Switch Kullanarak Ağ Kurmak
-
internet ve modem yok sadece switch var elimde.
LAN kurmak oyun oynamak dosya paylaşmak istiyorum.
Düz ethernet kablosu da aldım hiçbirşey bozuk deil fakat göremiyor bilgisayarlar birbirlerini..
araştırdım fakat sanırım illaki internete veya en azından bi modeme ihtiyacım varmış doğru mudur?
ip vererek falan olmazmı bu iş
-
modem olmadan olmaz o iş hacı
edit:benim kafa gitti.yazıyı okuduğm halde internet paylaşıcaksın sanıyorum.ağ kurabilirsin biraz uğraştırır ama
-
bi de özellikle sordum teknosa'daki adama, internetsiz kullancam diye, gelde küfretme.
geri vericem.
-
elle ip vererek denemen lazım mümkünse bir bilgisayarı dhcp sunucusuda yapabilirsin
-
olur yaw kurabilirsin elbette
-
olur tabi bu tarz ağlar mac adres üzerinden haberleşmeyi sağlarlar yani modem ve net gerektirmez bildiğim kadarı ile.
-
olur tabi ki
swichte dhcp sunucu olmaz sadece
ayni ip sinifindan ip verirsen bilgisayarlarina
alt ag maskeleride ayni oldugu zaman aralarinda haberlesirler
elle ip vermelisin..
-
Ayni networke dahil edersen tas gibi gorur haci.192.168.1.0-255 araligindan ip atayin makinelere,gatewayde ayni olsun tamam baska birseye gerenk yok.
-
pc 1 e :
192.168.1.1
255.255.255.0
192.168.1.2
pc 2 ye :
192.168.1.2
255.255.255.0
192.168.1.1
ver bağlanır.
hatta switch kullanmadan direk cross kablo ile bile ağ kurabilirsin. ayarları uğraştırır azcık ):
