folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Tüketici Her Zaman Haklı Mı?



Tüketici Her Zaman Haklı Mı?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    byhewal
    byhewal's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ocak/2010
    Erkek

    Tüketici Her Zaman Haklı Mı?
    Mesaj: “Tüketici hakları konusunda müşteri her zaman haklı mı?” Sorusunu irdelerken çeşitli ülkelerdeki mahkemelik olayları araştırmışlar ve buldukları belgelerden birisi. Olay gerçek... WordPerfect (Bilmeyenler için yazıyorum, bilgisayarı -elektrikli- daktilo gibi yapan bir programın yapımcısı)... Bu şirketin müşteriye yardım hattında banda alınmış bir telefon konuşmasını okuyacaksınız: Bu konuşma sonrası WordPerfect görevlisi işinden kovuluyor. Kovulan görevli WordPerfect'i kendisini "Gerekçesiz" işten çıkardığı için mahkemeye veriyor. İşte bu konuşmanın deşifresi:
    -WordPerfect yardım hattı. Buyrun, nasıl yardımcı olabilirim?
    -WordPerfect`te bir sorun oldu.
    -Nasıl bir sorun?
    -Yazı yazıyordum, birden bütün kelimeler gitti.
    -Gitti mi?
    -Yok oldu!
    -Ekranda şu anda ne görüyorsunuz?
    -Hiçbir şey.
    -Hiçbir şey mi?
    -Yazdığım hiçbir şey ekrana çıkmıyor.
    -Hala WordPerfect programında mısınız yoksa programdan çıktınız mı?
    -Bunu nereden bileyim.
    -Ekranda bir "C" harfi görüyor musunuz?
    -Bir "hece" mi...
    -Boş verin. Ekranda yanıp sönen bir çizgi var mı?
    -Söyledim ya hiçbir şey yazmıyor.
    -Monitör üstünde yanan bir lamba var mı?
    -Monitör ne?
    -Ekranı olan yer, televizyon gibi... Çalıştığını gösteren küçük bir lamba var mı?
    -Bilmiyorum.
    -Monitörün arkasına bakın, oraya bir elektrik kablosu giriyor olması lazım. Görebiliyor musunuz?
    -Evet.
    -Harika, o kabloyu takip edin duvarda elektriğe bağlı mı bana söyleyin.
    -Bağlı.
    -Harika. Monitörün arkasına bakınca bağlı olan tek kablo mu gördünüz, yoksa iki tane mi?
    -Görmedim.
    -Tekrar bakar mısınız, ikinci bir kablonun da bağlı olması lazım.
    -Evet buldum.
    -Tamam, şimdi onu takip edin bilgisayara bağlı mı diye bakın.
    -Kabloya ulaşamıyorum.
    -Ulaşmayın, bağlı mı diye bakabilir misiniz?
    -Olmuyor.
    -Bir şeyden destek alıp eğilip bilgisayarın arkasına baksanız...
    -Eğilmek dert değil, karanlık olduğu için bakamıyorum.
    -Karanlık?
    -Ofisin ışıkları kapalı, pencereden gelen ışık yetmiyor.
    -Ofisin ışıklarını yakın.
    -Yanmaz.
    -Neden?
    -Elektrikler kesik.
    -Elektrikler mi kesik. Tanrım! (kısa bir sessizlik) Bilgisayarın kutusu, kitapları her şeyi duruyor mu?
    -Evet dolapta.
    -Şimdi bilgisayarı sokun, aynen aldığınızdaki gibi paketleyin ve aldığınız dükkana iade edin.
    -Durum bu kadar kötü mü?
    -Korkarım öyle!
    -Peki tamam. Onlara ne diyeceğim?
    -"Ben bilgisayar kullanamayacak kadar aptalım" diyeceksiniz.

    not alintidir :)))

Toplam Hit: 448 Toplam Mesaj: 1