Try-Catch Bloğu Ve İntent

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    aşağıdaki gibi bir kod blogum var. SQLException aldığımda kullanıcıyı ayar sayfasına yönlendirmek istiyorum. AsynTask classından extend ettiğim bir inner class içerisinde yapıyorum işlemi. Fakat catch bloğu sql exception ı yakalıp yeni intenti oluşturmuyor. Stacktrace imde hata logları var. Bu işelmi nasıl yapabilirim?

     

    try {
    				ResultSet rs = dbConnection.executeQuery("select * from gecici");
    				while (rs.next()) {
    					data.add(rs.getString("name"));
    				}
     
    			} catch (SQLException e) {
    				
    				Intent intent = new Intent(MainActivity.this, SettingsActivity.class);
    				startActivity(intent);
    			}

    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Intent bu yeni çıkan Async, task falan olaylarına ait bişeymi.

    hiç girmedim o dallara, girmelimiyim?


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı

    Intent bu yeni çıkan Async, task falan olaylarına ait bişeymi.

    hiç girmedim o dallara, girmelimiyim?

    intent, android de bir activity için kullanılıyor hocam, arkadaşın yazdığı kodda activity yani masaüstü tabirle formu çağırıyor..

     

    @sLeymN, hocam hata ile ilgili bilgiyi verirsen daha iyi olur.. 


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek
    unbalanced bunu yazdı
    HolyOne bunu yazdı

    Intent bu yeni çıkan Async, task falan olaylarına ait bişeymi.

    hiç girmedim o dallara, girmelimiyim?

    intent, android de bir activity için kullanılıyor hocam, arkadaşın yazdığı kodda activity yani masaüstü tabirle formu çağırıyor..

     

    @sLeymN, hocam hata ile ilgili bilgiyi verirsen daha iyi olur.. 

    elli defa yazdım amk ipsi değişti bi post edemedim :( daha detaylı olarak anlatmak istemiştim. 

    hocam java.sql.SQLException: The syntax of the connection URL 'jdbc:jtds:sqlserver://:1433;instance=MSSQLSERVER;databaseName=;' is invalid.

    alıyorum. ZAten bunu yakalamak istiyorum ben. Sql Exception olduğunda ayar sayfam açılsın istiyorum. 

    yapmaya çalıştığım şey ise sharedPreferences kullanarak veritabanı bilgilerimi yönetmek. Eğer bilgilerde hata varsa sql exception alacam ve direk olarak bilgileri güncelleme yoluna gidecem. Yukarıdaki hatayı da ilk olarak sharedPreferences hiç bilgi okuyamadığı için alıyor. 

    sLeymN tarafından 20/May/14 23:45 tarihinde düzenlenmiştir

    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NmC
    NmC's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Kasım/2008
    Erkek

    Hacı abi sql öncesinde çakılıyor bu. Connection'ı yaptığın blockta try catch var mı?


    There are 10 types of people in the world. Those who knows binary and those who dont...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek
    NmC bunu yazdı

    Hacı abi sql öncesinde çakılıyor bu. Connection'ı yaptığın blockta try catch var mı?

    o kısmı atlamışım. connection kısmını da aynı try catch e aldım ama nafile :/


    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    sLeymN bunu yazdı
    unbalanced bunu yazdı
    HolyOne bunu yazdı

    Intent bu yeni çıkan Async, task falan olaylarına ait bişeymi.

    hiç girmedim o dallara, girmelimiyim?

    intent, android de bir activity için kullanılıyor hocam, arkadaşın yazdığı kodda activity yani masaüstü tabirle formu çağırıyor..

     

    @sLeymN, hocam hata ile ilgili bilgiyi verirsen daha iyi olur.. 

    elli defa yazdım amk ipsi değişti bi post edemedim :( daha detaylı olarak anlatmak istemiştim. 

    hocam java.sql.SQLException: The syntax of the connection URL 'jdbc:jtds:sqlserver://:1433;instance=MSSQLSERVER;databaseName=;' is invalid.

    alıyorum. ZAten bunu yakalamak istiyorum ben. Sql Exception olduğunda ayar sayfam açılsın istiyorum. 

    yapmaya çalıştığım şey ise sharedPreferences kullanarak veritabanı bilgilerimi yönetmek. Eğer bilgilerde hata varsa sql exception alacam ve direk olarak bilgileri güncelleme yoluna gidecem. Yukarıdaki hatayı da ilk olarak sharedPreferences hiç bilgi okuyamadığı için alıyor. 

    ortada bi listener varsa catchde çalışmaz hocam sana iki çözüm sunayım

    try { 
    				ResultSet rs = dbConnection.executeQuery("select * from gecici");
    				while (rs.next()) {
    					data.add(rs.getString("name")); <br>
    				} 
    			} catch (SQLException e) { 
    				
    				Intent intent = new Intent(MainActivity.this, SettingsActivity.class);
    				MainActivity.this.startActivity(intent);
    			}

     

     

    bu olmazsa şöyle yap biraz amatörce bi yol ama..

     

    Boolean exp = 0;
    try { 
    				ResultSet rs = dbConnection.executeQuery("select * from gecici");
    				while (rs.next()) {
    					data.add(rs.getString("name"));
                                 }
                             exp =false;  
    			} catch (SQLException e) {
                             exp = true; 
    				
    
    			}
    
                               if(exp)
                               {
    				Intent intent = new Intent(MainActivity.this, SettingsActivity.class);
    			        startActivity(intent);
                               }

     

     

     

     


    Ülkesini Seven Her Türk Vatandasi, Ülkesinin Sessiz Istilasi'na karsi durmak zorunda.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gizem
    sLeymN
    sLeymN's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    sorunu çözdüm hocalar. Adt ibişi  android-support-v7-appcompat altındaki aynı isimli .jar dosyasını silemediği için uygulamayı kısmen derliyormuş. 

    türk mantığı bilgisayarı kapat aç yapınca düzeldi. 


    Cehennemin dibine kadar yolum var daha.. || Nasılsa her yalnız kendine sürgündür Asmera unutma.
Toplam Hit: 1004 Toplam Mesaj: 8