folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Tt Nete Güvenmiyorum



Tt Nete Güvenmiyorum

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DestinatioN
    DestinatioN's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    beyler ben bu kota olayına pek güvenmiom sanki biraz şişirilio gibi yada baska bi pokluk var bunun içinde işte bunun için bi istegim var sizden acaba netten gelen dataları sayabilen(mb cinsinden) bi pro varmı seyi demiorum ttnetin sitesiyle bütünlesik olan kota programlarını demiyorum yani sey olabilir ethernetten gelen data yı okuyabilen yada baska bir yolla bunu yapabilen ve datanın nerden cekildigini ne boyutta oldunu göstteren bi pro varmıdır biliom belki cok spesifik bi program oldu ama belki vardır

    destination@tahribat.com
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cold-m4
    cold-m4's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Temmuz/2007
    Erkek
    hangimiz güveniyoruz ki ttnet e.. o dediğin pro lardan var ama telekom dio ki onlar bazı şeyleri dikkate almıyo eksik gösterio fln palavra tabi hepsi gene yolunu buluo oç ları..
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    ben zaten anlamıyorum ki kota olayını 1mb bişey indirsem 3 mb indiriyor sanki

    : adsl ayrı telefon ayrı bağlantı olmalı ama elin gavuru istediğini yapıyor 


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DestinatioN
    DestinatioN's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    ganimet bunu yazdı:
    -----------------------------

    ben zaten anlamıyorum ki kota olayını 1mb bişey indirsem 3 mb indiriyor sanki

    : adsl ayrı telefon ayrı bağlantı olmalı ama elin gavuru istediğini yapıyor 


    -----------------------------
    ya cidden ben de bunu fark ettim toplamda 300 mb lik albüm indiriom nettede tas catlasa 20 mb lık dolanıom sonra kontrol ettimde 500mb görüom kotayı sonrada kafayı yiyom

    hani böle bişi olsa pc ye ne kadar data girmiş gibisinden bi pro o zaman hersey anlasılır


    destination@tahribat.com
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    bugün gelen bir mail;


    p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {font-size:12.0pt;font-family:'Times New Roman';} a:link, span.MsoHyperlink {color:blue;text-decoration:underline;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:blue;text-decoration:underline;} p {font-size:12.0pt;font-family:'Times New Roman';} tt {font-family:'Courier New';} span.E-postaStili21 {font-family:Arial;color:navy;} ?page Section1 {size:595.3pt 841.9pt;} div.Section1 {page:Section1;}

     

     

    TURK TELEKOM'UN YENÝ TARIFESINE KARSI ALINABILECEK ÖNLEMLER


    KONUT ABONELERI ICIN TASARRUF SAGLAYACAK ÖNERILER:

    Turk Telekom'u alan Öger firmasi, Telekomunikasyon Kurumu'nun da görevini
    gerektigi gibi yapmamasi sonucunda onaylanan ve dunyada esi benzeri olmayan
    bir tarife ile yaklasik bedeli 1,5 milyar dolar civarinda  olan bir zam
    yaparak yeni bir tarife ilan etmistir.

    Öger firmasi, devlete olan borcunu bu zam sayesinde halkin cebinden caldigi
    para ile ödeyecek ve Turk Telekom'u bedavaya getirecektir. Her sorumlu
    vatandas bu haksiz ve ahlaksiz uygulamaya karsi kendi capinda karsi cikmali
    ve yapabileceklerini yapmalidir.

    Bu konuda Elektrik Muhendisleri Odasi, Ankara Ticaret Odasi ve Telkoder
    adindaki alternatif operatörlerin örgutunun  actigi davalar, Danistay ve
    Ýdare Mahkemelerinde devam etmektedir. Eger Turkiye'de hukuk varsa, eger
    Telekomunikasyon Kurumu kendi ilan ettigi kurallara uymak zorunlulugunda
    ise, eger ulkemizde tuketici haklari sözkonusu ise, eger yargi gercekten
    bagimsiz ise,  adil olmayan bu tarife iptal edilecektir. Fakat tarife iptal
    edilinceye kadar abonelerin kendilerini koruyacak bazi önlemler almalari da
    yararli olacaktir.

    Önce bu tarife ile dargelirli tuketiciler aleyhine getirilen yeni
    uygulamalari kisaca özetledikten sonra, Öger'in milletin cebinden caldigi
    miktari azaltmak icin bazi önerilerim olacaktir.

    1-On milyon abonenin kullandigi "HesapliHATT" tarifesinde aylik olarak
    ödenen sabit ucret karsiliginda kullanim hakki kazanilan ve gunun herhangi
    bir saatinde kullanilabilen 100 kontör yok edilmistir. Turk Telekom
    yetkilileri buna itiraz edecekler, bedava verilen 100 kontör yok edilmemis
    tam tersine 160 kontöre cikarilmistir diyeceklerdir. Evet, gece saat 22 den
    sabah 07 arasi ve Pazar gunleri kullanilabilen 160 kontör hakki
    verilmistir. Bu hakkin ne anlama geldigi takdirlere sunulur.

    2-Eski tarifede ay icinde kullanilamayan kontörler bir sonraki ay icinde
    kullanilmak uzere devredilebilmekte idi. Yeni tarifede bu imkan kaldirilmis
    ve ay icinde kullanilmayan kontör hakki yok olmaktadir.

    3-Eski tarifede sabit ucret karsiligi hak kazanilan kontör hakki her turlu
    arama icin kullanilabilirken yeni tarife ile sadece Ýlici ve Ýllerarasi
    cagrilar icin kullanilabilmekted i r. Milletlerarasi ve Cep telefonlarina
    dogru yapilan aramalar hak olmaktan cikarilmistir.

    4-Hesaplihatt ve Yazlikhatt  aboneleri yeni olusan alternatif operatörler
    uzerinden daha ucuz olarak cagri yapabilme hakkindan mahrum birakilmistir.

    5-Yukarida sayilan olumsuzluklara karsin, ortalama dargelirli abonelerin
    kullanmadigi milletlerarasi ve cok az kullandigi sehirlerarasi ucretlerde
    indirim yapilmistir. Bu indirimler dar gelirli abone grubunu cok az
    etkileyecek indirimlerdir.

    6-StandartHATT abonelerinde eski tarifede olmayan 100 kontör bedava konusma
    hakki gece saatlerinde ve Pazar gunu kullanilmak uzere verilmistir. Bu
    hakkin ne kadar kullanilabilecegi yine takdirlere sunulur.


    ÖNERÝLER:

    1- AYNÝ KONUTTA BULUNAN ÝKÝNCÝ HATLAR DERHAL ÝADE EDÝLMELÝDÝR:

    Telefon aboneliginin elde edilmesinin zor oldugu zamanlardan kalmis
    aliskanlik sonucu veya  "nasilsa aylik olarak ödedigimiz sabit ucret
    karsiliginda kullanabildigimiz bedava kontör hakkimiz var" dusuncesi ile
    ayni konutta bulunan ikinci veya ucuncu telefon hatlari hemen, hic
    beklenilmeden iade edilmelidir.

    Turk Telekom uyguladigi yanlis politikalar sonucu 22 milyon abone
    kapasitesine sahip olmasina karsin surekli azalan ve su anda 18 800 000
    Adet aboneye sahiptir. Tarifeler abone lehinde degistiginde yeniden telefon
    hatti baglatmak artik cok kolaydir ve baglanti ucreti yoktur.

    Artik her hat icin ödenen aylik sabit ucretin karsiliginda  elde edilen
    ucretsiz konusma hakki yok diye dusunmek ve hesaplarimizi buna göre yapmak
    gerekir. Evimizde veya isyerimizde bulunan her bir fazla ve gereksiz
    aboneligin bize maliyeti yillik olarak HesapliHATT ' larda k 108 YTL ve
    StandartHATT ' larda  168 YTL dir.

    Bu nedenle alinacak ilk önlem; fazla ve zorunlu olmayan hatlarin hemen
    vakit kaybedilmeden Turk Telekom'a iadesidir.

    2-AZ KULLANÝLAN ve ÝNTERNET ÝCÝN ALÝNAN HATLARDA HESAPLÝHATT'TAN
    YAZLÝKHATT'A GECÝLMESÝ ÖNERÝLÝR:

    Tarifeler ayrintili olarak incelendiginde, telefonunu cok az kullanan, daha
    cok aranan veya dönem dönem ikamet edilen konutlarda bulunan (yazlik konut,
    bagevi ve sadece kisin oturulan konutlar gibi) telefon abonelikleri icin en
    uygun tarifenin "YazlikHATT" tarifesi oldugu anlasilmaktir.

    Sadece ADSL aboneligi yaptirabilmek icin zorunlu olarak abone olunan  ve
    uzerinden genelde cok az cagri yapilan   telefon abonelikleri icin de
    YazlikHATT  kullanilmasi en  uygun ve ucuz cözumdur. Bu durumdaki
    abonelerin cogu su anda HesapliHATT tarifesini kullanmaktadir. Turk
    Telekom'un bilincli engelleme cabalarina karsin HesapliHATT '
    tan YazlikHATT
    tarifesine gecmeleri abonelerin yararina olacaktir.

    YazlikHATT tarifesinde sabit ucret olarak; HesapliHATT aylik sabit
    ucretinin yillik toplami bir seferde pesin olarak ödenmekte ve bunun
    karsiliginda Hesaplihatt ' a saglanan aylik bedava konusma hakki olan 160
    kontörun 12 ile carpilmasi ile bulunan 1920 adet kontör, yil icinde
    istenilen ay icinde ama  yine gece 22 ile  sabah 07 arasinda ve Pazar
    gunleri kullanilabilmekted i r. Böylece ödenen sabit ucretin karsiligi gece
    ve Pazar gunlerinde  de olsa, butun bir yil icerisinde kullanilabilir hale
    gelmektedir.

    Turk Telekom abonelerin YazlikHATT'a gecmelerini zorlastirmaktadir. Örnegin
    Ocak 2007 ayi faturalari ile birlikte abonelere, yeni tarifeyi tanitan ve
    abonelerin istedikleri tarifeleri secmelerine olanak  saglayan bir form
    yollanmistir. Bu formda abonenin secebilecegi tarifeler arasina
    "YazlikHATT" tarifesi özellikle konmamistir. Bu forma konan cok kucuk
    puntolar ile yazilmis notta, YazlikHATT'i secmek icin abonlerin 444 1 444
    numarasini aramalari önerilmektedir. Ýlginc olan bu numara arandiginda
    karsiniza cikan musteri temsilcisi sizi ancak ve sadece StandartHATT ' a
    gecirebilecegini söylemektedir. YazlikHATT'a gecmek isterseniz, bir zahmet
    Telekom Merkezine kadar gitmeniz gerekmektedir. Bu "musteri odakli" ve
    "adil" uygulama olsa olsa , Öger firmasinda cok bulunan ingiliz uzmanlarin
    deyimi ile, "Fair" bir uygulama olmalidir.

    Bu uygulamadan da anlasilacagi uzere; Turk Telekom, abonelerin YazlikHATTA
    gecmelerini istememektedir. Öyle ise; tam tersini yapip  telefonunu az
    kullanan,

    -Aylik faturasi eski tarifede 10 milyon YTL den, yeni tarifede ise 20
    YTL'den az gelen  den az gelen aboneler

    -Yilin belirli zamanlarinda kullanilan abonelikler  (Yazlik, Kislik, Bagevi
    gibi)

    -Sadece inter erisimi icin ADSL aboneligi saglamak adina zorunlu olarak
    yaptirilan abonelikler icin YazlikHATT tercih edilmelidir.

    Bir kerede oniki aylik sabit ucretin ödenecek olmasi gözumuzde
    buyutulmemelidir. Bunu karsiliginda yil boyunca istenilen zamanda, fakat
    gece 22 ile sabah 07 arasinda ve Pazar gunleri kullanabilecegimiz toplam
    1920 kontör sahibi olunacaktir. Bu telefonlari zaten cok az kullandigimiza
    göre, hic olmaz ise, belirlenen saatler arasinda ve Pazar gunleri bedava
    konusma hakkimiz yil boyu gecerli olacaktir. Ayrica aylik sabit ucret
    karsiligi elde ettigimz kontörlerin kullanilmayan kisminin bir ay
    sonrasinda yok olmasindan da kurtulacagiz. Bu tarife  surekli kullanilmayan
    yazlik ve kislik gibi konutlarda cok önemli bir tassaruf saglayacak en
    uygun tarife modelidir.

    Abonelik turunuzu YazlikHATT'a cevirmek icin en yakin Turk Telekom
    merkezine gitmeniz gerekmektedir . Muhtemelen size zorluk
    cikartilacaktir.Ý srar ediniz  ve YazlikHATT'a geciniz.


    3-KULLANÝM YOGUNLUGU NORMAL OLAN HATLARÝN HESAPLÝHATT'DAN STANDARTHATT' A

    DÖNUSTURLMESÝ  ÖNERiLiR:

    Eski tarife ile aylik fatura bedeli ortalamada 15 YTL yi v e Mart 2007 den
    itibaren uygulamaya konacak olan yeni tarife ile aylik fatura bedeli 30 YTL
    yi asan HesapliHATT aboneleri, StandartHATT aboneligini tercih etmelidir.

    Turk Telekom ilanlarinda aylik konusma bedeli 20 YTL yi gecince
    StandartHATT ' a gecilmesinin avantajli olacagini söylemektedir . Dogru olani
    30 YTL asildiginda "StandartHATT " 'a gecilmesidir.

    Yeni tarife sonucunda  StandartHATT tarifesi ile HesapliHATT tarifesi
    arasinda aylik olarak ödenen sabit ucretler arasinda hersey dahil 5 YTL
    kadar bir fark  bulunmaktadir. Abonenin kullanim sikligi yukarida verilen
    ortalama degerleri astigi durumda, HesapliHATT abonelerinin yaptigi
    konusmalarin StandartHATT abonelerine göre daha pahali (Bazi durumlarda
    %50) olmasi nedeniyle, StandartHATT aboneligine gecmeleri abone
    yararinadir.


    4-KONUSMALARDA ÝNDÝRÝM SAGLAYACAK  DÝGER ÖNERÝLER:

    a)HesapliHatt ve StandartHatt abonesindeki aboneler zamana bagli olmayan
    konusmalarinizi mumkun oldugunca Pazar gunleri ve gece saat 22:00 den sonra
    yapiniz. Bu öneriyi yazarken ben utaniyorum, fakat esas utanmasi gerekenler
    bu tarifeyi onaylayan Telekomunikasyon Kurulu'nun saygin uyeleri ve özel
    tekel yaratan hukumet yetkilileridir. Gece ve Pazar gunleri yaptiginiz
    görusmeler sabit ucret karsiligi elde edilen ucretsiz görusme hakkina
    karsilik gelecek, bedava kontör hakki asilmis bile olsa, görusmeler %50
    ucuz yapilacaktir.

    Bu duyarligi göstererek, cebinizdeki parayi Öger firmasina mumkun
    oldugunca kaptirmayiniz.

    b)Aradiginiz kisiye cep telefonundan  ulastiginizda bulundugu yerde sabit
    telefonu olup olmadigini sorun.Eger bulundugu yerde sabit telefon varsa,
    numarasini alin ve sabit telefonu arayarak konusun.Bu cok ciddi bir
    tasarruf saglayacaktir .
    Unutmayin "Sabit Telefon" dan "Cep" telefona
    yapacaginiz konusmanin bedeli, yapilan indirime karsin hala daha cok
    yuksektir.Sabit telefondan Cep telefonuna  dogru yapacaginiz görusmenin bir
    dakikasinin  size tam 0,380 YTL ye mal olacagini biliniz.O nedenle
    aradiginiz kisi hareketli durumda degil ise,  kendisine sabit telefonla
    ulasmakla ciddi ölcude tasarruf eder ve bir dakika icin 0,380 YTL yerine
    0,09 YTL ödersiniz.

    c)Yakin bir zaman icinde  ev aboneleri de A tipi alternatif
    operatörlerden hizmet alarak sehirici ve milletlerarasi görusme yapabilme
    hakkina sahip olacaktir. Bu uygulamayi ve alternatif operatörlerin
    fiyatlarini takip ederek, daha ucuz fiyatlarin olusmasi durumunda
    alternatif operatörler uzerinden telefon görusmelerinizi yapiniz.Bu
    uygulama hayata gecince baska bir bilgilendirme yazisini dolasima
    sokacagim.

    Sonsöz:

    Lutfen, baslangicta anlasilmasi zor da gelse bu metni bir kere daha
    okuyunuz. Elektronik Posta dagitim listenizde bulunan dostlariniza
    iletiniz. Olanaginiz varsa  bastirip internet erisimi olmayan esinize
    dostunuza da dagitiniz.

    Böylece Turk Halki'nin sagilacak koyun olmadigini ve haklari icin gerekli
    tepki ve davranislari gösterebilecek olgunluk ve yetkinlikte oldugunu
    göstermemize katkida bulununuz.

     


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DestinatioN
    DestinatioN's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek
    ya arkadaslar şimdi ben pc yi gecen ayın 30 unda kapadım ve daha yeni actım ve kotama baktım 30 mb upload ve 14 mb download yapılmıs ama pc acık deil ve modemin fişi de cekili idi bu nasıl ve neden olur

    destination@tahribat.com
Toplam Hit: 677 Toplam Mesaj: 6