Ttnet Vs Turkcell
-
Sizlere şunu belirtmek istiyorum , türkiye de sınırsız ve hızlı 3g ve 4g kullanamıyorsak bu tamamen kablolu alt yapı üreten şirketleri korumak amaclı yapılan birşey. Ben evimdeki kablolu internetten 3 mbps alıp aynı evden 3g ile 15 mbps alabiliyorsam işin içine olan bityeniğini de görürüm.
Tamamen ttnet in hali hazırdaki alt yapıdan bal yemesi için yaşanan bu hız sorunu istenirse çok küçük bir kaç değişiklik ile düzenlenebilir.
Bugun avea vodafone ve turkcell in 3g internet fiyatları kotalı ve ttnetten pahalıysa tek sebebi devletin ttneti koruma politikası ve rekabeti teknolojinin her ne kadar o yöne gitsede kablosuzun öne çıkmasını engellemektir.
burada indirdiğim bir dosya ttnet kablo

buda aynı dosyayı turkcell hotspot ile 3g ile çekerken

bu arada şunu belirtmek istiyorum cep telefonum s3 ve çift taşıyıcı teknolojisi olan bir cihazım olsaydı 4 mb sn ( 40 mbps) görüyor olacaktım.
şu 4g lisansları satılsın da artık biraz daha rahat edelim başka birşey değil. birileri dur desin artık tekelciliğe.
-
hocam 4g denemeleri mevcut ama durum pek de istenildiği gibi değil. tr de bir kaç istasyon kurdu turkcell ama istedigi hızı yakalayamadı çift taşıyıcı olayı yemedi. hala 50 mbitlerde. kaldıki turkcell şu anda zaten çift taşıyıcılı sistemiyle 3.9 G kullanıyor 42 mbit üst limit. fakat gece 2-5 arası girersen o rakama yaklaşabiliyorsun. ya da evinin konumu çok iyi olacak. ben maximum 40 mbit ölçüm aldım. sisteme 5 kişi bağlıydı ve saat gece 3 gibiydi. o yüzden 4g öyle beklenildiği gibi üstün bir hizmet veremeyecek. lte 150mbit diyor ama pratikte tr de yakalayabilenini görmedim. lokalde bağlantı 1 gigabitin kat kat üstündeyken. şöyle bir gerçeği de gördükki sistem ne kadar hızlı internet erişimi sağlarsa o kadar çok şarj yiyor. telekom alt yapımız yetersizken öyle çok çok üst değerleri görmemiz neredeyse imkansız. dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım:) hatam varsa saate verin :)
-
Şuanda Türkiye de mevcut alt yapı her firma her yere fiber çekmeye çalisiyor tabiki kimsenin gücü yetmiyor çünki büyük şehirlerde
aynı şirketler aynı yere 3 kere kablo çekiyor. bu yüzden de 3 katı para harcanıyor.
aynı apartmana uydunet süper online ve ttnet fiber çekeceğine bir şehre sadece ttnet birine sadece süper online birine sadece uydunet olması lazım
bence aslında bu da olmamalı
şuanda yapılan alt yapıyı aşağğıda koyayım
her eve kablo + baz istasyonlarına kablo

ama olması gereken çok daha basit , sadece baz istasyonuna çok düşük bir maliyet ile çekilecek bir fiber 4g lte alt yapısı üzerinden tüm evlere rahatça dağıtılablir.

ama bizde bir AR-GE bakanlığı veya onun işini yapabilecek başka bir bakanlık olmadıgından bu işi akıl edebilecek insanlarda yok.
PanxeR tarafından 24/Eyl/14 02:29 tarihinde düzenlenmiştir -
Peki bu aveanin rezil otesi mobil sorunu nedir ? Ben mobilden giricem nete diye kırk takla atıyorum. Bi kere olsun adam akilli bi baglanti saglayamadım. Kaldi ki bu tüm yurtta avea icin bi sorun. Turkcell kullanıp neti berbat olan görmedim. Bu aveanın iş güzarlığının sebebi ne ola ?
-
cicosz bunu yazdı
hocam 4g denemeleri mevcut ama durum pek de istenildiği gibi değil. tr de bir kaç istasyon kurdu turkcell ama istedigi hızı yakalayamadı çift taşıyıcı olayı yemedi. hala 50 mbitlerde. kaldıki turkcell şu anda zaten çift taşıyıcılı sistemiyle 3.9 G kullanıyor 42 mbit üst limit. fakat gece 2-5 arası girersen o rakama yaklaşabiliyorsun. ya da evinin konumu çok iyi olacak. ben maximum 40 mbit ölçüm aldım. sisteme 5 kişi bağlıydı ve saat gece 3 gibiydi. o yüzden 4g öyle beklenildiği gibi üstün bir hizmet veremeyecek. lte 150mbit diyor ama pratikte tr de yakalayabilenini görmedim. lokalde bağlantı 1 gigabitin kat kat üstündeyken. şöyle bir gerçeği de gördükki sistem ne kadar hızlı internet erişimi sağlarsa o kadar çok şarj yiyor. telekom alt yapımız yetersizken öyle çok çok üst değerleri görmemiz neredeyse imkansız. dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım:) hatam varsa saate verin :)
hocam yok öyle bişi , adam aynı baz istasyonu ile kıbrısta 150 mbps gördürtüyor türkiye de mi gördürtemiyor. ?
alt yapıyı zaten yapıp satan huawei ve ericsonn avrupada ve asyada çekiyor türkiye de mi çalışmıyor teknoloji.
tek sorun devletin lisanslarını vermesinde.
ayrıca kabloyu kaldırıp daha ucuza kablosuz iletişime geçmek gerekiyor.
NoToLeRaNcE bunu yazdıPeki bu aveanin rezil otesi mobil sorunu nedir ? Ben mobilden giricem nete diye kırk takla atıyorum. Bi kere olsun adam akilli bi baglanti saglayamadım. Kaldi ki bu tüm yurtta avea icin bi sorun. Turkcell kullanıp neti berbat olan görmedim. Bu aveanın iş güzarlığının sebebi ne ola ?
ucuz etin yahnisi hocam. bende avea kullanıyordum datça da çekmedi rezil etti beni hattumı taşıdım. eskiden avea nın online radyo dinlerken 3 yerde internet kesiliyordu 3g , turkcell de daha öyle bişi olmadı.
PanxeR tarafından 24/Eyl/14 02:32 tarihinde düzenlenmiştir -
NoToLeRaNcE bunu yazdı
Peki bu aveanin rezil otesi mobil sorunu nedir ? Ben mobilden giricem nete diye kırk takla atıyorum. Bi kere olsun adam akilli bi baglanti saglayamadım. Kaldi ki bu tüm yurtta avea icin bi sorun. Turkcell kullanıp neti berbat olan görmedim. Bu aveanın iş güzarlığının sebebi ne ola ?
hocam birisi gsm900mhz ve A tipi lisansa sahip diğeri dcs1800mhz sahip c tipi lisansı var. teoride 900 bandı geniş sahalarda uzak mesafelerde kullanılırken 1800mhz şehir merkezleri olarak düşünülmüş. fakat biz dağda bayırda şehirde ovada karmakarışık bir frekans bandı kullanıyoruz. aveanın yatırımları yeterli olmayabilir fakat şu bahsettiğim frekans bantlarının ikisi aslında farklı şeyler. avea data benim işim olmaz konuşsun görüşsün ucuz yapayım hesabında. turkcell diyorki bende a var en geniş bant bende var biraz da yatırım yapayım akıllı tellere yonelik data hizmetini iyileştireyim ama faturada geçireyim derdinde
-
cicosz bunu yazdıNoToLeRaNcE bunu yazdı
Peki bu aveanin rezil otesi mobil sorunu nedir ? Ben mobilden giricem nete diye kırk takla atıyorum. Bi kere olsun adam akilli bi baglanti saglayamadım. Kaldi ki bu tüm yurtta avea icin bi sorun. Turkcell kullanıp neti berbat olan görmedim. Bu aveanın iş güzarlığının sebebi ne ola ?
hocam birisi gsm900mhz ve A tipi lisansa sahip diğeri dcs1800mhz sahip c tipi lisansı var. teoride 900 bandı geniş sahalarda uzak mesafelerde kullanılırken 1800mhz şehir merkezleri olarak düşünülmüş. fakat biz dağda bayırda şehirde ovada karmakarışık bir frekans bandı kullanıyoruz. aveanın yatırımları yeterli olmayabilir fakat şu bahsettiğim frekans bantlarının ikisi aslında farklı şeyler. avea data benim işim olmaz konuşsun görüşsün ucuz yapayım hesabında. turkcell diyorki bende a var en geniş bant bende var biraz da yatırım yapayım akıllı tellere yonelik data hizmetini iyileştireyim ama faturada geçireyim derdinde
Peki hocam bunda neden bi standart yok ? Varda yada siklemiyolar mı ? Yani dedigine gore ikiside cok farklı frekanslardan yayın veriyo, bi tarafta cepten kullaniciya iteleniyo diger taraftan verimsiz sekilde kullanici rezil ediliyo. Teknoloji bu derece üst seviyelere cikmisken olanaklar son derece artmisken niye bu aymazlıklar.
Amk kimse dur demiyo bu isede. Btk denen vızırtı ne işe yarar senelerdir bilgisayar internet kullanicisi olarak hala cozemedim. Tüketici rahat ettirilecegi yerde üretici rahata eriyo.
Yurt dışında da bu isler boyle mi acaba :/
-
NoToLeRaNcE bunu yazdıcicosz bunu yazdıNoToLeRaNcE bunu yazdı
Peki bu aveanin rezil otesi mobil sorunu nedir ? Ben mobilden giricem nete diye kırk takla atıyorum. Bi kere olsun adam akilli bi baglanti saglayamadım. Kaldi ki bu tüm yurtta avea icin bi sorun. Turkcell kullanıp neti berbat olan görmedim. Bu aveanın iş güzarlığının sebebi ne ola ?
hocam birisi gsm900mhz ve A tipi lisansa sahip diğeri dcs1800mhz sahip c tipi lisansı var. teoride 900 bandı geniş sahalarda uzak mesafelerde kullanılırken 1800mhz şehir merkezleri olarak düşünülmüş. fakat biz dağda bayırda şehirde ovada karmakarışık bir frekans bandı kullanıyoruz. aveanın yatırımları yeterli olmayabilir fakat şu bahsettiğim frekans bantlarının ikisi aslında farklı şeyler. avea data benim işim olmaz konuşsun görüşsün ucuz yapayım hesabında. turkcell diyorki bende a var en geniş bant bende var biraz da yatırım yapayım akıllı tellere yonelik data hizmetini iyileştireyim ama faturada geçireyim derdinde
Peki hocam bunda neden bi standart yok ? Varda yada siklemiyolar mı ? Yani dedigine gore ikiside cok farklı frekanslardan yayın veriyo, bi tarafta cepten kullaniciya iteleniyo diger taraftan verimsiz sekilde kullanici rezil ediliyo. Teknoloji bu derece üst seviyelere cikmisken olanaklar son derece artmisken niye bu aymazlıklar.
Amk kimse dur demiyo bu isede. Btk denen vızırtı ne işe yarar senelerdir bilgisayar internet kullanicisi olarak hala cozemedim. Tüketici rahat ettirilecegi yerde üretici rahata eriyo.
Yurt dışında da bu isler boyle mi acaba :/
hocam yurt dışındada böyle aynen. abd nin operatörü at & t en yüksek fiyatlara fakat en iyi alt yapıya sahip
diğer lerinde ise avea ve vodafone durumu mevcut.
alt yapı ve lisanslar kimseyse o geçirir yapacak bişi yok.
durum niye böyle , sebebi para.
Devlet, yapılan 3G ihalesinde Turkcell KDV dahil 858 milyon YTL, Vodafone 600 milyon YTL, Avea da 512 milyon YTL olmak üzere DEVLET 1 milyar 970 milyon YTL gelir elde etti.
Farklı lisanslar ne anlama geliyor
3G ihalesi tamamlandı. Peki, ihalede ki lisans tipleri neyi ifade ediyor?
Tüm kablosuz cihazlar haberleri sağlarken bir frekans kullanırlar. A tipi lisans almaya hak kazanan şirket 45 Mhz üzerinden haberleşmesini sağlayacak. B tipi lisansta frekans hızı 35 Mhz, C tipi lisansta ise 30 Mhz.
Frekansın yüksek olması getireceği avantajda, haberleşme sırasında daha az veri kaybı ve daha iyi iletişim anlamına geliyor. Ayrıca kapalı mekanlarda veri aktarımında hız kaybı azalıyor ve kesinti oranı azalıyor. Bunun yanında frekansın yüksek olması uzaklığa bağlı hız düşüşünü de azaltıyor. Kısacası frekans ne kadar yüksek olursa veri aktarım hızı o kadar iyi, kesintisi o kadar az oluyor
PanxeR tarafından 24/Eyl/14 02:49 tarihinde düzenlenmiştir -
bizim devlet zaten süper adamlar en iyi yatırımı yapsın ülkemizde teknoloji gelişsin mantığı yerine yeni birşey çıksada vergi koyup kazansam derdinde... ondan sonra dağıt tabletleri teknoloji dostuyum de ...
