Tübitak 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
-
bilimsel veya teknolojik faydası dokunacağı ürün ya da hizmet üreten fikri olan arkadaşlara yönelik bir haberdir. fikrini hayata geçirmek isteyenlere duyurulur:

1512 - Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
Programla girişimcilerin, teknoloji ve yenilik odaklı iş fikirlerini, katma değer ve nitelikli istihdam yaratma potansiyeli yüksek teşebbüslere dönüştürebilmeleri için, fikir aşamasından pazara kadar olan faaliyetlerin desteklenmesi, böylece nitelikli girişimciliğin özendirilmesi ve uluslararası rekabet gücü olan, yenilikçi, teknoloji düzeyi yüksek ürün ve hizmetleri geliştirebilen başlangıç firmalarının oluşturulması amaçlanmıştır.
Program kapsamında girişimcilere girişimcilik eğitimi verilmekte, ayrıca sanayi deneyimi olan rehberler ile girişimciye teknik, ticari ve idari konularda destek sağlanmaktadır.
Program, yenilikçi iş fikirlerinin aşamalı olarak ticari ürün/hizmete dönüştürülmesine yönelik olarak aşağıda belirtilen 4 aşamadan oluşmaktadır:
a) Aşama 1; girişimcinin iş fikri başvurusunu sunduğu ve bu fikrin olumlu değerlendirilmesi durumunda girişimciye bu fikri bir iş planı ile projelendirmesi için isteğe bağlı olarak girişimcilik eğitimi ve TÜBİTAK’ın uygun gördüğü durumlarda rehber desteği sağlanan aşamadır. Aşama 1, girişimcinin iş planını hazırlaması ile sona erer.
b) Aşama 2; iş planı başvurusunun değerlendirilmesi sonucu başarılı bulunanlar için girişimcinin sermaye şirketine teminat alınmaksızın hibe olarak sermaye desteği sağlanarak iş planı çerçevesinde kavramsal tasarım, teknik ve ekonomik fizibilite, teknolojik doğrulama (ön prototip, demo, benzetim, yazılım algoritması vb) çalışmalarının gerçekleştirildiği aşamadır. Aşama 2 boyunca kuruluşun isteğine bağlı olarak TÜBİTAK’ın uygun gördüğü durumlarda rehber desteği sağlanabilir. Aşama 2’de gerçekleştirdikleri çalışmaların çıktıları ticarileşme potansiyeli taşıyan firmalara, hazırlayacakları “ticarileşme iş planı”, izleyici ve varsa rehber raporları değerlendirilerek doğrudan Aşama 4’e geçiş onayı verilebilir.
c) Aşama 3; bu aşamanın amacı kuruluşun bir önceki aşamada gerçekleştirdiği çalışmaların ve elde ettiği çıktıların, Ar–Ge çalışmalarıyla daha da geliştirilerek ticarileşmeye konu olabilecek veya uygulamaya aktarılabilecek bir ürün/sürecin ortaya konmasıdır. Firmanın proje önerisi hazırlayarak TÜBİTAK KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı’na başvurması sonucu teknolojik doğrulaması kabul edilmiş projenin bu programa özel kriterler doğrultusunda değerlendirilmesi ile başlar. Bu aşamada detay tasarım, ticari prototipin geliştirilmesi, denemeler ve saha testleri gibi faaliyetler gerçekleştirilir. Aşama 3’te desteklenerek bu aşamayı başarı ile tamamlamış ve çıktıları ticarileşme potansiyeli taşıyan projeler için Aşama 4’e geçiş onayı, kuruluşun hazırlayacağı “ticarileştirme iş planı” ve izleyici raporları değerlendirilerek verilir.
d) Aşama 4; kuruluşun talebi üzerine TÜBİTAK’ın girişim sermayesi firmalarına mektup göndererek, kuruluşa veya proje çıktısına ortak olmaya davet ettiği ve/veya çıktıların satışını kolaylaştırmak üzere belirli aralıklarla proje pazarları düzenlediği/desteklediği aşamadır.
-
benim arkadaşım bunla 81 bin tl lik destek aldı bir yazılım projesiyle.. 59 bin tl personel maaş desteği, 22 bin de danışmanlık ücreti bi de sanırm
kira falan var destek daha fazla olabilir de tam ücretleri hatrlamadım ama 1 yıla yakın projeyi hazırlamayla ve onların seçim süreçleriyle uğraştı..
yani ha diyince alamıyorsunuz.. ama iş kurmak isteyen genç girişimciler için iyi bir fırsat
-
unbalanced bunu yazdı
benim arkadaşım bunla 81 bin tl lik destek aldı bir yazılım projesiyle.. 59 bin tl personel maaş desteği, 22 bin de danışmanlık ücreti bi de sanırm
kira falan var destek daha fazla olabilir de tam ücretleri hatrlamadım ama 1 yıla yakın projeyi hazırlamayla ve onların seçim süreçleriyle uğraştı..
yani ha diyince alamıyorsunuz.. ama iş kurmak isteyen genç girişimciler için iyi bir fırsat
Programın 2012 çağrısı
•745 İş fikri başvurusu
•451 Başarılı iş fikri
•360 İş planı başvurusu
•125 Başarılı iş planı
yani oran sandığın kadar az değil. -
Hocalar ben halen ünide okuyorum bu ay sonunda mezun olucam bu programa başvuramıyormuyum,başvuru listesinde bitirilen okul kısmında en düşük lisans vardı ve ben mezun değilim
Bu konuda bi fikri olan varmı?
-
tahta bunu yazdı
Hocalar ben halen ünide okuyorum bu ay sonunda mezun olucam bu programa başvuramıyormuyum,başvuru listesinde bitirilen okul kısmında en düşük lisans vardı ve ben mezun değilim
Bu konuda bi fikri olan varmı?
başvurabilirsin. biraz daha araştır.
-
RockZs bunu yazdıtahta bunu yazdı
Hocalar ben halen ünide okuyorum bu ay sonunda mezun olucam bu programa başvuramıyormuyum,başvuru listesinde bitirilen okul kısmında en düşük lisans vardı ve ben mezun değilim
Bu konuda bi fikri olan varmı?
başvurabilirsin. biraz daha araştır.
Hocam başvurulmuyormuş
---------------------------------
Programa;
- Üniversitelerin örgün öğrenim veren herhangi bir lisans programından mezun
veya - Üniversitelerin herhangi bir yüksek lisans veya doktora programına kayıtlı öğrenci
veya - Üniversitelerin herhangi bir yüksek lisans veya doktora programından mezun kişilerden;
- Başvuru tarihinde; 45 yaşından gün almamış (doktora programı mezunlarında bu şart aranmaz) ya da doktora mezuniyet tarihinin üzerinden 5 sene geçmemiş
ve - Herhangi bir şirkete ortak olmayan kişiler*
başvurabilecektir.
- Üniversitelerin örgün öğrenim veren herhangi bir lisans programından mezun
-
Lisans mezunlarının son sınıf öğrencileri başvurabilirler..
İnovasyon günlerinde bizzat sormuştum yetkililere.
Ayrıca oran da öyle yüksek değil, 1000projeden 150si anca geçiyor.
Öyle kolay iş değil bunlar..
Edit:
Bu yıl değiştirilmiş, lisans mezunlarının son sınıf öğrencileri başvuramıyor.
Kaan tarafından 21/May/13 10:26 tarihinde düzenlenmiştir -
Arkadaşlar son başvuru tarihi 3 Haziran, unutmayalım. Ayrıca görmeyenler varsa da görsünler, belki birşeye vesile oluruz.
