Tarım Sigortası

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek

    En son bizim oraya kar yağınca fındıklar daha gelişemeden dondu.

    O yüzden zarar büyük. Haberlerden takip ediyorum TARSİM zararı karşılayacak gibisinden.

    Bizde sigorta yoktu. O yüzden giden gitti.

    Açıkcası bu sigorta işinden -hiç- anlamıyorum. Kafamda ki kulaktan dolma bilgilerden oluşan algı şu:

     

    Sigorta o sene ki zararı karşılıyor. Sonra o parayı sigortaya biz zaman içinde geri ödüyoruz.

     

    Bu işin aslı astarı ne oluyor. Sizce sigorta yaptırılmalı mı ?

     

     

    Not: Bunları netten de araştırabilirdim. Ancak geçen ttnete gittim tarifeyi düşüttürmeye adam o kadar anlattım durumu çok geliyor filan neyse eve bir fatura geldi 90 lira düşütürtmeden 60 liraydı. Yok neymiş yarı ayın bilmem nesi + öbür ayın yarısı faturasıymış. O an öyle bir laf dedi mi demedi. Neyse demem o ki net simple cevaplar arıyorum.


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zigana
    zigana's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2007
    Erkek

    Tarsim  de kabaca ,

    don hasarı toplam sigorta bedelinin yaklaşık ürünlere göre değişir % 55 ini

    dolu hasarının  % 90 nını

    fırtına hasarının % 80 nini karşılar.

     ancak , sigorta yaptırırken risk oluşumuna ve teminat başlangıcına dikkat ederek eksper tespitli yaptırmakta fayda vardır.

     ağaç başına diyelim 80 kg yazdırdın , hasar oldy eksper dediki bu ağaçta en fazla 60 olur yada 100 kg olur dedi. o zaman sıkıntı oluyor.

      örnek ; 10000 tl lik kayısı bahçesi don sigortası içinde olursa 1200 tl ödersin. hasar oldu eksper verilen kilolara itiraz etmedi diyelim ve % 100 hasar yazdı.yani tek sağlam kayısı yok.alacağın para 5400 tl dir. 1200 ödediğin primi çıkarırsan 3600 tl kalır.  buna birde 2400 tl devlet desteği var yani poliçe primi 3600 tl :d  .

    ödemesi hasat sonudur. peşinat vardır ama bunu genelde hasat sonu ile birleştiren acenteler de vardır.

    zigana tarafından 19/Nis/14 02:39 tarihinde düzenlenmiştir

    Temel adalettir .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    En son bizim oraya kar yağınca fındıklar daha gelişemeden dondu.


    O yüzden zarar büyük. Haberlerden takip ediyorum TARSİM zararı karşılayacak gibisinden.


    Bizde sigorta yoktu. O yüzden giden gitti.


    Açıkcası bu sigorta işinden -hiç- anlamıyorum. Kafamda ki kulaktan dolma bilgilerden oluşan algı şu:



    Sigorta o sene ki zararı karşılıyor. Sonra o parayı sigortaya biz zaman içinde geri ödüyoruz.



    Bu işin aslı astarı ne oluyor. Sizce sigorta yaptırılmalı mı ?




    Not: Bunları netten de araştırabilirdim. Ancak geçen ttnete gittim tarifeyi düşüttürmeye adam o kadar anlattım durumu çok geliyor filan neyse eve bir fatura geldi 90 lira düşütürtmeden 60 liraydı. Yok neymiş yarı ayın bilmem nesi + öbür ayın yarısı faturasıymış. O an öyle bir laf dedi mi demedi. Neyse demem o ki net simple cevaplar arıyorum.



    Tarsim biraz sakat. Senin durumunda ödeme yapmaz diye biliyorum zira sende nihai ürün yok. Sende fındık oluşma süresi başlamadan bitti. Tarsim ortada hiç ürün olmamışki neyi ödeyeceğim diyerek yan çizebilir. Yaptılar ordan biliyorum.
    Tarım sigortasında genelde toprak, ağaç değil ürün sigortalanır. Ağacın zarar görmesinde ödeme yapmıyorlar diye biliyorum.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    THT2005
    THT2005's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    serkan bunu bilir. gelir birazdan.


    Burası Türkiye... Yaşanacak , Yaşanmış , Yaşanan olayların hepsi normaldir.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sigortacı
    DJ_Alper
    DJ_Alper's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    bizim iş yerinde tarsime ben bakmıyorum ama anladığım kadarıyla cevaplayım biz burda üzüm kesiyoruz

    sigortan yoksa devlet bir sikim karşılamaz geçen sene üzüm üreticilerine dolu vurdu bunlara demişler devlet sigorta yaptırmayanlarada karşılayacak hıı karşıladı :)

    Sigorta senin hasarı karşılayınca sen sigortaya tekrar ödeme yapmıyorsun hocam 

    fındık için verilen tarihler arasında sigortanı yaptır hocam ve mutlaka yetkili acenteye yaptır yani şubeye veya banka şubesine değil  yetkiliyse tarsim belgesi varsa bilgiside vardır

    Bir vatandaş geldi 2011 tarsim yaptırmamış dolu vurmuş 2012 de yaptırmış birşey olmamış amk boşuna para verdim diye 2013 de yaptırmamış yine dolu vurdu :) amk bundan sonra vursun vurmasın yaptıracam diyo:)

     

    birşey daha tarsim kadar g.t bir yapılanma yok eksperleri ayrı bir g.t kendi ayrı bir g.t devlet bu işi özel sektöre bıraksa harika olacak

    DJ_Alper tarafından 19/Nis/14 09:20 tarihinde düzenlenmiştir

    Sorularınızı cilginsigortaci@gmail.com a yazabilirsiniz cevaplar instagram sayfasında >>>instagram/cilginsigortaci/ █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Önce sigorta yaptır sonra hasar olsun zararın 100.000 ₺ ise sigortacı sana belki 1000 ₺ öder ödemeyede bilir, 


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    Bu sene icin gecti artik. Soyle bir durumda var findikta en son don 10 yil once olmustu :) Yani cok gorulen bir sey degil o yuzden bizim orda yaptiran pek yok. Ama su ara aglasan cok tabi

    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
Toplam Hit: 1037 Toplam Mesaj: 7