TCP - UDP Hakkında
-
TCP ile UDP arasındaki fark nedir?
Ben Facebook kamera ile görüşürken bu UDP'mi oluyor? ESET ağ bağlantılarına baktım kamera ile görüşürken down up değişmiyordu.
2) UDP bağlantısını dosya indirme ya da internette gezinme gibi olaylarda kullanabilir miyim?
3) Modemden hız sınırı konulunca sadece TCP için mi konuluyor.
Sorular saçma olabilir TCP ve UDP hakkında pek bilgim yok.
-
pSkpt bunu yazdı
TCP ile UDP arasındaki fark nedir?
Ben Facebook kamera ile görüşürken bu UDP'mi oluyor? ESET ağ bağlantılarına baktım kamera ile görüşürken down up değişmiyordu.
2) UDP bağlantısını dosya indirme ya da internette gezinme gibi olaylarda kullanabilir miyim?
3) Modemden hız sınırı konulunca sadece TCP için mi konuluyor.
Sorular saçma olabilir TCP ve UDP hakkında pek bilgim yok.
tcp çift tafarlı data erişti erişmedi kontrollü (yavaş)
udp tek taraflı data erişti erişmedi kontrolsüz (hayvanlar gibi hızlı)
-
pSkpt bunu yazdı
TCP ile UDP arasındaki fark nedir?
Ben Facebook kamera ile görüşürken bu UDP'mi oluyor? ESET ağ bağlantılarına baktım kamera ile görüşürken down up değişmiyordu.
2) UDP bağlantısını dosya indirme ya da internette gezinme gibi olaylarda kullanabilir miyim?
3) Modemden hız sınırı konulunca sadece TCP için mi konuluyor.
Sorular saçma olabilir TCP ve UDP hakkında pek bilgim yok.
Facebook yada MSN de yaptığın video görüşmeleri UDP protokolunden gerçekleşir.Neden dersen karşı tarafa giden her video karesinin teslim bilgisini işaretleyecek olsa evin yolu yiter.
-
Peki ben bu UDP bağlantısını başka bir yerde kullanabilir miyim?
Dosya indirmek ya da nette gezinmek gibi..?
-
tcp de kesintisiz bir bağlantı olmalı, veriler önemlidir ve veri kaybına tolarans göstermez. mesela bir mail gönderirken ki gibi.
udp de ise veri kaybı olabilir, gönderilen veriyi karşı tarafın alıp almamasını kontrol etmez. bu yüzden hızlıdır ama tcp kadar güvenilir değildir. videolu chatler de arada donmalar olduğunda orda veri kaybının yaşandığının göstergesidir. ama sırf bu yüzden bağlantı sonlandırılmaz.
edit: dosya indirmek muhtemelen tcp bağlantı ile yapılır. bağlantı koptuğunda indirme iptal edilir sonuçta. aklına idm gibi programlar gelebilir. onların yaptığı olay farklı veriyi parça parça indirir, bütün parçalar bittiğinde parçalar birleştirilir.
Ercan tarafından 02/Ara/12 23:33 tarihinde düzenlenmiştir -
UDP ile dosya indirmek veya webdeki içerikleri çekebilirsiniz ama bunu yapmak için siz client tarafı olacaksanız öncelikle server tarafınında bu işin altyapısına hazır olması gerek, çünkü videolu konuşma yaparken gelecek olan 30 paketten örneğin 16. sı size ulaşmamışsa bunun bi önemi yoktur, çünkü video akıyor ve sürekli yeni geliyor, smoothingle vs de aşılabilir bu video en fazla hafif bi kaç ms lik takılma gibi görünür gözünüze o ulaşmayan paketler. Şimdi dosya indirmek istersek dosyanın 1 byte'ı ile eksik gelse onu derleyip toplayamayız, tabi bu jpeg dosyası vs ise kısmi olarak kurtarılabilir ama varsayalımki headerı yok crc32 si vs yok yani o durumda eksik olmamak zorundadır. Böyle olunca da o eksik paketi gene UDP üzerinden serverdan istemeniz lazım ki yine yollasın, sonuca baktığımızda sizin yaptıgınız eksik paket isteğinin bile ulaşıp ulaşmayacağından emin olamayız. Dolayısı ile çok saçma olur. Yani cevap kısaca şuna geliyor, evet yapılabilir ama gereksiz ve yükü çok daha fazla olur, yani ayrıca siz bu kontrolleri yapıp eksik paket isteme olaylarına girince zaten bu TCP oluyor, çünkü TCP'de congestion control ve flow control gibi olaylar var sliding windows algoritması vs inceleyin bunlar hep trafik olması bufferın şişmesi gibi durumlarla mücadele için geliştirilmiştir, yani UDP'yi amacından baska durumlarda kullanmaya çalışmak amerikayı yeniden keşfetmeye calısmak olur. UDP yi başka işlere zorlamaktansa asıl amaçları için (video ses yayını vs streaming) kullanmak mantıklı ve akıllıca olacaktır, çok da verim sağlanır böylece. Şimdi son olarakda şunarı söliyip bağlayalım: Dedik ya amerikayı yeniden keşfetmeye çalışayalım, UDP yi webde gezinme için kullanmaya çalışırsanız suncu taraflı vs altyapı gerekip mekanizmalar kurmanız gerekecekti, bu düzenlemeleri yaparsanız da zaten o artık UDP olmuyor HTTP olmaya başlıyor çünkü 80 portta hizmetini güzelce veren bi http diye protokolümüz var. Derseniz veri transferi ona da fıstık gibi FTP var, tabi her zaman farklı farklı protokollerden başka işlemler yaptırmak mümkündür ama o işi yapan adamlar varken kasmanın gereği yok :)
Sorunuz olursa gene buyrun yazın.
-
WH0 bunu yazdı
UDP ile dosya indirmek veya webdeki içerikleri çekebilirsiniz ama bunu yapmak için siz client tarafı olacaksanız öncelikle server tarafınında bu işin altyapısına hazır olması gerek, çünkü videolu konuşma yaparken gelecek olan 30 paketten örneğin 16. sı size ulaşmamışsa bunun bi önemi yoktur, çünkü video akıyor ve sürekli yeni geliyor, smoothingle vs de aşılabilir bu video en fazla hafif bi kaç ms lik takılma gibi görünür gözünüze o ulaşmayan paketler. Şimdi dosya indirmek istersek dosyanın 1 byte'ı ile eksik gelse onu derleyip toplayamayız, tabi bu jpeg dosyası vs ise kısmi olarak kurtarılabilir ama varsayalımki headerı yok crc32 si vs yok yani o durumda eksik olmamak zorundadır. Böyle olunca da o eksik paketi gene UDP üzerinden serverdan istemeniz lazım ki yine yollasın, sonuca baktığımızda sizin yaptıgınız eksik paket isteğinin bile ulaşıp ulaşmayacağından emin olamayız. Dolayısı ile çok saçma olur. Yani cevap kısaca şuna geliyor, evet yapılabilir ama gereksiz ve yükü çok daha fazla olur, yani ayrıca siz bu kontrolleri yapıp eksik paket isteme olaylarına girince zaten bu TCP oluyor, çünkü TCP'de congestion control ve flow control gibi olaylar var sliding windows algoritması vs inceleyin bunlar hep trafik olması bufferın şişmesi gibi durumlarla mücadele için geliştirilmiştir, yani UDP'yi amacından baska durumlarda kullanmaya çalışmak amerikayı yeniden keşfetmeye calısmak olur. UDP yi başka işlere zorlamaktansa asıl amaçları için (video ses yayını vs streaming) kullanmak mantıklı ve akıllıca olacaktır, çok da verim sağlanır böylece. Şimdi son olarakda şunarı söliyip bağlayalım: Dedik ya amerikayı yeniden keşfetmeye çalışayalım, UDP yi webde gezinme için kullanmaya çalışırsanız suncu taraflı vs altyapı gerekip mekanizmalar kurmanız gerekecekti, bu düzenlemeleri yaparsanız da zaten o artık UDP olmuyor HTTP olmaya başlıyor çünkü 80 portta hizmetini güzelce veren bi http diye protokolümüz var. Derseniz veri transferi ona da fıstık gibi FTP var, tabi her zaman farklı farklı protokollerden başka işlemler yaptırmak mümkündür ama o işi yapan adamlar varken kasmanın gereği yok :)
Sorunuz olursa gene buyrun yazın.
Yanlış anlaşılmaya mahal vermemek adına: TCP ve UDP Transport layer protokolleridir. HTTP,FTP,SMTP gibi protokoller ise Application layer protokolleridir ve alt tarafta UDP ve TCP kullanırlar.
Daha fazlası için bkz: http://en.wikipedia.org/wiki/OSI_model
-
WH0 bunu yazdı
UDP ile dosya indirmek veya webdeki içerikleri çekebilirsiniz ama bunu yapmak için siz client tarafı olacaksanız öncelikle server tarafınında bu işin altyapısına hazır olması gerek, çünkü videolu konuşma yaparken gelecek olan 30 paketten örneğin 16. sı size ulaşmamışsa bunun bi önemi yoktur, çünkü video akıyor ve sürekli yeni geliyor, smoothingle vs de aşılabilir bu video en fazla hafif bi kaç ms lik takılma gibi görünür gözünüze o ulaşmayan paketler. Şimdi dosya indirmek istersek dosyanın 1 byte'ı ile eksik gelse onu derleyip toplayamayız, tabi bu jpeg dosyası vs ise kısmi olarak kurtarılabilir ama varsayalımki headerı yok crc32 si vs yok yani o durumda eksik olmamak zorundadır. Böyle olunca da o eksik paketi gene UDP üzerinden serverdan istemeniz lazım ki yine yollasın, sonuca baktığımızda sizin yaptıgınız eksik paket isteğinin bile ulaşıp ulaşmayacağından emin olamayız. Dolayısı ile çok saçma olur. Yani cevap kısaca şuna geliyor, evet yapılabilir ama gereksiz ve yükü çok daha fazla olur, yani ayrıca siz bu kontrolleri yapıp eksik paket isteme olaylarına girince zaten bu TCP oluyor, çünkü TCP'de congestion control ve flow control gibi olaylar var sliding windows algoritması vs inceleyin bunlar hep trafik olması bufferın şişmesi gibi durumlarla mücadele için geliştirilmiştir, yani UDP'yi amacından baska durumlarda kullanmaya çalışmak amerikayı yeniden keşfetmeye calısmak olur. UDP yi başka işlere zorlamaktansa asıl amaçları için (video ses yayını vs streaming) kullanmak mantıklı ve akıllıca olacaktır, çok da verim sağlanır böylece. Şimdi son olarakda şunarı söliyip bağlayalım: Dedik ya amerikayı yeniden keşfetmeye çalışayalım, UDP yi webde gezinme için kullanmaya çalışırsanız suncu taraflı vs altyapı gerekip mekanizmalar kurmanız gerekecekti, bu düzenlemeleri yaparsanız da zaten o artık UDP olmuyor HTTP olmaya başlıyor çünkü 80 portta hizmetini güzelce veren bi http diye protokolümüz var. Derseniz veri transferi ona da fıstık gibi FTP var, tabi her zaman farklı farklı protokollerden başka işlemler yaptırmak mümkündür ama o işi yapan adamlar varken kasmanın gereği yok :)
Sorunuz olursa gene buyrun yazın.
Cevap için teşekkürler.
Benim amacım fantazi yapmak değildi. :)
Sadece pansiyonda kalıyorum ve 120-140 kbps arası kısıtlaması var. UDP bağlantısında sınır yok sanırım o yüzden böyle bir şey düşünmüştüm. :)
