söz konusu olabilir mi?


    Ağırdır sevmelerim her yürek taşıyamaz, büyüktür umutlarım her omuz kaldıramaz
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    All hail to Tux
    sandman
    sandman's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2005
    Erkek

    Ben verim alamazsın demedim bir çok firma bu yöntemi kullanıyor hatta ilerde HA yapıcaksan mysql'in ayrı olması daha iyi.Veritabanı şifrelemek bir yöntem ama her scripti yeniden yazman gerekli ve her veri hem yazılırken hemde okunurken yeniden şifrelenicegi yada decode edilicegi için asıl o zaman verim alamazsın.Güvenlik için başka yöntemler düşün ama güvenlik çok boyutlu birşey bir çok şeyi düşünmen lazım.


    Mühendis kahveyi projeye dönüştüren bir insan evladıdır.
Toplam Hit: 771 Toplam Mesaj: 5