folder Tahribat.com Forumları
linefolder E-Book
linefolder Türk Hava Kuvvetleri 1911-2009 Uçak Albümü



Türk Hava Kuvvetleri 1911-2009 Uçak Albümü

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    heza
    heza's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2007
    Erkek

    Genel Sekreterlik Tarihçe Şube Müdürlüğü tarafından Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine giren uçaklara ait resim ve teknik bilgileri içeren “Uçak Albümü 1911-2009” yayımlanmıştır. “

     

    “Uçak Albümü 1911-2009” kitabına ulaşmak için tıklayınız.

     

    Çok hoşuma gitti sizinle de paylaşmak istedim.Linke tıkladığınız pdf sayfası açılıyor.Dosya toplam 52.4 MB isterseniz sol üst köşedeki kaydet butonuyla kayıt edebilirsiniz.


    "We think too much and feel too little." By Charlie Chaplin from The Great Dictator.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    blue_dream
    blue_dream's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    Ne yazikki orada gordugumuz tum ucaklar parayla yurt dısından alınıyor. Bir tane var mı Turk ucagı? Peki bu ucakları biz almamıssak neyiyle ovunuyoruz ki? Nasıl satın aldıgımızdan mı, nasıl para verdigimizden mi? Cok sukur guclu bir ordumuz var ama bu ucak konusu hep canımı sıkıyor... Insallah en yakın zamanda Turk ucakları da goruruz hava kuvvetlerimizde...

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    k2ankaya
    k2ankaya's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Nisan/2008
    Erkek

    TÜRK BAŞLANGIÇ VE TEMEL EĞİTİM UÇAĞI

     

    http://www.tai.com.tr/ds_Resource/image/content/PROGRAMLAR/TBTEU/HURKUS_03.jpg

     

    http://www2.ssm.gov.tr/katalog2007/data/364/images/HURKUS.jpg

    http://www.mecaer.ca/documents/upload/galleries/original/7/Turkish%20Aerospace%20Industries%20Hurkus.jpg

     

     

    Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUŞ) Geliştirme Programı, Mart 2006’da Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TUSAŞ arasında imzalanan anlaşma ile yürürlüğe girmiştir.

    Program çerçevesinde, özgün bir eğitim uçağı prototipinin tasarlanması, geliştirilmesi, test ve doğrulamasının yapılması, üretiminin ve sertifikasyonunun gerçekleştirilmesi, ve sisteme ait teknik veri paketinin oluşturulması hedeflenmektedir. HÜRKUŞ, EASA CS 23 kurallarına göre tasarlanarak, sertifiye edilecektir.

    HÜRKUŞ adı verilen Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olacaktır. Uçak ayrıca, genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer ve formasyon eğitim aşamalarını gerçekleştirebilme özelliklerini de taşıyacaktır. HÜRKUŞ, standart uçak sistemlerinin yanı sıra, kabin basınçlandırma, fırlatma sistemi, uçak üzeri oksijen üretimi sistemine (OBOGS) de sahip olacaktır.

    TEKNİK ÖZELLİKLER:

    Seyir Hızı  ….…………………… > 250 kts

    G Limitleri ……………..…….. +7g / -3.5 g

    Tırmanma ……………… ..15000 ft’e 5 dk.

    Oturma Düzeni ……...... Kademeli tandem

    Basınçlandırma…………………….….. Var

    Anti-G sistemi…………………….……. Var

    OBOGS ………………………….....….. Var

    0/0 Fırlatma koltuğu …………...…….…Var

    Aviyonikler ……………….........  Elektronik

    HÜRKUŞ projesinde teknik özelliklerin sağlanmasının yanı sıra ürünün insan ilişkisi ile ilgili de çalışmalar yapılmaktadır. HÜRKUŞ insan makine arayüzünün uygun bir şekilde sağlandığı, pilot güvenliği; pilot rahatlığı, kullanılabilirlik, güvenlik ve idame edilebilirlik kriterlerinin ergonomik açıdan da düşünüldüğü bir uçak olacaktır.

    Antropometrik sınıflar dahilinde; en küçük boylu pilotun rahatlıkla görüşünün ve erişiminin sağlanmasının yanı sıra en büyük vücut ölçülerine sahip pilotun da uçak içinde kontrol ve göstergeleri rahat kullanması, rahat bir biçimde uçak içinde bulunabilmesi sağlanacaktır.

    HÜRKUŞ’un dış görüş açıları ön pilot için aşağıya doğru 110 ve arka pilot için aşağıya doğru 50 olarak belirlenmiştir.

    Üzerinde halen çalışılmakta olan kokpit yerleşimi için kontrol ve göstergeler önem sıralarına göre gruplandırılmış olup bu sırayla yerleştirilmektedir.

     

    Biraz Geridende olsa geliyoruz.

    Buda İlk Montajı HÜRKUŞ'UN

    http://www.tai.com.tr/news.aspx?contentDefID=136

     



    Everybody has a plan.Till they get punched in the mouth. MT
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    Cok güzel bi arşiv,

    Bunun orjinali şu anda ankara etimesguttaki hava müzesinin üst katındaki bilgisayarda gezilebilir şekilde bulunmakta...

     


    Sanıyorum kendi atasözümü yaptım, kaynak belirterek kullanabilirsiniz. 10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Not : Söyleyeni belli olduğu için(Ben) atasözü değil, özlüsöz oluyormuş, dolayısı ile kendi özlüsözümü yapmış oldum :)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karatahta
    karatahta's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ağustos/2002
    Erkek

    teşekkürler heza


    Çekil,Önümden Çekil...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    piradomim
    piradomim's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Temmuz/2009
    Erkek

    saolasın hezaa manyak nişi yaw

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    husnuweb
    husnuweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Nisan/2007
    Erkek

    blue_dream bunu yazdı:
    -----------------------------

    Ne yazikki orada gordugumuz tum ucaklar parayla yurt dısından alınıyor. Bir tane var mı Turk ucagı? Peki bu ucakları biz almamıssak neyiyle ovunuyoruz ki? Nasıl satın aldıgımızdan mı, nasıl para verdigimizden mi? Cok sukur guclu bir ordumuz var ama bu ucak konusu hep canımı sıkıyor... Insallah en yakın zamanda Turk ucakları da goruruz hava kuvvetlerimizde...


    -----------------------------

    menderes fabrikayı kapatana kadar gayet te vardı uçağımız.

    hatta ihraç bile ediyorduk.


    He is finding himself.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    irem27
    irem27's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2010
    Dişi
    SORU:
    Geçenlerde gördüğüm bir tartışmada Amerika F-35 Savaş uçaklarının kodunu vermediği için iptal olmuş. Kandaşlarım böyle bir şey bence utanç verici bir şey. Biz 1940'da uçak fabrikamız varken şimdi yok. O kodları almak için uğraşmak yerine bizim dağıtmamız lazımdı. Ne yazık ki bizi bu duruma düşürdüler. En büyük korkum. Savaşa girersek herhangi biriyle bütün uçaklarımızın kalkamayacağından şüphe ediyorum. Bu konuda bilgisi olan varsa beni bilgilendirebilir mi acaba?
    Türk eri:
    Aynen öyle kandaşım. Kuzey Iraktaki boş dağları bombalamak kolay. Ama sıkıysa o F-16'larla herhangi bir Nato ülkesine ya da ABD'nin izin vermediği bir ülkeye saldır. Yazılımı anında keserler. Milyar dolarlar vererek aldığımız o savaş uçakların tümü hurda olur.
    Kendi silahımızı kendimiz yapmak zorundayız. Gerçi 2004'ten beri savaş gemisi yapımına da başladık, yüzde yüz Türk malı tank da yapıyoruz ama aynı başarıyı havada da sağlamalıyız. Bu millet70 yıl önce kendi uçağını kendi yapıyordu.

    İstikbal göklerdedir!
    SORU:
    F35 savaştaki her amaç için farklı uçak geliştirmenin masraflı olmasından dolayı tek bir uçağın tüm görevleri yerine getirmesi amacıyla tasarlanan bir savaş uçağıdır. Aynı zamanda ABD'nin son insanlı savaş uçağı projesidir.
    F-35 2040'lı yıllarda dünyanın en önde gelen avcı uçağı olması için tasarlanmıştır.

    Türkiye için ilk teslimatın ise 2014 yılında alınması planlanmaktadır. Fakat Pentegon uçaklara ait yazılım ve şifreleri vermemektedir. Onun için siparişler Türkiye tarafından askıya alınmıştır.
    ABD 80 li yıllarda alınan f 16 larında kodlarını vermemişti.
    Uçakların tüm dost-düşman tanımlamaları ABD’nin kontrolündeydi.
    Bir ülkeyle savaşa girdiğimizde ve bu ülke ABD’nin müttefikiyse, uçaklarımızı kullanamaz hale getirebilir. savaşılan ülkeye ait bir jetten ateşlenen füze, bizim savaş uçaklarımız tarafından ‘düşman unsur’ olarak algılanmayabilir.
    :Turkiye: :Turkiye: :Turkiye: :Turkiye: :Turkiye:
    ''Ulaştırma Bakanlığı, Türkiye’nin uçak üretim stratejisini belirledi. Birinci aşamada, 3 yıl içinde yabancı bir üreticinin lisansıyla küçük gövdeli 50–70 koltuklu uçaklar yapılacak. İkinci aşamada 1 milyar dolar Araştırma-Geliştirme (AR-GE) harcamasıyla Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılında tasarımı ve motoruyla özgün Türk uçağı gökyüzünde süzülecek. Ulaştırma Bakanlığı, Türkiye’nin uçak üretme hedefi doğrultusunda yapılan çalışmaları hızlandırdı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, asker-sivil tüm tarafların katılımıyla geniş kapsamlı bir toplantı yapılacağını vurgulayarak, bu alanda Türkiye’nin sahip olduğu insan kaynağı, deneyim, birikim ve diğer teknik altyapının bir araya getirileceğini söyledi.'' alıntı.




    SORU:
    Çok güzel andalar verdiğiniz bilgiler biraz daha bilen kandaşlar varsa bilgilendirsin bizi. Benimde bildiğim kadarıyla ilk savaş gemimizi yaptık TCG Heybeliada ve ilk tankımızı yaptık ama milli savaş uçağı projesi var mı halihazırda?

    Börü Kağan:
    Önemli olan tank kuvvetidir. Elbette gemi ve uçak da önemli, fakat kara birlikleri olmadan bir ülkeyi ele geçiremezsiniz. Bu açıdan Güney Kore ile giriştiğimiz Altay milli tank projesi çok önemli. Fakat, maalesef çok geç kaldık. Şu anda Yunanistan uçak ve tank kalitesi anlamında bizden önde. Umarım kendi yaptığımız silahlar ile bu açığı kapatırız. Sonuçta Yunanistan gibi bir ülke bizi işgal edemez, fakat biz bunu yapabiliriz. Yapmak için de kendi silahlarımıza, kendi teknolojimize ve hepsinden önemlisi de duygularıyla değil mantığıyla hareket edebilen bir beyin takımına ihtiyacımız olacak...

    Türk eri:
    En önemli birliğin tank kuvveti olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca tanklar dış ülkelerden ithal edilebilir ama uçakların ithal edilmesinin büyük riskleri var(yukarıdaki iletimde belirttim.)

    Yunanistan bu konuda bizden ileri değil. Bizim silahlandığımız kadar onlar da bunu yapmaya çalışınca kamu borçları krize en büyük sebeplerden biri oldu. Yunanlıların hiçbir konuda bizle rekabet edecek halleri yok.
    Börü Kağan:
    Evet, uçaklar önemlidir sayın Türk Reis. Fakat dediğim gibi, siz bir bölgeyi istediğiniz kadar uçakla bombalayın, tankınızı tüfeğinizi indirmediğiniz sürece orası sizin değildir. Elbette uçaksız bir ordu da yok olmaya mahkumdur. Fakat uçaklar toprağı ele geçirmez, kara birliklerinin önünü açmak için stratejik hedefleri vurur.

    Tanklar dışarıdan ithal edilebilir fakat böyle komplike bir mekanizmaya sahip aleti bırakın, tüfeği bile ithal etmek risklidir. Bu işin riskine bakacak lüksümüz yok zaten. Irkımızı, milletimizi sevmemiz çok güzel elbette. Fakat, kendimizi (millet olarak üstün olmadığımızı düşünsem burada olmazdım, peşin peşin söyleyeyim de yanlış anlaşılmasın) diğer devletlerden çok daha üstün olarak görmek yanlıştır. Biz bir ABD değiliz ki her aracı kendimiz yapabilelim, riskine göre karar verelim. İstihbaratta bile ABD'nin gönderdiği bilgileri kullandık hep, kendimizi kandırmayalım.

    Yunanistan'ın bizden çok daha geride olduğunu söylemişsiniz. Evet, ekonomik anlamda batmış gibiler. Peki biz çok mu iyiyiz? Bizde benzin kaç para onlarda kaç? Onlarda bir memur kaç para alıyor, bizde kaç para? Eğer, onlar gibi para dağıtmaya başlasak sonumuz onlardan farklı olmaz.
    Türk eri:
    Yunanistan'ın kötü durumu sırf krizle veya nominal gelirlerle ilgili değil ki.
    Türkiye her açıdan yunanistandan üstündür. Bunların içerisinde ekonomi de dahildir. Hem de öyle 2008 krizinden sonra falan değil. Yunan ekonomisi zaten 20 yıldır işlemiyordu. Sadece o da değil bunun dışında portekiz, ispanya, italya da en ufak bir sarsıntı da çökme noktasında olan ülkelerdir.

    Yunanistanın dış ticaret hacmi ne kadar ki? Sürekli cari açıkla boğuşan Türkiye bile Yunanistan'a dış ticarette fazla veriyor. Bizim yunanistanla yarıştığımız dönemler 70'lerde 80'lerde kaldı Börü Kağan kandaşım. Bizim artık yeni pazarlarımız, yeni rakiplerimiz var. Çin, Hindistan, Brezilya, Güney Afrika, Endonezya gibi ülkeler ekonomik dünyada yükselen güçler.

    Avrupa dediğiniz şey artık bitti. Sıyrılsa sıyrılsa içlerinden belki bir Almanya sıyrılır. Onun da peşini bırakmaz emek bol avrupa ülkeleri.

    Dünyanın ekseni 500 yıl sonra yine daoğuya kayıyor. Türkiye'De bu yükselen güçler arasında. Son 10 yıldır ekonomide katettiğimiz yol, krizden fazla etkilenmeden çıkmamız vs. de bunun en büyük kanıtıdır. Bu yükselişin akp ile de bir alakası yok, tamamen dünya konjonktürüyle ilgili.

    bozkurt_10:
    Avrupa ülkerleri birleşse bizi yıkamazlar kandaşım. Evet teknik olarak gerideyiz ama askeri personel açısından ve her ne kadar dışarıdanda olsa uçaklarımız tarafından tamamen yok edilir onlarda.

    HAN:
    Alıntı sahibi: Türk Reis üzerinde 01 Nisan 2011, 15:17:55

    Yunanistan'ın kötü durumu sırf krizle veya nominal gelirlerle ilgili değil ki.
    Türkiye her açıdan yunanistandan üstündür. Bunların içerisinde ekonomi de dahildir. Hem de öyle 2008 krizinden sonra falan değil. Yunan ekonomisi zaten 20 yıldır işlemiyordu. Sadece o da değil bunun dışında portekiz, ispanya, italya da en ufak bir sarsıntı da çökme noktasında olan ülkelerdir.

    Yunanistanın dış ticaret hacmi ne kadar ki? Sürekli cari açıkla boğuşan Türkiye bile Yunanistan'a dış ticarette fazla veriyor. Bizim yunanistanla yarıştığımız dönemler 70'lerde 80'lerde kaldı Börü Kağan kandaşım. Bizim artık yeni pazarlarımız, yeni rakiplerimiz var. Çin, Hindistan, Brezilya, Güney Afrika, Endonezya gibi ülkeler ekonomik dünyada yükselen güçler.

    Avrupa dediğiniz şey artık bitti. Sıyrılsa sıyrılsa içlerinden belki bir Almanya sıyrılır. Onun da peşini bırakmaz emek bol avrupa ülkeleri.

    Dünyanın ekseni 500 yıl sonra yine daoğuya kayıyor. Türkiye'De bu yükselen güçler arasında. Son 10 yıldır ekonomide katettiğimiz yol, krizden fazla etkilenmeden çıkmamız vs. de bunun en büyük kanıtıdır. Bu yükselişin akp ile de bir alakası yok, tamamen dünya konjonktürüyle ilgili.

    Türk eri:
    ''Bu yükselişin akp ile de bir alakası yok, tamamen dünya konjonktürüyle ilgili. '' demişim. Keşke akp benim ağzımla konuşsa.
    alpertunga58:
    Türkiyenin kendi uçağını kendi yapması şarttır. Ancak şu an, % 100 yerli imkanlarla, bir savaş uçağı çıkarabilir miyiz bilmiyorum.

    Kaynak kodu bizde olmayan F 35' lere boşuna para verene kadar, kaynak kodu bizde olacak uçaklara yönelmeliyiz veya da çeşitli devletlerin uçak projelerine ortak olmalıyız.

    AB, Eurofıghter Typhoon savaş uçaklarının kodlarını vermeye hazır olduğunu söylemişti. Bence Türkiye, f serisi uçaklarara boşuna para kaptırana kadar, kaynak kodları bizde olacak Eurofıghter Typhoon uçaklarına yönelmelidir.

    Eurofıghter Typhoon hariç, İtalyanların aynı zamanda bize bir teklifi olmuştu: Ortak geliştirdiğimiz; T-129 saldırı helikopterlerine benzer bir ortaklıkla, savaş jeti üretmek.


    Yani; Türkiye ilk önce ABD yapımı uçakları tamamen envanterden çıkarmalı, kaynak kodları bizde olacak; Eurofıghter Typhoon, Tornado gibi uçaklara yönelmelidir. Ayrıca İtalyanın ortak uçak projesini kabul etmelidir.


    Bunun dışında, Güney Korenin 5. Nesil Savaş Uçağı Projesi vardı; KFX. Güney Kore, maliyeti azaltmak için ortak arayıp duruyordu, bu projeyede ortak olabilir, % 50 Türk, % 50 Kore yapımı, 5. Nesil bir uçağa sahip olabiliriz.

    Daha sonra buradan elde edeceğimiz tecrübeyle, % 100 yerli bir uçakta yapabiliriz.
    Horasanlı Türkmen:
    Alıntı sahibi: bozkurt_10 üzerinde 31 Mart 2011, 18:22:02

    Geçenlerde gördüğüm bir tartışmada Amerika F-35 Savaş uçaklarının kodunu vermediği için iptal olmuş. Kandaşlarım böyle bir şey bence utanç verici bir şey. Biz 1940'da uçak fabrikamız varken şimdi yok. O kodları almak için uğraşmak yerine bizim dağıtmamız lazımdı. Ne yazık ki bizi bu duruma düşürdüler. En büyük korkum. Savaşa girersek herhangi biriyle bütün uçaklarımızın kalkamayacağından şüphe ediyorum. Bu konuda bilgisi olan varsa beni bilgilendirebilir mi acaba?



    1940'larda ilk uçak fabrikamız Nuri Demirağ gibi Türk Milliyetçisi bir şahsiyet tarafından kurulmuştu. Öyle ki, sadece bir kısım parçalar ithâl edilmekteydi. Buna rağmen İnönü hükümeti, İngilizlerin hizmet dışı kalmış külüstürlerini, Nuri Demirağ Bey'inkinden üstün tutarak Türk Havacılık Sanayii'nin ocağına incir ağacı dikmiştir. Chp'nin bu ülkeye faydasından çok zararları olduğunu, hazıryedici ve toptan ihthâlatçı zihniyetinden bile anlayabiliriz. Zamanında Sivas'ta yüzlerce aileyi istihtam edebilecek Nuri Demirağ'ın projeleri kül olmuştur.

     

     

     


    There was an irem come unto the earth,born in the holy land of Pennsylvania,raised in the mystical east of Allentown.She believed she had the power to help herself and all mankind,so that others saw her power and came to her to be healed of their troubles and their many diseases.
Toplam Hit: 2945 Toplam Mesaj: 8